codebazan

سایت تفریحی

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آخرین ارسالی های انجمن

  • نویسنده :
  • بازدید : 509 مشاهده
  • دسته بندی :
حقیقت این است که ما به جای آنکه مردم را وارد دایره دین و حجاب و اعتقاد کنیم، مدام تلاش می‌کنیم که مساحت این دایره را زیاد کنیم، آنقدر زیاد تا دیگر کسی بیرون نماند.

 

«لایک! شما یک خانم چادری جذاب هستید» پسر بچه نوجوان این جمله را زیر عکس فلان خانم چادری در فلان شبکه اجتماعی نوشته و پاسخ گرفته بود:«ممنونم نظر لطف شماست» احتمالا آن خانم چادری فکر کرده برای ترویج فرهنگ حجاب یک گام بزرگ برداشته. اینکه با حجاب توانسته در معرض نگاه و توجه و تحسین و گاهی اوقات ابراز علاقه قرار بگیرد.
 
گمان کرده که ظرفیت‌های کشف نشده چادر را پس از ده‌ها سال کشف کرده. گمان کرده که با شگردی منحصر به فرد هم خدا را به دست آورده هم خرما را. برای همین است که هر روز مدلی جدیدی از ترکیب چادر و روسری و آستین و ساعت و آرایش را رو می‌کند و خودش را پرچمدار تبلیغ حجاب می‌داند، اما حواسش نیست که اساسا چادر قرار است مقابل این خودنمایی‌ها را بگیرد و جذابیت‌های زنانه‌اش را بپوشاند. حواسش نیست که در این ترکیب ناهمگون، تعارضی ذاتی دارد. مثل آن آقایی که سال‌ها قبل در یکی از کشورهای خارجی با لباس روحانیت پاپیون زده بود که باید نوآوری کنیم و از قضا اسباب خنده مردم را فراهم کرد.

در این چند سال اخیر، چادر با فرهنگ‌های جدیدی همراه شده که برخی از آنها اساسا فرقی با بدحجابی ندارد. حتما شما هم دیده‌اید دخترانی که چادر را بخشی از تیپ خود می‌دانند و گویا با استفاده از چادر می‌خواهند چهره خود را قاب بگیرند. بعد هم در قواره یک فعال اجتماعی ظاهر می‌شوند و هر روز عکس‌های مختلفشان را این طرف و آن طرف منتشر می‌کنند تا محرم و نامحرم لایکشان کنند.
 
اما حقیقتا این نوع پوشش که باعث انگشت نما شدن فرد در جامعه می‌شود، مصداق لباس شهرت نیست؟ در تعریف‌های فقهی ما یک شرط اساسی برای حجاب تعریف شده که نباید «جلب توجه» کند. حجاب باید در مسیر عفاف و حیا و پوشیدگی تعریف شود، اما این فرهنگ جدید و ابداعی که از قضا وارداتی هم نیست و ساخت ذهن خلاقانه برخی از بانوان ایرانی است، حجاب جدیدی را معرفی کرده که در مسیر خودنمایی تعریف می‌شود و از بیخ و بن ضدحجاب است.
 
اینکه زن بتواند با چادر به آسانی فعالیت اجتماعی کند را هیچ کس منکر نیست،بانوان محجبه و عفیفه قطعا می‌توانند با حفظ شئون شرعی به فعالیت اجتماعی بپردازند. اصلا ضرورت همین موضوع بود که چند سال قبل برخی از کارشناسان دور هم جمع شدند و اقدام به طراحی چادرهایی کردند که در عین سادگی، دست و پاگیر بانوان هم نبود.
 
چادرهایی که مثلا هنگام رانندگی یا حمل کودک محدودیت ایجاد نمی‌کرد، اما این خلاقیت به مرور تبدیل به یک بدعت شد و طراحان بعدی، به فکر آن افتادند تا چادرهایی جذاب تولید کنند و کار به جایی کشید که باخط نستعلیق و نسخ روی چادر بانوان کلمات قصار می‌نوشتند و شعار می‌دادند که با چادر محدودیت نیست و می‌تواند شما را جذاب‌تر کند! این طراحان ادعا می‌کنند که فقط با چنین روش‌هایی می‌توان برخی از دختران امروزی که با حجاب ارتباط خوبی ندارند را به سوی چادر کشاند، اما انگار نسخه ناشیانه‌ای که آنها برای حجاب جامعه نوشته‌اند، به ضد خود تبدیل شده و به قول جناب مولوی «از قضا سرکنگبین، صفرا فزود»ه است. مخاطب اصلی بازار چادر خانواده‌های مذهبی هستند و قطعا این چادرهای تیپیکال بیش از آنکه به دست جامعه هدف برسد، به دست متدینین رسیده و گاهی اوقات گره چادر آنها را شل کرده است.
 
