codebazan

سایت تفریحی

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آخرین ارسالی های انجمن

  • نویسنده :
  • بازدید : 114 مشاهده
  • دسته بندی :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گرت پورتر» روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر آمریکایی که تحقیقات گسترده‌ای در خصوص پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات نمایندگان اتمی این کشور و 1+5 دارد، به ادعای جدید صهیونیست‌ها در خصوص حمله به ایران پرداخته و با بررسی اسناد موجود، ضمن اثبات توخالی بودن این تهدیدات، فرصت‌‌طلبی با جلو انداختن صهیونیست‌ها را نیز آشکار کرده است.

در ادامه نظر مخاطبان فارس را به بخش‌هایی از این مقاله جلب می نمائیم.


«ایهود باراک» وزیر جنگ سابق صهیونیست‌ها اخیراً مدعی شده که رژیم متبوعه‌اش در سال‌های اخیر، 3 نوبت تا مرز حمله به ایران پیش رفت.

اما شما نباید این گفته‌های باراک را باور کنید زیرا این تنها داستانی است ادامه‌دار و زیرکانه از سوی کابینه‌های مختلف اسرائیل از جمله کابینه ایهود اولمرت و بنیامین نتانیاهو که می‌خواهند دنیا را مجاب کنند که اسرائیل به صورت جدی به حمله به ایران فکر می‌کند و از این طریق دیگر کشورها را حداقل برای اعمال تحریم‌های فلج‌کننده علیه این کشور، تحت فشار بگذارند.

شواهد قوی وجود دارد که آمریکا هم از این تهدیدها استفاده کرده و در این میان، نقش پلیس خوب را بازی می‌کند.

بر اساس گفته‌های این وزیر سابق صهیونیست، یکی از این سه نوبت در سال 2010 اتفاق افتاده؛ وی گفته که در آن سال بنیامین نتانیاهو ارتش را در حالت آماده‌باش کامل یعنی آمادگی برای جنگ واقعی قرار داد و فقط به خاطر مخالفت «اشکنازی» رئیس ارتش اسرائیل، از حمله به ایران منصرف شد.

بی‌مبنا بودن این ادعا اما در یک برنامه تلویزیونی در سال 2012 فاش شد؛ بر اساس گفته‌های مجری این شبکه متعلق به تلویزیون رژیم صهیونیستی، فرمان مزبور پس از اعلام توافق ایران، ترکیه و برزیل برای تبادل سوخت هسته‌ای صادر شد ولی اصلا مقدمه‌ای برای جنگ نبود.

بر اساس اسناد فاش شده در این برنامه، مخالفت اشکنازی با این فرمان هم در حقیقت یک بلوف بوده زیرا هم این فرمانده کهنه‌کار صهیونیست و هم ایهود باراک می‌دانستند که ارتششان بدون مداخله ارتش آمریکا، شانسی برای حمله موفقیت‌آمیز به ایران را ندارد.

سران رژیم صهیونیستی بهرحال با وجود این اطلاع از ظرفیت‌های نظامی خود، در صدد آن بودند که با تهدید به حمله نظامی، دنیا را به واکنش در برابر این تصمیم ایران وادار کنند. «یوسیپ آلفر» از دستیاران سابق بنیامین نتانیاهو نیز در سال 2012 به من (گرت پورتر) گفته که اکثریت مقامات بازنشسته امنیتی رژیم صهیونیستی با حمله به ایران مخالف بودند ولی نمی‌خواستند با علنی کردن مخالفت خود، تأثیر هیاهوهای نتانیاهو را از بین ببرند.

نوبت دومی که بنا بوده به گفته ایهود باراک، اسرائیل به ایران، مقارن با لغو رزمایش مشترک با ارتش آمریکا بود است.

باراک مدعی است که نتانیاهو برای اینکه آمریکا نتواند بر تصمیم‌اش برای حمله به ایران تأثیر بگذارد، این رزمایش را که بنا بود که در بهار 2012 برگزار شود، لغو کرد. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که خبر تعویق برگزاری رزمایش، در اوایل دی ماه اعلام شد و نتانیاهو اگر می خواست به ایران حمله کند، زمان کافی داشت.

دولت آمریکا هم از غیرواقعی بودن تهدید اسرائیل خبر داشت ولی برای اینکه بتواند حمایت لازم برای تحریم‌های شدیدتر را به دست آورد، وانمود کرد که این تهدید حقیقی است.

یکی از شواهد این مدعا آنکه «گری سیمور» مشاور اوباما در امور سلاح‌های کشتار جمعی، پیش از اینکه به سمت مشاورت برسد، در سال 2008 گفته بود که آمریکا باید از تهدید اسرائیل برای فشار بر برنامه اتمی ایران بهره‌برداری کند.

