codebazan

سایت تفریحی

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آخرین ارسالی های انجمن

  • نویسنده :
  • بازدید : 408 مشاهده
  • دسته بندی :

مجله سیب سبز: آلبالوپلو يكي از رايج‌ترين و خوشمزه‌ترين غذاهاي فصل است. اگر شما هم عاشق آلبالو هستيد، لازم نيست تا آلبالو هست، هفته‌اي دوبار آلبالوپلو بخوريد، گاهي هم با آلبالو خورش درست كنيد.

خورش آلبالو


مواد لازم براي خورش

  • 200 گرم آلبالو بدون هسته
  • 2 ق‌س شكر
  • 250 گرم گوشت چرخ‌كرده
  • مقداري كره
  • 1 عدد پياز
  • 3 ق‌م سبزي تازه معطر
  • (جعفري، نعناع و ريحان)
  • نمك، فلفل و زردچوبه به ميزان لازم
  • 60 گرم لواشك آلبالو
  • مقداري خلال پسته براي تزئين


طرز تهیه:

1. آلبالوهاي بدون هسته را در قابلمه‌اي با شكر مخلوط كرده، روي حرارت بگذاريد تا يكي، دو جوش بزند و آلبالوها كمي شيرين شوند، بعد از روي حرارت برداريد.

2. پياز را پوست كنده و رنده كنيد. گوشت چرخ‌كرده را همراه پياز مخلوط كرده و ورز دهيد. نمك، فلفل و زردچوبه را اضافه كرده و مخلوط كنيد.

3. به مايه گوشت سبزي‌هاي معطر ريز خرد شده را افزوده و خوب با مواد ديگر مخلوط كنيد و ورز دهيد. از مايه گوشتي به اندازه يك گيلاس برداشته و در كف دست قلقلي كنيد.

4. كوفته‌قلقلي‌ها را در روغن سرخ كنيد.

5. در اين فاصله لواشك‌ها را خوب در آب جوش حل كرده و صاف كنيد. چند بار از صافي رد كنيد تا همه تكه‌هاي لواشك‌ها در آب جوش حل شده و به شكل سس درآيد. حالا اين سس را به قابلمه‌اي كه كوفته‌ها را در آن سرخ كرديد اضافه كرده و حرارت را كم كنيد تا گوشت بپزد.

6. آلبالوهاي شيرين‌شده را از صافي رد كنيد. آب آنها را به قابلمه خورش اضافه كرده و دانه‌هاي آلبالو را با مقداري كره تفت دهيد و بعد به مواد اضافه كنيد.بعد از حدود 10ـ8 دقيقه كه خورش جوشيد، آن را از روي حرارت برداريد و در ظرف مورد نظر ريخته و با خلال‌هاي پسته تزئين كنيد.

منبع:برترین ها

  • نویسنده :
  • بازدید : 470 مشاهده
  • دسته بندی :
هنگامی که به فردی اطلاع می دهیم که سرطان دارد، معمولا او احساس تنهایی، ترس می کند و خود را در میان انبوهی از اطلاعات می بیند که باید بداند و تصمیم گیری کند.

ماهنامه دنیای سلامت: هنگامی که به فردی اطلاع می دهیم که سرطان دارد، معمولا او احساس تنهایی، ترس می کند و خود را در میان انبوهی از اطلاعات می بیند که باید بداند و تصمیم گیری کند. این مقاله حاوی اطلاعات مفیدی است که می تواند به بیمار مبتلا به سرطان- و همچنین اطرافیانش- کمک کند، واقعیت جدیدی را که اکنون با آن درگیرند (سرطان خون) درک کنند. داشتن اطلاعات کافی در کنترل بهتر شرایط و همکاری بهتر با گروه درمانی موثر است.

 این بیماری معمولا دیر خودش را نشان می دهد؛ با این حال پیشرفت تحقیقات در بهبود این بیماری تاثیر چشمگیری داشته اند و کمک شایان توجه ای به درمان آن کرده اند. اولین بهبودی طولانی مدت از سرطان خون به سال های پایانی دهه 1960 میلادی بر می گردد.