این تدبیرهای بدعت‌گونه سابقه بسیاری دارد، مگر در همین یکی-دو دهه اخیر به بهانه مقابله با موسیقی‌های مبتذل وارداتی، خودمان به تولید ابتذال نپرداختیم؟ مگر برای آنکه رضایت عده‌‌ای را جلب کنیم، پیچ شرعیات را شل نکردیم؟ مگر خطوط قرمزمان را تغییر ندادیم؟ آنقدر که گاهی اوقات موسیقی‌های وطنی‌مان شرم‌آورتر از برخی نسخه‌های خارجی شده است.
 
بیایید تعارف را کنار بگذاریم. این روزها باید نگران حجاب برتر بود. حجابی که در طول همه این سال‌ها نماد پوشش و عفت بوده، حالا در خطر است. دعوای ما، درباره چادر و مانتو نیست. درباره «میل به جذابیت» است. ماجرا این است که این بانوان قبل از انتخاب چادر باید به این سوال پاسخ دهند که آیا می‌خواهید جذاب باشید یا نه؟ اگر پاسختان مثبت است، تا دلتان بخواهد گزینه دارید، لطفا بیخیال چادر شوید که برای ما مقدس است و عزیز.
 
حقیقت این است که ما به جای آنکه مردم را وارد دایره دین و حجاب و اعتقاد کنیم، مدام تلاش می‌کنیم که مساحت این دایره را زیاد کنیم، آنقدر زیاد تا دیگر کسی بیرون نماند. فراموش کرده‌ایم آن کلام امام صادق را که فرمود: کلام ما را بدون حذف و اضافه به مردم بگویید، فطرت آنها خواهد پذیرفت.


منبع:افکارخبر/مصاف

  • نویسنده :
  • بازدید : 347 مشاهده
  • دسته بندی :
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور مسجد حضرت زینب(س) 1394/05/29 سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی
گزارش جلسه

ماجرای آتش سوزی مسجدالاقصی

 

روز 30 مرداد 1348 بخشی از مسجدالاقصی در فلسطین اشغالی توسط افراد متعصب صهیونیست به آتش کشیده شد و خسارات قابل توجهی به آن وارد آمد.
اسرائیل این حادثه را که خشم و انزجار مسلمانان سراسر جهان را برانگیخت به یک جهانگرد یهودی استرالیایی نسبت داد.
«دنیس مایکل روهان» سیاح استرالیایی که صهیونیستها وی را عامل به آتش کشیدن مسجدالاقصی معرفی کردند، در یک حرکت نمایشی محاکمه شد و متعاقباً منابع خبری اسرائیل اعلام کردند که چون نامبرده دچار بیماری روانی بوده آزاد شده است. 
در ماجرای آتش سوزی مسجدالاقصی دست کم 200 متر مربع از سقف مسجد کاملاً ویران شد، گنبد مجسد در 5 نقطه آن سوخت و یکی از آثار مسجد همراه با یک منبر قدیمیِ با ارزش که هشتصد سال سابقه داشت طعمه حریق شده و از بین رفت.
این جنایت که خشم مسلمانان جهان را برانگیخت، سبب شد تا بسیاری از نشریات کشورهای اسلامی از لزوم عکس‌العمل در برابر صهیونیستها سخن به میان آوردند. این بزرگترین جنایت صهیونیستها علیه مسجدالاقصی طی 10 ماهی بود که از تصرف بیت‌المقدس شرقی توسط آنان می‌گذشت.
شهر بیت‌المقدس در سالهای اولیه بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) با روش‌های مسالمت‌آمیز از سلطه رومی‌ها بیرون آمد و به مسلمین سپرده شد. در سال 74 هـ در همان مکانی که پیامبر اسلام به معراج رفتند، مسجدالاقصی احداث گردید. این مسجد با شکوه، مرحله تکمیل همان مسجد کوچک بود که پیش از آن در همان مکان وجود داشت.
سابقه تاریخی و حرمتی که از دیر باز بر این مکان مقدس مترتب بوده، سبب شد اقدام شوم صهونیستها در به آتش کشیدن مسجدالاقصی به صورت یک فاجعه دینی جلوه کرده، واکنش خشم‌آلود بین‌المللی را به ویژه در جهان اسلام به همراه آورد.
واکنش امام خمینی(ره)
اقدام صهیونیستها در آتش زدن مسجدالاقصی با واکنش تند حضرت امام خمینی (ره) روبرو شد. امام خمینی که در نجف اقامت داشتند، اقدام جنایتکارانه صهیونیستها و تشکیل اجلاس رباط و سیاستهای رژیم شاه را مورد انتقاد شدید قرار دادند. روزنامه «الجمهوریه» چاپ بغداد در شماره 588 خود در1/8/1348 تحت عنوان «مرجع دینی حضرت آیت‌الله خمینی خواستند که مسجدالاقصی تجدید بنا نشود» چنین نوشت:
«حضرت آ‌یت‌الله خمینی،مرجع دینی، از کلیه مسلمانان خواستند که صفوف خود را در برابر دشمنان متحد سازند. حضرت آیت‌الله طی گفتگوئی با خبرگزاری عراق اظهار داشتند: کنفرانس اسلامی که در رباط منعقد گردید منشأ خدمتی به سود مسلمانان نشد،‌بلکه به دشمنان اسلام کمک کرد زیرا بعضی از شرکت ‌کنندگان در این کنفرانس نیت صادقانه نداشتند و به علاوه تناقضاتی میان شرکت‌کنندگان در این کنفرانس وجود داشت.
حضرت آیت‌الله افزودند: تا زمانی که فلسطین اشغال شده آزاد نشده است مسلمانان مسجدالاقصی را نباید تجدید بنا کنند. بگذارند جنایت صهیونیسم هماره در برابر چشمان مسلمانان مجسم باشد و مایة حرکتی برای آزادی فلسطین گردد.» 
امام خمینی ضمن بحث راجع به «حکومت اسلامی» در بهمن 1348 نیز نظر خود را راجع به ‌آتش‌سوزی مسجدالاقصی و نقشه صهیونیستی و غارتگرانه‌ای که رژیم شاه در زیر پوشش جمع‌آوری اعانه برای تجدید بنای مسجدالاقصی دنبال می‌کرد، چنین بیان کرد:
«... مسجدالاقصی را آتش زدند، ما فریاد می‌کنیم که بگذارید مسجدالاقصی به همین حال نیم سوخته باقی باشد،‌این جرم را از بین نبرید ولی رژیم شاه حساب باز می‌کند و صندوق می‌‌گذارد و به اسم بنای مسجدالاقصی از مردم پول می‌گیرد تا شاه بتواند از این راه استفاده نماید و جیب خود را پر کند و ضمناً آثار جرم اسرائیل را از بین ببرد...» 