این امر وقتی روشن‌تر می شود که تنها چند هفته پس از ورود سیمور به کاخ سفید، در تاریخ 1 آوریل 2009، «رابرت گیتز» وزیر دفاع وقت و «دیوید پترائوس» رئیس آن روزهای «سیا» اعلام کردند که اگر ایران در مورد برنامه هسته‌ای خود با دنیا همکاری نکند، اسرائیل حداکثر ظرف چند سال، مجبور به حمله به ایران خواهد بود.

بر اساس همین رویکرد، اوباما در اواسط نوامبر 2009، دنیس راس و جفری بیدر را به چین فرستاد و به سران پکن هشدار داد که اگر شورای امنیت، تحریم‌های شدیدتری علیه ایران تصویب نکند، واشنگتن نخواهد توانست جلوی حمله نظامی اسرائیل به ایران را بگیرد.

آنچه اواخر 2011 و اوایل 2012 اتفاق افتاد، یک بازی پلیس خوب و پلیس بد معمولی بود که آمریکا با آن، در یک برهه تاریخی توانست ضمن متقاعد کردن ایران به مذاکره در خصوص برنامه هسته‌ای خود، تحریم‌های فلج‌کننده‌ای علیه این کشور اعمال کند.

انتهای پیام/ع

 

 

  • نویسنده :
  • بازدید : 144 مشاهده
  • دسته بندی :

به گزارش گروه مانیتورینگ خبرگزاری فارس، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس ویدئویی به توضیح درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 برای جامعه یهودیان آمریکای شمالی پرداخت.

رئیس‌جمهور آمریکا، ایرن را دشمن آمریکا خواند و بر همین اساس گفت که توافق هسته‌ای با تهران نه بر اساس اعتماد بلکه بر اساس راستی‌آزمایی است.

* ایران دشمن آمریکا است

اوباما گفت: «ما به ایران اعتماد نداریم؛ ایران دشمن آمریکا است؛ یهودستیز و منکر هولوکاست است.» رئیس‌جمهور آمریکا همچنین ایران را «رژیمی ناخوشایند» خطاب کرد و افزود «هنگامی که با حکومتی سر و کار دارید که هولوکاست را انکار می‌کند، باید آن را جدی بگیرید.»

ایران و 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین وآلمان سه‌شنبه (23 تیر) پس از 18 روز مذاکرات سخت و فشرده در وین، پایتخت اتریش، سرانجام بر سر «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» به جمع‌بندی دست یافتند. 

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی آمیخته به ادعا تصریح کرد سند امضا شده میان ایران و گروه 1+5 تمامی مسیرهای تهران برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را مسدود می‌کند.

اوباما در ادامه در توضیح مفاد سند «برجام» گفت: «ما در صورتی که ایران تقلب بکند، توان بازگشت آنی تحریم‌ها را خواهیم داشت.» او تأکید کرد این چیزی است که در «برجام» آمده است.

* «برجام» موضع آمریکا برای پاسخدهی به ایران را تقویت می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا افزایش توان آمریکا برای مقابله با ایران بعد از انقضای عمر سند «برجام» را از جمله دیگر مزیای توافق خواند و گفت: «با این توافق، بعد از گذشت 15 سال، رئیس‌جمهور آمریکا، هر کسی که باشد، از موضع قدرتمندتری برای پاسخدهی به ایران برخوردار خواهد بود.»

اوباما درباره دلیل این استدلال خود گفت زیرا با توافق ایران، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی تا آن زمان مهار شده، و پیشرفتی نخواهد داشت.

رئیس دولت آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه درباره روابط کشورش با رژیم صهیونیستی که منتقد توافق هسته‌ای و رویکرد دولت اوباما در قبال آن بوده توضیحاتی ارائه کرد.

اوباما گفت: «در مباحثات مربوط به ایران، این نکته را به خاطر داشته باشید که ما همه طرفدار اسرائیل هستیم.»

او ادامه داد: «رابطه بی‌سابقه [آمریکا] با اسرائیل باعث شده است که [تل‌آویو] از قدرت نظامی قویتری برخوردار باشد».

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد، به باور او، سیاستهای آمریکا و اسرائیل بعد از اتمام مباحثات کنگره درباره «برجام»، «به سرعت» با یکدیگر همسو خواهد شد.

«اوباما» همچنین یادآور شد دولت آمریکا اکنون ماه‌هاست با اسرائیل برای بازگشت به روال سابق جهت ادامه همکاری‌ها و تقویت همکاری‌های امنیتی گفت‌وگو می‌کند. 

رییس جمهوری آمریکا تصریح کرد که این همکاری‌ها می‌تواند بحث درباره نسل بعدی برنامه‌های دفاع موشکی، بهبود امور اطلاعاتی و نحوه مقابله با «شبکه‌های نیابتی ایران» را شامل شود.

وی تاکید کرد که اجرای توافق هسته‌ای با ایران روابط آمریکا و اسرائیل را بهتر خواهد کرد.