هر آنچه لازم است درباره سرطان خون بدانید


 پیشرفت های سال های 1980 یکی از بهترین رویکردهای درمانی سرطان خوان است (استفاده گسترده آنتی بیوتیک های قوی با تشدید شیمی درمانی که به کنترل بهتر پیوند مغز استخوان انجامید.) در سال های اخیر، سرطان خون به لطف زیست شناسی مولکولی بهتر شناخته شده است. حال این سوال می شود که انواع مختلف این بیماری، تظاهرات آن چیست؟ و چه اقداماتی را برای مبارزه با آن می توان انجام داد؟

سرطان چیست؟

منشا سرطان، از سول های بدن شروع می شود. بدن هر فرد شامل میلیون ها سلول است که در بافت ها و اندام ها (عضلات، استخوان ها، کبد، ریه هاو...) تقسیم شده اند. هر سلول حاوی ژن هایی است که وظیفه رشد، عملکرد، بازسازی و مرگ آن را بر عهده دارد. به طور معمول، سلول ها از ساختاری که به آن ها داده شده، پیروی می کنند و در نتیجه سلامت بدن حفظ می شود. اما گاهی این ساختارها در برخی از سلول ها درست دریافت نمی شود و در نتیجه این سلول ها رفتار و واکنشی غیرعادی را در رشد و تکثیرشان پیش می گیرند و بدون نظم تکثیر می شوند.

در بیشتر اندام ها، این سلول های غیرطبیعی توده های توپر و جامدی را تشکیل می دهند که به نام تومور شناخته شده اند. با این حال، سول های غیرطبیعی سیستم ایمنی یا خون، به ندرت تومورهای جامد درست می کنند. در سرطان خون معمولا این سلول های غیرطبیعی در خون، مغز استخوان و دستگاه لنفاوی به گردش در می آید.

سرطان خون چیست؟

لوسمی یا سرطان خون، از سلول های بنیادی مغز استخوان آغاز می شود. مغز استخوان ماده ای نرم و اسفنجی است که در مرکز بسیاری از استخوان های بدن وجود دارد و تولید سلول های خونی در این قسمت از بدن صورت می گیرد.

سلول های بنیادی خون- که هنوز بالغ نشده اند- می توانند به سلول های بنیادی میلوئید یا سلول های بنیادی لنفاوی تبدیل شوند.

سلول های بنیادی میلوئید به شکل سه دسته مختلف از سلول های خونی بالغ رشد می کنند؛

* گلبول های قرمز که اکسیژن را به تمام بافت ها و اندام های بدن می رسانند.

* پلاکت ها که در موقع لزوم در رگ های خونی آسیب دیده، خون را لخته و از ادامه خونریزی جلوگیری می کنند.

* گلبول های سفید که وظیفه مقابله با باکتری ها و عفونت ها را برعهده دارند.

سلول های بنیادی لنفاوی به لنفوسیت ها تبدیل می شوند. لنفوسیت ها نوع دیگری از گلبول سفید هستند که معمولا در غدد لنفاوی و سیستم لنفوئیدی- بویزه در طحال و خون- وجود دارند. لنفوسیت ها برای مبارزه با عفونت ها، پادتن (آنتی بادی) تولید می کنند.

سرطان خون زمانی که سلول های بنیادی سلول های غیرطبیعی تولید می کنند در مغز استخوان رشد می کند. به این سلول ها، سلول های سرطانی می گویند که به تدریج افزایش می یابند تا زمانی که به حجم عظیمی تبدیل شوند و درنتیجه عملکردی که از گلبولهای قرمز و سفید و پلاکت ها انتظار می رود با اختلال همراه می شود. تولید بیش از حد گلبول های سفید، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند.