صوت ها
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور-1394/05/29تهران-85دقیقه-14.9مگابایت دانلود فایل
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور-1394/05/29تهران-85دقیقه-49.3مگابایت دانلود فایل

  • نویسنده :
  • بازدید : 320 مشاهده
  • دسته بندی :
دانلود دو جلسه سخنرانی پرسش پاسخ استاد رائفی پور 30مرداد و 6 شهریور 1394 تهران

صوت ها

دانلود سخنرانی استاد رائفی پور-جلسه اول 30مرداد1394-41دقیقه-14مگابایت دانلود فایل
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور-جلسه دوم 6شهریور1394-58 دقیقه-17مگابایت دانلود فایل

منبع:مصاف

تصاویر

پرسش و پاسخ بوستان سهند

پرسش و پاسخ بوستان سهند

 

  • نویسنده :
  • بازدید : 361 مشاهده
  • دسته بندی :
گروه تروریستی داعش سه دختر سوری را به جرم بلند خندیدن دستگیر کرد.
 
العالم: گروه تروریستی داعش سه دختر سوری را به جرم بلند خندیدن دستگیر کرد.

رسانه ها از دستگیری دختران سوری به دست گروه تروریستی داعش خبر دادند.

گروه تروریستی داعش، سه دختر را در خیابان "تل ابیض" شهر "رقه" به جرم بلند خندیدن، دستگیر کرد.

شهر رقه پایگاه اصلی داعش در سوریه است و این گروه تروریستی مناطق تحت سیطره خود در سوریه را از این شهر اداره می کند.
منبع:برترین ها
  • نویسنده :
  • بازدید : 338 مشاهده
  • دسته بندی :

برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


 

در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید

منبع:برترین ها/خبرگزاری فارس

  • نویسنده :
  • بازدید : 497 مشاهده
  • دسته بندی :
 

 

               

             ۲۱ مگابایت                                  ۲۰۳ مگابایت                                       ۱۰۰ مگابایت

منبع:خبرگزاری دانشجو

 
  • نویسنده :
  • بازدید : 114 مشاهده
  • دسته بندی :

منابع امنیتی یمن از کشته شدن ۳۰۰ نفر از نظامیان سعودی، اماراتی، بحرینی و دیگر اتباع خارجی در عملیات ارتش یمن در منطقه الصافر استان مأرب خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع نظامی یمن تاکید کردند که در عملیات روز جمعه گذشته ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله بیش از 300 نظامی و افسر بحرینی، سعودی، اماراتی و دیگر اتباع کشورهای عضو ائتلاف ضد یمنی در «الصافر» استان مأرب واقع در شرق یمن کشته شدند.

منابع امنیتی یمن در ادامه تاکید کردند که کشته شدن این تعداد زیاد از سربازان و افسران و نظامیان دشمن به دلیل اصابت موشک‎های یمن به انبارهای سلاح و مهمات و در پی آن انفجار موشک‌های «بالستیک» در پادگان الصافر بوده است.

به گفته این منابع، شلیک موشک و انفجارهای ناشی از آن، زمانی انجام گرفت که نظامیان دشمن یک تجمع نظامی صبحگاهی در پادگان الصافر استان مأرب یمن تشکیل داده بودند.