* توافق به معنی عادی‌سازی روابط با تهران نیست

رئیس دولت آمریکا در بخش دیگر مصاحبه جمعه نقش ایران در تحولات منطقه در پرتو توافق هسته‌ای را مورد بررسی قرار داد. 

اوباما گفت این توافق امنیت آمریکا را بیشتر می‌کند اما تمامی مشکلات با ایران را حل نمی‌کند. رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: «ما در اینجا، رابطه‌مان با تهران را عادی نکرده‌ایم.»

اوباما در ادامه گفت که امیدوار است که «شخصیت (ماهیت) رژیم ایران تغییر کند»، اما افزود که روی این موضوع حساب باز نکرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «آیا من امید دارم که شخصیت (ماهیت) رژیم ایران تغییر کند؟ بله، اما روی آن حساب باز نکرده‌ام.»

او ادامه داد: «مقابله با نیروهای نیابی ایران، کاری است که باید در هر حال آن را انجام دهیم.»

رئیس دولت آمریکا به علاوه پس از بیان اینکه بایستی جلوی انتقال موشک از ایران به گروه حزب‌الله لبنان گرفته شود گفت: «هیچ یک از مفاد توافق فعلی، مانع مقابله شدید با ارسال سلاح از سوی ایران به حزب‌الله نیست.»

اوباما همچنین تأکید کرد توافق هسته‌ای، ابزارهای کشورش برای مقابله با ایران را محدود نمی‌کند. او گفت: «ما هنوز تمامی ابزارهای لازم برای مقابله با اقدامات مخرب ایران در منطقه را در اختیار خواهیم داشت.»

رئیس‌جمهور آمریکا به رغم این، بار دیگر گفت گزینه نظامی برنامه هسته‌ای ایران را تنها برای یک یا دو سال به عقب می‌راند.

«باراک اوباما» سپس به مقایسه بودجه نظامی آمریکا و ایران پرداخت و با بیان اینکه بودجه نظامی کشورش 600 میلیارد دلار در برابر 16 میلیارد دلار بودجه نظامی ایران است گفت: «ایران یک قدرت منطقه‌ای است و نه یک ابرقدرت.»

* رد توافق در کنگره ابتکار عمل را به ایران می‌دهد

«اوباما» بار دیگر به نمایندگان کنگره آمریکا که قرار است تا روز 26 شهریور ماه نظر خود را درباره سند «برجام» اعلام کنند نیز درباره رد احتمالی آن هشدار داد. او گفت: «اگر این توافق را رد کنیم، ابتکار عمل را به دست ایران سپرده‌ایم. آنها می‌توانند آمریکا و اسرائیل را به عنوان برهم زنندگان توافق معرفی کرده و منزوی کنند.»

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد حتی مخالفان ایران نیز معتقدند که ایران بایستی از حق انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار باشد.

انتهای پیام/

 

  • نویسنده :
  • بازدید : 185 مشاهده
  • دسته بندی :

.یه شوهرم نداریم شب که دیر میاد خونه ببینه رو کاناپه خوابمون برده دلش بسوزه دیگه دیر نیاد!

 

2.یه شوهرم نداریم وقتی بهش میگیم من رو بیشتر دوس داری یا مامانتو ، بگه توام چه سوالایی می پرسی ، هر دوتون رو دوس دارم دیگه ! خوشحال شیم از اینکه ما رو خیــــــــــــــلی دوس داره " قدِ مامانش "

 

3.یه شوهرم نداریم عاشق قرمه سبزی باشه ، ما هم که بلد نیستیم درست کنیم ! بگیم بین من و قرمه سبزی یکی رو انتحاب کن !!

 

4.یه شوهرم نداریم , نداریم که نداریم به درک اسفل یه لامبورگینی هم نداریم غروب جمعه ای بریم بگردیم دلمون نگیره !

 

5.یه شوهرم نداریم گانگستر باشه، هیچ کس جرات نکنه بهمون بگه بالا چشمت ابروئه !

 

6.یه شوهرم نداریم صبح جمعه ای بهمون بگه خانومم شما بگی "ف" ناهار فرحزادیم !

 

7.یه شوهرم نداریم وقتی میپرسه دوسم داری یا نه ؟ بهش بگیم خره من دوست دارم چرا نمیفهمی

 

8.یه شوهرم نداریم، دوتایی قربون صدقه بچه نداشتمون بریم !

 

9.یه شوهرم نداریم از جبروت مردونش استفاده کنیم زنگ بزنه پشتیبانی بگه این سرعت اینترنت چه مرگشه پس!خانومم کارای اینترنتیش عقب مونده!

 

10.یه شوهرم نداریم خوش قیافه باشه، برای استحکام بیشتر پایه های زندگیمون همیشه موهای پر کلاغیش از ته بزنیم که هیچ زنی جز خودمون نتونه بهش نگاه کنه !