هر آنچه لازم است درباره سرطان خون بدانید


انواع سرطان خون

انواع مختلفی از سرطان خون وجود دارد، در وهله اول این تقسیم بندی براساس سلول های بنیادی درگیر انجام می گیرد:

* سرطان خون میلوئیدی که منشا آن سلول های بنیادی میلوئید غیرطبیعی است.

* سرطان خون لنفوئیدی که سلول های بنیادین لنفوئیدی غیرطبیعی عامل آن هستند.

هریک از این دو نوع سرطان خون، براساس سرعت پیشرفت و بیماری پیش زمینه اش، دارای زیرشاخه هایی هستند:

* سرطان خون حاد که به صورت ناگهانی ظاهر می شود و طی چند روز یا چند هفته به سرعت پیشرفت می کند. تعداد سلول های سرطانی با سرعت زیادی افزایش می یابند و خون دیگر قادر به انجام دادن وظایفش نیست. وضعیت بیمار معمولا روز به روز وخیم تر می شود و درمان بیمار باید بدون وقفه بعد از تشخیص آغاز شود. البته تشخیص زودهنگام سرطان خون حاد، در سال های اخیر به طور قابل توجه ای بهتر شده است.

* سرطان خون مزمن به آرامی و در طول ماه ها یا حتی سال ها رشد می کند و گاهی در ابتدا هیچ علامت خاصی ندارد. علائم معمولا بتدریج با افزایش تعداد سلول های سرطانی در خون یا مغز استخوان ظاهر می شوند.

هر نوع از سرطان خون به روشی متفاوت پیشرفت می کند و بنابراین درمان مختص به خود دارد. به منظور پیش گرفتن بهترین روش درمانی، بهتر است نوع سرطان خون به خوبی شناسایی شود. (چه برای خود بیمار و گروه پزشکی و چه برای اطرافیان او)

تشخیص سرطان خون

پزشک ممکن است با بررسی پرونده پزشکی بیمار، نسبت به ابتلا به یکی از انواع سرطان خون مشکوک شود و به منظور اطمینان از تشخیص خود، بررسی های جسمی دیگری را نیز انجام دهد. او برای تایید تشخیص، چندین آزمایش را تجویز می کند و در نتیجه به کمک  آن ها می تواند در صورت ابتلا فرد به سرطان خون، نوع آن را به منظور پیش گرفتن درمان متناسب تشخیص دهد.

علائم سرطان خون حاد ممکن است به علائم آنفولانزا شبیه باشد و ناگهان در طی چند روز یا هفته ظاهر شود.

سرطان خون مزمن در بسیاری از افراد در ابتدا با نشانه خاصی همراه نیست. بطور کلی علائم بیماری به تدریج پیشرفت می کند و اغلب بیماری به کمک آزمایش خون معمولی شناسایی می شود.

علائم سرطان خون عبارتند از:

• خستگی زیاد؛

• احساس ناراحتی و بیماری در کل بدن؛

• از دست دادن اشتها؛

• کاهش وزن؛

• تب؛

• کم خونی، تنگی نفس، رنگ پریدگی، تپش قلب، ضعف، سرگیجه؛

• خونریزی (کبودی، خونریزی بینی مکرر یا شدید، خونریزی لثه، خونریزی قاعدگی در وسط دوره قاعدگی یا خونریزی خیلی زیاد در زمان قاعدگی، لکه های قرمز رنگ روی پوست)؛

هر آنچه لازم است درباره سرطان خون بدانید


• عفونت های مکرر (به عنوان مثال تب خال یا عفونت در ریه، مجاری ادرار، لثه یا ناحیه مقعد)،

• استفراغ؛

• سردرد؛

• گلودرد؛

• عرق کردن شبانه؛

• درد مفاصل یا استخوان ها؛

• تورم غدد لنفاوی در گردن، زیر بغل، کشاله ران یا بالای استخوان ترقوه؛

• ضایعات چشمی؛

• تورم بیضه ها.

بیماری های دیگری نیز هستند که برخی از این علائم را داشته باشند؛ در نتیجه مراحل تشخیص بیماری ممکن است طولانی و خسته کننده بنظر برسد؛ اما پزشک ناچار است که مطمئن شود این علائم علت دیگری نداشته باشد.