این در حالی است که «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی روز گذشته در نشست خبری به  کشته شدن تنها 10 نظامی سعودی در عملیات موشکی ارتش یمن و نیروهای انصارالله در منطقه «الصافر» در شرق یمن اعتراف کرد.

مسولان نظامی امارات اعلام کردند که در حملات موشکی روز جمعه یمن به منطقه «الصافر» استان مأرب، دست کم 45 نظامی اماراتی کشته شدند، اما سرتپ شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن تعداد کشته های نظامیان اماراتی را بیش از 75 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/خبرگزاری فارس

  • نویسنده :
  • بازدید : 190 مشاهده
  • دسته بندی :
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به کارشکنی ها در سال ۸۸ گفت: فتنه ۸۸ به دلیل لجبازی برخی از سیاستمداران بود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه دانشگاه با حضور در بیست و نهمین نشست جنبش عدالت خواه که عصر امروز در حسینیه هنر برگزار شد اظهار داشت: کار دانشجویی از این جهت که خودجوش و برآمده از انگیزه فردی دانشجویان است امری ارزشمند است و بنده از این که می‌توانم ذره ای نسبت به این حرکت خودجوش کمک کنم خوشحالم. حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: امیدوارم هیچ گاه شما از این فضا فاصله نگیرید و کارهای معیشتی شما را از فعالیت‌های خودجوش دانشجویی باز ندارد چرا که این فعالیت ها بخش هایی از وجوه انسانی را در انسان پرورش می دهد. بنده هنوز که هنوز است هیئت راه می اندازم و کارهای نکرده‌ای که هیچ کس توقع راه اندازی آن را ندارد انجام می دهم و از این رو می توانم بگویم روحیه طلبگی دانشجویی جوانی ام را حفظ کرده ام و از شما خواهش می کنم این وضعیت را حفظ کنید. وی در نقد عملکرد فرهنگی دولت تصریح کرد: نقد عملکرد فرهنگی دولت گاهی به انتقادهایی که در این فضا معطوف است باز می گردد که بنده وارد این گفتگوها نمی شوم هم چون برگزاری فلان پرسش و .... که البته این ها نقدهای مریدی است که شاید همه این نقدها وارد باشد و البته لازم است که در جامعه گروه های زنده و بیدار این نقدها را وارد کنند اما بنده به آن وارد نمی شوم. استاد حوزه دانشگاه افزود: طی سال های گذشته باید ببینیم در حوزه های علمیه در دفتر تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و وزارت ارشاد چه شرایطی پیش آمده است آیا از جایگاه آن ها امروز راضی هستیم به طور قطع یک عدم رضایت نسبت به نهادهای مسئول باید وجود داشته باشد در غیر این صورت اگر نهادها به خوبی کارشان را انجام دهند هیچ جای اشتباه و نارضایتی از آن ها وجود نخواهد داشت. حجت الاسلام پناهیان اظهار داشت: به طور کلی می توان گفت کار خوب اجازه ورود به کار بد در بحث فرهنگی نمی دهد اصلا کار بد در صورت اقدامات خوب نهادهای فرهنگی مصرف نخواهد داشت کار بد در جایی مصرف دارد که کار خوب به اندازه کافی ارائه نشود این در حالی است که ما به اندازه کافی فرصت برای انجام کار خوب داشته و داریم. وی تاکید کرد: باید ببینیم بسیج، مساجد و حوزه های علمیه چه نقشی در ایفای فعالیت های خوب فرهنگی در جامعه می توانند داشته باشند برخی نهادهای منتسب به دولت گاها فعالیت هایی را انجام می دهند که باید رونالدو را ول می کنیم و غضنفر را بگیریم که گل نزند. استاد حوزه دانشگاه تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دولت قبل نسبت به جریان های فرهنگی آن منتقد و متذکر بودند امروز نیز همان افراد دارند فعالیت می کنند از این رو نباید انتظار معجزه داشته باشیم شما جنبش های دانشجویی همواره باید نسبت به این نهادهای فرهنگی مطالبه گری کنید مطمئن باشید این مطالبه گری ها به نفع نظام است. حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: برخی به من می گفتند چرا از صدا و سیما انتقاد می کنی و من در پاسخ به آن ها می گفتم من انتقاد می کنم تا مردم نگویند که طالب حفظ وضع موجود هستند و ما را محافظه کار بدانند. باید انتقاد کرد اما این نقد از جنبه تخریبی برخوردار نباشد بلکه باید برای رشد جامعه انتقاد داشت. وی با بیان اینکه باید انتقادها را در عرصه فرهنگی به سمت آموزش های عالی برد تاکید کرد: آیا دانشگاه هایی که مسئول تربیت عناصر فرهنگی کشور هستند امروز به قدر کافی حضور و وجود دارند امروز سرفصل کتاب های دانشگاهی چیست باید دید امروز چه چیزهایی در مدارس و دانشگاه ها تدریس می شود. استاد حوزه دانشگاه