 

11.یه شووورم نداریم غروب که میشه بعد از دو شیفت کار کردن ، با دست پر بیاد خونه در رو با پاش باز کنه ، بریم کیسه ها رو از دستش بگیریم بگیم خسته نباشی آقا .

 

12.یه شوهرم نداریم شب بگیم ببرمون بیرون اونوقت بگه نه , ما هم از لجمون تایر ماشینشو پنچر کنیم صبح که میخواد بره سر کار ببینه کلافه شه , ما هم موزیانه بخندیم بگیم آخی الهی اشکال نداره عزیزم ولی خب باز خوبه دیشب نخواسیم بریم بیرون وگرنه میخورد تو ذوقمون !

 

13.یه شوهرم نداریم وقتی میریم کنار دریا ما رو ترک جت اسکی بنشونه!

 

14.یه شوهرم نداریم صبح به صبح نون تازه برامون بخره !

 

15.یه شوهرم نداریم تا غم و ناراحتی توی چهره مون ببینه بگه مگه من مردم که تو ناراحتی ؟

 

16.یه شوهرم نداریم انقد عاشقمون باشه واسه غافلگیر کردنمون با یه زرافه ی طفل بیاد خونه !

 

17.یه شوهرم نداریم یکمی بهش غر بزنیم دلمون باز شه!

 

18.یه شوهرم نداریم بهمون بگه از خواب که بیدار میشی ، اول تو چشای من نیگا کن بعد به اون مانیتور ِ لامصّب !!

 

19.یه شوهرم نداریم واسش ناز کنیم بگیم قبل از خواستگاریت تو حافظ یه تفال زدم فلان چیز اومد !

منبع:بیتوته

  • نویسنده :
  • بازدید : 154 مشاهده
  • دسته بندی :

وقتی پستانک در دهان کودک است او قادر نیست که اعمال و حرکات اطرافیان را تقلید کند

 
در گذشته آکادمی متخصصان کودک امریکا و سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه کرده بودند که میزان استفاده از پستانک در کودکان کنترل شود. زیرا در تحقیقات آنها مشخص شده بود که قطع مصرف پستانک موجب  بهبود فرآیند غذا خوردن در کودکان می شود. همچنین استفاده از این وسیله موجب بروز اختلالات دندانی در کودکان می گردد. در مطالعه دیگری که در سال 2008 انجام گرفت نیز مشخص شد بین استفاده از پستانک و عفونت های گوش ارتباط وجود دارد.

متخصصان معتقدند که افراد در هر سنی، اعمال دیگران از جمله نحوه بیان احساسات از طریق صورت و بدن را تقلید می کنند و این عمل یک ابزار مهم برای یادگیری بیان احساسات در کودکان است. ما با کودکان صحبت می کنیم، اما در ابتدای کودکی و دوران نوزادی آنها معنی لغات را در ک نمی کنند، بنابراین ارتباط ما با نوزاد تنها از طریق لحن صدا و حرکات صورت است.

 

وقتی پستانک در دهان کودک است او قادر نیست که اعمال و حرکات اطرافیان را تقلید کند، بنابراین نحوه بیان احساسات را یاد نمی گیرد. بررسی ها نشان داد که پسران 6 و 7 ساله که در دوران نوزادی به طور منظم از پستانک استفاده کرده بودند، در تقلید از بیان احساسات دیگران مشکل داشتند.
 
در یک مطالعه دیگر گروهی از دانشجویان مورد آزمون هوش عاطفی قرار گرفتند. در زمینه توانایی ارزیابی خلق و خوی دیگران، پایین ترین امتیاز مربوط به مردانی بود که در کودکی از پستانک استفاده کرده بودند. این نتایج درمورد دختران مشاهده نشد زیرا بر اساس نظر متخصصان در دختران، روند تکاملی به ویژه در مورد عواطف زودتر صورت می گیرد و دیگر اینکه پسران در این زمینه آسیب پذیرترند. از آنجایی که در اغلب فرهنگ ها این طور انتظار می رود که دختران باید احساسات خود را بروز دهند، والدین از طرق مختلف رشد و تکامل عاطفی دختران را تحریک می کنند اما پسران به دلیل اینکه اجباری برای بیان احساسات ندارند، این عمل را یاد نمی گیرند.

نتایج تحقیقات حاکی از این است که استفاده از پستانک در شب برای نوزادان پسر بلامانع است زیرا شب، زمان مشاهده و یادگیری حرکات صورت دیگران نیست.
 
مشابه این تحقیق در افراد بزرگسالی انجام شد که از تزریق بوتاکس استفاده کرده بودند. این ماده عضلات صورت را بی حرکت می کند و این افراد در بیان احساسات خود از طریق حرکات صورت با مشکل مواجه می شوند.
 
منبع:seemorgh.com/بیتوته 

  • نویسنده :
  • بازدید : 240 مشاهده
  • دسته بندی :

مدت زمان: ۱ ساعت و ۳۷ دقیقه

تاریخ : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

موضوع : مقاومت منفی ۳۶۴

فرمت: MP3

کیفیت: متوسط

دانلود فایل صوتی (با کیفیت ۹۶Kbps ) :

دانلود:   Direct Link  |  Rodfile |  Uploadbaz

 حجم:۶۶ مگابایت

دانلود فایل صوتی (با کیفیت ۳۲Kbps ) :

دانلود:   Direct Link  |  Rodfile |  Uploadbaz

 حجم:۲۲ مگابایت

 منبع : دکتر عباسی

چاپ

  • نویسنده :
  • بازدید : 152 مشاهده
  • دسته بندی :

برای بالا بردن اعتماد به نفس ،خود را آنگونه که هستید بپذیرید

 

در هر رابطه‌اي كه گفته شود: «مرا يا آنگونه كه هستم بپذير يا اصلا قبولم نكن.» اشاره به اين مطلب دارد كه هر شكل ديگري غيراز خودمان شدن، فريب دادن خود و ديگران است.

دانستن اين مطلب كه افرادي نيز وجود دارند كه ما را با تمام خوبي‌ها و بدي‌هاي‌مان (البته در حد تعادل!) دوست خواهند داشت، آرامش‌بخش است. چيزي كه اين افراد را از سايرین متمايز مي‌‌کند اين است كه آنان ما را با وجود همه نقص‌هاي‌مان قبول دارند و ما با گفتن جملاتي مانند: «وقتي كه با او هستم، مي‌توانم خودم باشم.» يا «او مرا با همين خصوصياتي كه دارم، دوست دارد.» آنان را شناخته و ستايش مي‌كنيم. در هر رابطه‌اي كه گفته شود: «مرا يا آنگونه كه هستم بپذير يا اصلا قبولم نكن.» اشاره به اين مطلب دارد كه هر شكل ديگري غيراز خودمان شدن، فريب دادن خود و ديگران است. بيشتر ما در مدرسه براي نخستين‌بار پي برديم كه در دنيا كساني وجود دارند كه ما را آنگونه كه هستيم قبول ندارند. اين درس سختي بود ولي به ما آموخت كه براي وفق دادن خود با اوضاع، تغيير كنيم.

با خودتان مهربان باشيد
ما نسبت به‌خود منتقدان بي‌رحمي هستيم و نكات مثبت خويش را كمتر مي‌بينيم و بروز مي‌دهيم. حقيقت دارد كه تصورات ما در مورد خودمان، انعكاس تصورات ديگران درباره ماست. اگر احساس خوب نبودن، خستگي يا بيهودگي مي‌كنيم مسلما ابتدا علتش اين است كه تصور مي‌كنيم ديگران در مورد ما چنين پنداري دارند. ممكن است ديگران درباره ما اشتباه كنند يا اينكه ما خودمان خوبي‌هاي خويش را بروز نداده باشيم. هرگز يادمان نرود كه اگر ما خود را دوست نداشته باشيم، هيچ كس ديگري نيز ما را دوست نخواهد داشت زيرا هنگامي كه خود را بي‌ارزش مي‌كنيم، ديگران نيز همين كار را خواهند كرد.

از خودتان امتحان بگيريد
همه ما گاهي احساس رد شدن و دوست نداشته شدن را داريم، شايد براي لحظه‌اي تصور مي‌كنيم كه با دنيا هماهنگ نيستيم يا ارزش‌مان از ديگران كمتر است. با اين همه، بايد به خاطر بسپاريم كه ما همان چيزي هستيم كه در آخرين تجزيه و تحليل از خود داشته‌ايم. انسان همان اندازه خوشبخت است كه در ذهنش احساس مي‌كند. اگر احساس مي‌كنيم كه زشت هستيم، به خاطر داشته باشيم كه زيبايي جنبه‌هاي گوناگوني دارد. اگر احساس تنهايي مي‌كنيم، منتظر نشويم كه ديگران سراغ ما بيايند، خود به سوي آنها برويم. هرگز نبايد فراموش كنيم كه هيچ‌كس كامل نيست و اين بخشي از حالات انساني ماست.

ما بايد ياد بگيريم كه نقص‌هاي خود را دوست بداريم و زمان و عمر خود را با دوست نداشتن خود از دست ندهيم. نكته غم‌انگيز اين است كه هر چه از دست برود، هرگز دوباره به دست نخواهد آمد. هيچ‌يك از ما قادر به زنده كردن گذشته و جبران كوتاهي‌هاي خودمان نخواهيم بود. امكان خنديدن حالا را به اميد فرداي نامعلوم از دست دادن جبران‌ناپذير نيست. زمان حتي براي جوان‌ترين ما نيز محدود است. زمان آن چيزي است كه فقط اكنون در اختيار ماست پس عمر خود را با افسوس بر گذشته تمام‌شده و آينده نيامده تلف نكنيم. جملات زير را به دقت بخوانيد و درصورتي‌كه هر يك از آنها با وضعيت فعلي شما مطابقت دارد، پاسخ بله و چنانچه به هيچ شكلي با وضعيت شما مطابقت ندارد، پاسخ خير بدهيد.