تصریح کرد: جنبش های دانشجویی در حالی به سراغ اعتراض به نتیجه ها رفتنه اند که اعتراض به سرچشمه ها را نادیده گرفته اند ما نباید کاری کنیم که عقلای عالم به ما لبخند بزنند. حجت الاسلام پناهیان با تاکید براینکه بخشی از اتفاقات نامطلوبی که در جامعه شاهد هستیم ناشی از سو مدیریت است تصریح کرد: امروز باید از حوزه های علمیه مطالبه گری شود که چه اقداماتی برای کار فرهنگی در کشور انجام داده اند این مطالبه گری به صورت منطقی و دلسوزانه و مشفقانه در کشور مورد توجه قرار گیرد جنبش های دانشجویی بخش بسیار حساس جامعه هستند که از حقوق حقیقی مردم دفاع می کنند؛ باید به مردم خدمت شود مردم به صورت ناخواسته این نمایندگی را به جنبش ها و تشکل های دانشگاهی داده اند. وی تصریح کرد: امروز باید ببینیم که نهادهای انقلابی ما در تولید محصولات فرهنگی چه نقشی ایفا کرده اند از سپاه باید بخواهیم که پاسخ دهد درباره محصولات فرهنگی انقلابی چه اقداماتی انجام داده است بعضی اوقات آنها منتظرند که شما از آن ها مطالبه گری کنید از سوی دیگر قوه قضاییه دارای ظرفیت بالایی برای حرکت های فرهنگی در کشور است قوانینی برای قوه قضاییه پیرامون کارهای فرهنگی در کشور تصویب می شود این قوانین بنیاد فرهنگی کشور را عموما درست می کنند. استاد حوزه دانشگاه با طرح این سوال که چه نسبتی میان نظام سرمایه داری و با بی حجابی وجود دارد تصریح کرد: اگر این نسبت را کسانی که از برطرف فقر در کشور دفاع می کنند امروز درک نکنند شاهد خواهیم بود در آنجایی که باید دفاع کنند معضلات فرهنگی کشور باقی خواهد ماند. حجت الاسلام پناهیان افزود: نظام سرمایه داری در ایران به دنبال گسترش موج تربیت گرایی است که پس از این مسئله لذت جویی و از بین رفتن خانواده شکل می گیرد.یکی از عناصر کلیدی این فرهنگ بی بندو باری است برای غرب به شدت اهمیت دارد که ایران به سمت تربیت گرایی پیش رود وی تصریح کرد: جنبش های دانشجویی باید پژواکی برای دانشمندانی که در دانشگاه ها هستند باشد؛ شما باورتان می شود هنوز هیچ جنبش اجتماعی در سطح جامعه علمی کشور نسبت به این حرف مقام معظم رهبری که ما به نهضت نرم افزاری احتیاج داریم و باید علیه سلطه دانش تجربه ای اقدام نکرده است شما باید در جامعه پالش فکری ایجاد کنید و سپس آخرین نقدتان این باشد که براساس فکر غربی محصولات فرهنگی در حال رواج پیدا کردن است. استاد حوزه دانشگاه تاکید کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید تهاجم فرهنگی از ریشه بررسی شود بخشی از عوامل فرهنگی مرتبط با عوامل سیاسی کشور است حتی اگر هیچ فیلم مخربی ساخته نشود و به هیچ کتاب بدی مجوز انتشار داده نشود اما سیاسیون ما رفتار خلاف عقلانیت و ادب و تقوا داشته باشند باز هم شاهد معضلات فرهنگی در کشور خواهیم بود چرا که رفتار مدیران جامعه طبق گفته حضرت علی(ع) بیشتر از رفتار پدر و مادر برای فرزندان تاثیرگذار است. حجت الاسلام پناهیان با اشاره به کارشکنی ها در فتنه 88 اظهار داشت: فتنه 88 به دلیل لجبازی برخی از سیاستمداران رقم خورد. امروز برخی از نیروهای حزب اللهی از بداخلاقی بعضی حزب اللهی های دیگر چشم پوشی می کنند چرا؟ این ها همگی عوامل تاثیرگذار بر فرهنگ کشور هستند از جمله رفتار سیاسیون مملکت،دانشگاه ها، سرفصل درس ها و.... وی تاکید کرد: ما انتظاری بالایی از وزارت فرهنگ و ارشاد نداریم چرا که هیچ وقت این انتظارات برآورده نشده و هیچ برنامه ای برای برطرف کردن این انتظارات در نظر گرفته نشده است. استاد حوزه دانشگاه با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر انقلاب اظهار داشت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری شبکه bbc به دنبال القا کردن جناحی بودن فرمایشات ایشان پرداخت این در حالی است که همواره در تمامی دولت ها شاهد برخورد دلسوزانه رهبر انقلاب بوده ایم در حالی که bbc با خباثت علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام می کند برخی در داخل پژواک خباثت bbc می شوند. حجت الاسلام پناهیان با اشاره به نقش برنامه خندوانه تصریح کرد: برنامه خندوانه امروز مورد استقبال جامعه قرار گرفته است که یک جاذبه ای را برای بیننده ایجاد کرده است؛ در یک جلسه ای پیرامون راه اندازی شبکه نسیم بنده بر این باور بودم یک شبکه ای برای خنده و نشاط مردم ایجاد شود که البته در آن جلسه برخی نیز به بنده خرده گرفتند از این رو می توانم بگویم اصل حرکت برنامه خندوانه