بالا بردن عزت نفس

چه نمره‌اي مي‌گيريد؟
در این تست نباید برای همه سوال‌ها ارزش برابری را در نظر بگیرید. برای اینکه نمره خود رامحاسبه کنید، باید از سوال يك تا سوال 16 به هر پاسخ بله يك امتياز و به پاسخ‌هاي خير امتيازي ندهيد. از سوال 17 تا سوال 25 به هر پاسخ خير يك نمره و به پاسخ‌هاي بله نمره‌اي ندهيد. حاصل جمع نمراتتان را می‌توانید با کمک راهنمای زیر تفسیر کنید:

25-17
عزت نفس شما بسيار پايين است. اصلا به‌خود اعتماد نداريد. از خود نااميد شده‌ايد. بلند شويد! دست از تحقير خود ‌برداريد. سعي كنيد خود را همان‌گونه كه هستيد بپذيريد. توصیه ما این است که با کمک راهنمایی که در این مطلب برایتان آورده‌ایم، برای بالا بردن عزت نفس خود تلاش کنید.

16-8
احساسات شما در مورد خودتان پايدار نيست. گاهي از آنچه هستيد يا انجام مي‌دهيد راضي بوده و گاهي با كوچك‌ترين حرف يا انتقاد از طرف ديگران، در مورد خود دچار شك و ترديد مي‌شويد.

كمتر از 7
تبريك مي‌گوييم! اعتماد به نفس شما عالي است. البته قدر این ویژگی را بدانید اما مواظب باشيد دچار غرور و خودبيني نشويد.

عزت‌نفس‌تان بالا مي‌رود اگر. . .
والدين‌تان براي شما چقدر وقت گذاشته‌اند؟ وقتي كودك بوده‌ايد چقدر به حرف‌هاي‌تان گوش داده‌اند؟ اگر در خانواده‌اي بزرگ شده باشيد كه به‌خاطر كودك بودن‌تان هميشه در آخر صف قرارتان داده‌اند و اهميتي به خواسته‌ها و حرف‌هاي‌تان نداده‌اند، احتمالا حالا كه سني از شما گذشته، عزت‌نفس پاييني داريد.

متاسفيم. هميشه شما و والدين‌تان نيستيد كه مي‌توانيد به بالا رفتن عزت‌نفس‌تان كمك كنيد. ويژگي‌هاي ذاتي شما در شكل گرفتن چنين ويژگي بي‌تاثير نيستند. اگر زيبا و جذاب باشيد، احتمالا از همان سال‌هاي كودكي تا امروز توجه بيشتري به شما شده و عزت‌نفس بالاتري پيدا كرده‌ايد.

اگر در خانواده‌اي پرورش پيدا كرده‌ايد كه شما را با اصول نقد كردن و نقدپذيري آشنا كرده‌اند، احتمالا عزت‌نفس بالايي داريد. كساني كه اين ويژگي شخصيتي در آنها كمرنگ است، مدام ديگران را نفي مي‌كنند و دنبال راهي براي تحقير آنها مي‌گردند. اين افراد مدام خود را با ديگران مقايسه مي‌كنند و دنبال راهي براي اثبات برتري خود نسبت به ديگران مي‌گردند.

آدم‌هايي كه در كودكي مدام مورد سرزنش ديگران قرار گرفته‌اند، تصور مي‌كنند كه همه در پي تحقير آنها و ايراد گرفتن از آنها هستند، به همين دليل به محض مواجه شدن با ديگران حالت تدافعي مي‌گيرند.

اگر پدر و مادرتان عزت‌نفس پاييني داشته‌اند، احتمالا شما هم از اين ويژگي شخصيتي بهره چنداني برده‌ايد. الگو‌برداري از رفتارها و ويژگي‌هاي شخصيتي والدين، يكي از عادات اوليه كودكان است و اگر پدر و مادر شما عزت‌نفس‌شان پايين بوده، معنايش مي‌تواند اين باشد كه شما با الگو قرار دادن آنها عزت‌نفس پاييني را در خود شكل داده‌ايد.

چند تمرين ساده براي بالا بردن عزت‌نفس
كاغذي را‌ برداريد و يك طرف آن خصوصيات مثبت خود را بنويسيد. با خود مهربان باشيد و با ديد مثبت بنويسيد. مي‌توانيد از افراد مورد اعتمادتان كمك بگيريد. در طرف ديگر كاغذ خصوصيات منفي خود را بنويسيد البته باز هم با ديدي مثبت، نه انتقادي. دوطرف را با هم مقايسه كنيد. اگر ديدتان را نسبت به‌ خود عوض كنيد همه چيز عوض خواهد شد. خود را كوچك نشماريد. خود را دست كم نگيريد. براي خودتان ارزش قائل شويد. از زندگي همراه با سرزنش خود دست ‌برداريد. آن‌طور كه فكر مي‌كنيد بد نيستيد. از مقايسه خود با ديگران دست بر داريد، از اين كار غير از پايين بردن اعتمادبه‌نفس‌تان چيز ديگري عايدتان نمي‌شود.