را درست می دانم اما این برنامه را به طور کامل ندیده ام اما حالا که این برنامه مخاطب خودش را به دست آورده معلوم می شود که بدون عوارض منفی در حال ادامه دادن فعالیت خودش است. وی افزود: امروز باید به دنبال برنامه ای باشیم که در آخر شب ها مردم را نه فقط با خندیدن بلکه با معرفت و حکمت نشاط ایجاد کند این مسئله تخطئه خندوانه نیست بلکه به معنای نگاه کردن به قله هاست باید شب ها یک برنامه ای را برای نشاط مردم که صرفا محتوای آن خندادن مردم نباشد ایجاد کنیم. استاد حوزه دانشگاه تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب به خاطر داشتن عموم مردم خواص خوبان را به عقب کشیدیم در نظر گرفتن عموم مردم نباید ما را از به حساب آوردن خواص در جامعه دور کند این که عوام گرا و عوام زده شویم کار شایسته ای نیست. نهادهای انقلابی برای عموم جامعه کار می کنند اما خواص را در نظر نمی گیرند باید برای این ها هم فکر شود. حجت الاسلام پناهیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد تصریح کرد: در حالی که بنده در ماه مبارک رمضان به دنبال فرمایشات رهبر انقلاب پیرامون این که فرهنگ تولید ثروت را در کشور ترویج کنیم بحث می کردم با برخی ناملایمتی ها و برخوردهای بد از سوی سایت های ضد انقلاب و حتی حزب اللهی مواجه شدم. وی تاکید کرد: فرهنگ و اقتصاد باید هر دو کنار هم قرار بگیرند. استاد حوزه دانشگاه با بیان اینکه مبارزه با فساد در مسائلی مثل آموزش و پرورش برایمان مهم است تاکید کرد: بنده خود را به نوعی عضو جنبش عدالت خواه می دانم چرا که اصل عدالت تقوا است آموزش و پرورش باید بچه های ما را متقی بار بیاورد. حجت الاسلام پناهیان پیرامون پیامک هایی که از زبان وی در شبکه های اجتماعی گفته می شود اظهار داشت: در شبکه های اجتماعی پیامک هایی از زبان بنده درباره مسائل مختلفی هم چون مسئله ساپورت پوشان مطرح می شود که اصلا حقیقت ندارد امروز حرف من این است که چرا افرادی که فیلم می سازند به ساخت فیلم های بهتر اقدام نمی کنند وی پیرامون دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا تصریح کرد: این که می گویند چرا در انتخابات اصولگرایان به یک وحدت نرسیده اند و یا حرف هایی پیرامون جناحی کردن دو طیف در کشور است برای من از خندوانه هم خنده دارتر است استاد حوزه دانشگاه تصریح کرد: بنده به جناح هیچ اعتقادی ندارم از زمان انتخابات 76 شروع شد در آن زمان اعلام کردند ما یک جناحیم و شما یک جناح دیگر و شروع به اهانت نسبت به اصولگراها با الفاظی همچون خشک مغزها و بنیادگراها پرداختند یک گروه اسم خود را گذاشتند اصلاح طلب و بقیه جامعه از نظرشان شدند اصولگرا آن ها همواره بر این اعتقادند که دولت خاتمی توانست به ترویج آزادی در کشور کمک کند اما خاتمی آزادی را علیه هاشمی در کشور آورد نه علیه اصولگراها اجازه ندهید یک قشر هوشمند جامعه را گول بزنند. حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: کلمه ارزش را غربی ها در کشورمان به راه انداختند و منظور آن ها از این کلمه این بود که ما واقعی هستیم و ایرانی ها واقع بین نیستند وی با بیان این که کلمه جناح از ریشه موهوم است تاکید کرد: استاد حوزه دانشگاه تاکید کرد: حماقت است اگر بخواهیم جناح در کشور ایجاد کنیم. بازی خوردن در عرصه سیاسی غلط است بنده به طور کلی اصلا نمی فهمم جناح یعنی چه مگر حجاریان و نبوی مگر دلسوز کشورند که به جناح بندی در عرصه سیاسی کشور اقدام کرده اند این مسئله را در کدام اتاق فکر تصمیم گیری کرده اند بنده جناح را قبول ندارم اما مواضعم را به طور کامل مشخص کرده ام جریانات سیاسی باید با یکدیگر رقابت کنند بنده انصار الی الله هستم یک سری حرف ها را شما دانشجویان باید بزنید چرا که از شما می پذیرند اگر ما بزنیم به ما برچسب می زنند. حجت الاسلام پناهیان در پایان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید فعالیت هایش را به درستی انجام دهد اگر این گونه باشد عروسک باربی هیچ کارکردی نخواهد داشت امروز این سوال مطرح می شود که اشکال آموزش و پرورش در چیست که بچه ها را این گونه بار می آورد ما داریم راحت طلبی را در بچه ها نهادینه می کنیم. وی در پایان خاطر نشان کرد: بنده اخیرا در حوزه علمیه با جمع کوچکی از علما رشته فرهنگ جهاد را تصویب کردیم و به بیان دیگر یک رشته علمی که فرهنگ جهان را تبلیغ کند به وجود آورده ایم.
  • نویسنده :
  • بازدید : 221 مشاهده
  • دسته بندی :

بازگشـت به سلامـتــی…

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)




رستوران Umitkoy Balikcisi

برای آنهایی که چیزی جز ماهی نمیبینند…

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


خودرو Jaguar

بلعیدن رقبا با مدل جدید جگوار…

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


سازمان حفاظت از محیط زیست (WWF)

ما بر روی زمین ،با سیاره خودمان چه میکنیم!؟

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


سازمان حمایت از حیوانات WFA

سگ ها افسردگی شما را درمان میکنند…

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


محصولات غذایی Del Monte

شما آشپزی کنید ،ما غذای شما را خوشمزه میکنیم!

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


مرکز آموزش حیونات خانگی Anne-Marie Monahan

مدرسه سگ ها

(انقدر سگ ها رام میشوند که میتوان از آنها عکس پرسنلی گرفت.)

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


رستوران های مک دونالدز

اینترنت رایگان در رستوران های مک دونالدز

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


یونیسف فنلاند

(این تبلیغ مربوط به حمایت یونیسف از میلیون ها نفر از کودکانی که پدر و مادر خود را از دست داده اند و مسولیت آن ها بر عهده خواهر یا برادر بزرگتر آن ها میباشد.)

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


کلینیک دندانپزشکی Love Your Smile

با داشتن دندان هایی سفید هیچ چیزی مانع از نشان دادن لبخند شما نمیشود!

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


فروشگاه عینک +Vision

حتما بدون عینک اشتباه میبینید!

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


فروشگاه Virgin

به چشمان خود استراحت دهید…

(تبلیغ کتاب های صوتی)

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)




مایع شوینده Protex

به همراه مانع ضد باکتریایی نامرئی!

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


خودرو Alfa Romeo

تولد رانندگی با خودروی آلفارومئو

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


اجاق گاز بدون شعله Bosch

سریع تر!

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


نخ دندان Reach

پیدا میکند چیزهایی را که مسواک در پیدا کردن آن ناتوان است…

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


خودرو مزدا ۵

از فضای بیشتر این ون ۷ نفره لذت خواهید برد.

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


کلینیک دندانپزشکی Swiss Smile

مخفی کردن دندان های خود را متوقف کنید!

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


ایده تبلیغ​ Kit Kat

شکستن یکنواختی زندگی با نوع جدید کیت کت که از شکلات‌ های سفید ساخته شده است!

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)


شیر Tine

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)


با طعمی طبیعی از دامن طبیعت نروژ…

(در این تبلیغ از شباهت پوست گاو به کوهستان الهام گرفته شده است.)


خودرو Subaru XV

این ماشین روح دارد…

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

 


پوستر ایده تبلیغ مبارزه با سقط جنین

(این پوستر با طراحی خیلی قوی ،ساده ،موثر و استفاده خوب از اشکال و کنتراست رنگ توانسته است حرف‌های زیادی را در مدت زمان کوتاهی عنوان نماید.)

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (44)

منبع:برترین ها

  • نویسنده :
  • بازدید : 145 مشاهده
  • دسته بندی :

شانزلیزه یکی از معروف‌ترین و گران‌قیمت‌ترین خیابان‌های دنیاست. در ایران نامش آن‌قدر کاربرد داشته که جنبه اصطلاح پیدا کرده است. «شانزلیزه» از جاذبه‌های گردشگری فرانسه است و هرکس به پاریس می‌رود به آن سری می‌زند.


خیابان معروف «شانزلیزه» (Champs-Élysées) نامش آن‌قدر مطرح است که مسافران پاریس عموما آن را جزو اولین جاهایی که می‌خواهند ببینند در ذهن دارند. اما شاید یکی از معدود جاهایی در پاریس که وقتی به آن می‌رسی از انتظارت پایین‌تر است همین خیابان است و حتی کمی توی ذوق بعضی‌ها می‌خورد، آن هم از این لحاظ که آن‌قدر از آن در باور عمومی چیز خاصی ساخته‌اند که انتظارها از آن غیرواقعی و خیلی بالاست. مثلا در ایران در بین عموم مردم نهایت لوکس بودن را برای شانزلیزه به کار می‌برند و وقتی کسی آرام و بی‌خیال راه می‌رود می‌گویند مگر در شانزلیزه قدم می‌زنی؟! هرچند که این خیابان واقعا مرکز بوتیک‌های شیک و گران‌قیمت پاریس است.