به ‌خودتان برسيد، به ظاهرتان اهميت بدهيد. براي وقت‌تان ارزش قائل شويد. از افراد بدبين و كساني كه به شما حسادت كرده يا شما را تحقير مي‌كنند دوري كنيد. براي نظر ديگران بيش از حد لازم ارزش قائل نشويد. فراموش نكنيد آنها هم انسان‌هايي مثل شما هستند. به‌خود بگوييد كه بهترين هستيد. به‌خود بباورانيد كه مي‌توانيد كارها را به بهترين شكل ممكن انجام دهيد. وقت را از دست ندهيد، زمان براي هيچ‌كس صبر نمي‌كند.

منبع:مجله سیب سبز/بیتوته

  • نویسنده :
  • بازدید : 158 مشاهده
  • دسته بندی :

مادر، عاطفه می‌‌پراکند و پدر روابط را قاعده‌مند می‌کند و به این محبت قواره می‌دهد

 

مادر، عاطفه می‌‌پراکند و پدر روابط را قاعده‌مند می‌کند و به این محبت قواره می‌دهد. اگر پدر از سمت خود فاصله بگیرد و صرفاً نان‌آور خانه باشد و نظارت بر فرزندان نداشته باشد، نقش پدری اش کمرنگ می شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زیبایی‌نژاد، رییس مرکز تحقیقات زن و خانواده در دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی با عنوان «گام نخست»، می گوید: برخی تصورات غلط در میان زوجین وجود دارد که اغلب از طریق رسانه‌ها ترویج می‌شوند و ظاهر زیبایی هم دارند، اما در پشت صحنه می‌تواند برای زندگی مشکل‌ساز باشد. اگر این تصورات غلط را بشناسیم و بتوانیم به جایگزین‌های درستی برای آن‌ها دست پیدا کنیم، خانواده‌های موفقی خواهیم داشت.

نقش مادر، نقش پدر
اما در خانواده موفق چه می گذرد، مادر عاطفه می‌‌پراکند و پدر روابط را قاعده‌مند می‌کند و به این محبت قواره می‌دهد. اگر پدر از سمت خود فاصله بگیرد و صرفاً نان‌آور خانه باشد و نظارت بر فرزندان نداشته باشد، مشکلات تربیتی زیادی ایجاد خواهد شد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که فقدان پدر در نوجوانی سه برابر بی‌مادری در انجام مجرمیت‌های خطرناک توسط فرد تأثیرگذار است. افراط در محبت می‌تواند رابطه مستقیمی با زن‌سالاری داشته باشد. درحقیقت در خانواده‌هایی که پدر در حاشیه قرار دارد و مدیریت خانواده دست زن است، احتمال اینکه فرزندان محبت افراطی دریافت کنند، بیشتر خواهد شد.

اصلاح یک  تصور غلط
یادمان باشد، در زندگی خانوادگی باید بدانیم که قرار نیست کسی من را خوشبخت کند، بلکه خوشبختی هر فردی در گرو مسئولیت‌پذیری، تلاش و اتصال من به پروردگار است.این تصور را بایستی با دو تصور دیگر اصلاح کرد. اول اینکه قبل از ازدواج، باید به دنبال همسری باشیم که در مسیر خوشبختی‌مان اختلال ایجاد نکند و مانع و مزاحم رشدمان نباشد. حال اگر فردی پیدا شد که علاوه بر اینکه مانع نبود، کمک‌کننده هم بود، بسیار خوب است.

اعتمادسازی؛ گام اول
سومین نکته در اصلاح‌گری این است که در قدم اول بایستی اعتمادسازی کرد و فرد به این نتیجه برسد که همسرش مصلحت او را می‌خواهد. همچنین در رابطه زن با شوهر، نکته مهم دیگر این است که روش اصلاحی نباید به‌گونه‌ای باشد که جایگاه همسر را تخریب کند. یکی از عللی که امروزه با کاهش فرزندآوری مواجه هستیم، این است که والدین احساس نمی‌کنند، فرزندان معاون و کمک‌کننده آن‌ها هستند.

آیت‌الله مظاهری به طلبه‌ها توصیه می‌کردند، دنبال همسری با نمره ۱۵ باشید؛ نمره ۱۵ برای زندگی خوب است، اگر نمره ۱۷ بود، عالی است. دنبال ۲۰ نباشید. توقعات‌تان را تعدیل کنید، تا با شخص متوسط هم احساس رضایت داشته باشید

اعتقاد به برابری ضدخانواده است
مسئله بعدی این است که از غلط‌های مشهور زنان مدرن است، این است که من باید حقوق و نقش‌های برابر با همسرم داشته باشم. به جرأت می‌توانم بگویم که در طول تاریخ بشریت، هیچ آموز‌ه‌ای نظیر آموزه برابری، ضدخانواده نبوده است. برابری، سم مهلک خانواده است. افرادی که عاقلانه این آموزه را به‌کار می‌برند، درصدد تخریب خانواده هستند. آنچه که آموزه‌های اسلامی بر آن تأکید دارد، برابری زن و مرد در انسانیت و ارزشمندی است؛ نه چیزی دیگر. زن و مرد هر دو انسان‌اند، ویژگی‌های انسان کامل را دارند و هر دو نیز می‌توانند به مقامات عالی دست یابند.

جایگاه پدر

اگر پدر صرفاً نان‌آور خانه باشد و نظارت بر فرزندان نداشته باشد، نقش پدری اش کمرنگ می شود

 

احساس نیاز به یکدیگر
احساس نیاز به یکدیگر در خدمت تقویت پیوندهای خانوادگی است. اگر فرد احساس استقلال از خانواده داشته باشد، به بیراهه خواهد رفت. این احساس نیاز حتی بایستی ابراز شود. استقلال اقتصادی زن از مرد می‌تواند مرد را نسبت به تأمین هزینه‌های خانواده بی‌انگیزه کند. زنان شاغل باید توجه داشته باشند که اگر همسرشان نیازی به درآمد آنها ندارد، درآمدشان را وارد خانه نکنند؛ چرا که می‌تواند منشأ نزاع باشد.
نظام تربیتی ما این حساسیت را ندارد که دختر را برای مادری و همسری تربیت کند و پسر را برای مدیریت خانواده؛ اینکه چگونه صفت شجاعت یا حمایت‌گری را در مرد تقویت کنیم. چگونه عاطفه زن را علاوه بر مادری، در حوزه اجتماعی نیز وارد کنیم؟

مشکلات خانوادگی یک فرصت تمرینی
اگر فرد عادت به حل مشکلات نداشته باشد، در مقیاس بزرگتر و مشکلات جدی‌تر، خیلی زود میدان را خالی می‌کند. مسئله دیگر این است که اگر قدرت مواجهه با مشکلات را داشته باشیم، می‌تواند فرصتی برای تقویت پیوندهای خانوادگی و افزایش همدلی، همفکری و همگرایی است.مشکلات خانوادگی فرصت تمرینی برای مواجهه با مشکلات اجتماعی است. در روایات آمده است که کودکان خود را با قدری از مشکلات به آرامی آشنا سازید تا در بزرگسالی، آمادگی مواجهه با مشکلات اجتماعی را داشته باشند و شکیبایی خود را از دست ندهند.

نیاز به آموزش
نکته حائز اهمیت این است که خانواده‌ها نیاز به آموزش جنسی دارند و این از ضرورت‌های جامعه امروز ما است. بخشی از شکست‌های خانوادگی در حال حاضر ناشی از عدم توجه به این مهارت‌ها و آموزش هاست، البته باید توجه داشت که این آموزش، در فضای اخلاقی صورت گیرد. بیشترین نقش تعلیمی در مسایل جنسی نیز باید بر دوش خانواده باشد.

آموزش حقوق
دو سبک آموزش حقوق در فضای اخلاقی داریم: یک، آموزش حقوق متقابل؛ یعنی حق مرد را به زن و حق زن را به مرد یاد دهیم، تا افراد نه بدهکار شوند، نه طلبکار. دوم اینکه، آموزش حقوق مردان به مردان و زنان به زنان در فضای اخلاقی است.

مهارت‌های ارتباطی لازمه زندگی
حتی اخلاق و حقوق هم برای زندگی خانوادگی کفایت نمی‌کند. مهارت‌های ارتباطی هم لازمه زندگی است و بخشی از کارآمدی خانواده به این مهارت‌ها برمی‌گردد. برخی آموزه‌های دینی هم ناظر به مهارت‌های ارتباطی است. ازطرفی باید توجه داشت که شخصیت اخلاقی نمی‌تواند ضعف‌های مزاجی را پر کند.

حس متقابل
باید توجه داشت که در بسیاری مواقع، پیوندهای عاطفی، ناشی از احساس نیاز ما است. در خانواده‌های سنتی سخنی از عشق آورده نمی‌شد، ولی واقعیت محبت میان آنها بیش از خانواده‌های جدید بود؛ چرا که در عرصه‌های زندگی به یکدیگر وابسته بودند. مرد می‌دانست اگر همسرش غذا درست نکند، ظرف نشوید و...، برایش مشکل‌ساز خواهد بود. زن هم در حمایت مالی، حمایت روانی در مقابل خطرات و... احساس نیاز به مرد داشت. همین احساس نیاز دوطرفه، محبت را میان‌شان جاری می‌کرد.
منبع :مهرخانه/بیتوته