تصاویر خیابان شانزلیزه

خیابان معروف  شانزلیزه

 

 شانزلیزه از میدان «شارل دوگل» (اِتوال) تا میدان «کنکورد» امتداد دارد. در غرب خیابان، «طاق پیروزی» (طاق نصرت/ Arc de Triomphe) در میدان شارل دوگل قرار دارد؛ طاقی که برای گرامی‌داشت پیروزی‌های ناپلئون بناپارت ساخته شد و در پایین آن نام فرمانده‌های فرانسوی در جنگ‌ها حک شده است. همچنین مقبره سرباز گمنام در زیر آن قرار دارد. سر دیگر شانزلیزه به دو کاخ معروف «گران پَلِه» و «پُتی پَلِه» می‌رسد که نمایشگاه و موزه هستند. شانزلیزه در نهایت از شرق به میدان معروف «کنکورد» می‌رسد با «اُبِلیسک» معروفش که از قاهره به این‌جا منتقل شده است. در ادامه هم باغ معروف «تویلری» است و معروف‌ترین موزه جهان یعنی «لوور». شانزلیزه که به معنای «دشت الیزه» است در محور تاریخی پاریس قرار دارد. الیزه هم در اسطوره‌های یونان به معنی بهشت است.

این خیابان یکی از مطرح‌ترین مرکزهای خرید در پاریس است با انواع فروشگاه‌ها و بوتیک‌های شیک. انواع برندهای مختلف لباس، کفش، لوازم آرایش، عطر، عینک و...، همچنین شرکت‌های بزرگ خوروسازی در این خیابان نمایندگی دارند. سینما، تئاتر، کافه و رستوران هم دیگر بخش‌های شانزلیزه هستند که سرتاسرش درخت‌کاری شده است.

تصاویر خیابان شانزلیزه

 تصاویر خیابان شانزلیزه در پاریس

 

رژه بزرگ نظامیِ روز چهاردهم ژوئیه هر سال در شانزلیزه برگزار می‌شود. چهاردهم ژوئیه روز فتح زندان «باستی» و روز ملی فرانسه و تعطیل رسمی است. همچنین از سال 1975 مرحله آخر مسابقات دوچرخه‌سواری «تور دو فرانس» در این خیابان برگزار می‌شود. شانزلیزه که تا کنون شاهد برگزاری تجمع‌های سیاسی و تظاهرات هم بوده است، در جام جهانی 1998 و بعد از برد تیم ملی فوتبال فرانسه محل تجمع و شادی فرانسوی‌ها بود.

خیابان شانزلیزه با 1910 متر طول و 70 متر عرض، در هر دو سمتش ایستگاه مترو قرار دارد که دسترسی به آن را بسیار راحت می‌کند.   

گران‌ترین خیابان جهان,گران‌قیمت‌ ترین خیابان‌های دنیا

خیابان شانزلیزه در پاریس

   خیابان معروف شانزلیزه،فرانسه،جاذبه های گردشگری فرانسه

    طاق پیروزی در میدان شارل دوگل

  خیابان معروف شانزلیزه،فرانسه،جاذبه های گردشگری فرانسه

     خیابان شانزلیزه در پاریس

  شانزلیزه,خیابان شانزلیزه,تصاویر خیابان شانزلیزه

        اتوبوس گردشگران در شانزلیزه

  شانزلیزه,خیابان شانزلیزه,تصاویر خیابان شانزلیزه

        خیابان شانزلیزه  یکی از مطرح‌ترین مرکزهای خرید در پاریس است

 شانزلیزه,خیابان شانزلیزه,تصاویر خیابان شانزلیزه

انواع فروشگاه‌ها و بوتیک‌های شیک در خیابان شانزلیزه وجد دارد

  شانزلیزه,خیابان شانزلیزه,تصاویر خیابان شانزلیزه

 خیابان شانزلیزه 1910 متر طول و 70 متر عرض دارد

  شانزلیزه,خیابان شانزلیزه,تصاویر خیابان شانزلیزه

 سینما، تئاتر، کافه و رستوران هم از دیگر بخش‌های شانزلیزه هستند

 معروف‌ترین خیابان های جهان,خیابان معروف شانزلیزه

در هر دو سمت خیابان شانزلیزه ایستگاه مترو قرار دارد که دسترسی به آن را بسیار راحت می‌کند

    معروف‌ترین خیابان های جهان,خیابان معروف شانزلیزه

 فروشگاه دیزنی در شانزلیزه

   معروف‌ترین خیابان های جهان,خیابان معروف شانزلیزه

نمای بیرونی پُتی پَلِه در خیابان شانزلیزه

     معروف‌ترین خیابان های جهان,خیابان معروف شانزلیزه

 میدان کنکورد دز خیابان شانزلیزه

منبع:isna.ir/بیتوته