آزمایش برای تشخیص

پزشک به منظور تشخیص معمولا آزمایش های زیر را انجام می دهد:

آزمایش خون؛ به کمک نمونه خون می توان تعداد و ظاهر سلول های مختلف خونی را بررسی کرد. نتایج آزمایش ها نشان می دهد که اندام های بدن تا چه حد، به طور معمول فعالیت می کنند و می تواند نشانه های مورد نیاز را برای تشخیص مبتلا شدن یا مبتلا نشدن به سرطان خون، تامین کند. همچنین این امکان وجود دارد که بتواند عوامل خونریزی یا لخته شدن خون را بررسی کند. به کمک اندازه گیری برخی از عناصر موجود در خون، می توان توانایی بدن در لخته کردن خون را مشخص کرد. مقدار عوامل لخته کننده خون، در افراد مبتلا به سرطان خون می تواند بیش از حد باشد.

سیتوژنتیک: آزمایش سیتوژنتیک- که همچنین آنالیز کروموزم ها نیز نامیده می شود- بر روی یک نمونه از مغز استخوان و به منظور بررسی امکان اصلاح کروموزوم انجام می شود. کروموزوم ها قسمتی از سلول هستند که اطلاعات ژنتیکی هر فرد در آن وجود دارد. تشخیص انواع سرطان خون اغلب به کمک بررسی اختلالات خاص که منجر به تغییر در کروموزوم ها می شود، قابل تشخیص است. این آزمایش ها کمک می کند نوع سرطان خون و درنتیجه درمان مورد نیاز بیمار مشخص شود.

نمونه برداری: این آزمایش به منظور تایید تشخیص قطعی سرطان خون انجام می شود. برای تشخیص سرطان خون، نمونه ای از سلول های مغز استخوان- معمولا از استخوان خاصره- جمع آوری و در زیر میکروسکوپ بررسی می شود. اگر سلول های سرطانی در این نمونه وجود داشته باشد، لازم است سرعت تکثیر آن ها نیز مشخص شود. دو روش برای نمونه گیری از مغز استخوان وجود دارد:

• پزشک به کمک سرنگی بسیار ظریف، از مغز استخوان نمونه لازم را بر می دارد.

• پزشک به کمک سرنگی ضخیم، به همراه نمونه استخوان، تکه کوچکی از استخوان را نیز خارج می کند.

در هر دو روش نیاز به بی حسی موضعی وجود دارد. احتمال احساس درد کردن در لحظه ای که سلول ها به داخل سرنگ کشیده می شوند، وجود دارد، اما این ناراحتی فقط چند ثانیه طول می کشد. نمونه گیری از مغز استخوان معمولا در کلینیک یا بیمارستان انجام می شود و سرپایی است. (نیازی به بستری شدن ندارد.)

نمونه برداری از غدد لنفاوی: اگر غدد لنفاوی بزرگ شده باشند، پزشک از غدد لنفاوی نمونه برداری می کند. غدد لنفاوی در قسمت های مختلف بدن قرار دارند و بخشی از سیستم لنفوئیدی و ایمنی بدن هستند. در طی نمونه گیری، پزشک ممکن است یک قسمت یا کل غده را خارج کند. اگر دسترسی به غده لنفاوی متورم به کمک سرنگ ممکن باشد، نمونه گیری فقط با بی حسی موضعی صورت می گیرد. اما اگر غده مورد نظر در قسمت های داخلی تر قفسه سینه یا شکم قرار داشته باشد، نیاز است که نمونه برداری تحت بیهوشی کامل انجام شود.

روش های عکسبرداری:
این روش ها امکان بررسی جزیی تر بافت ها، اندام ها و استخوان ها را فراهم می کند. به کمک رادیوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی و سونو گرافی، گروه درمانی می تواند تصویری واضح تر از ناحیه ای از بدن که به سرطان مبتلا شده، بدست بیاورد و اندام هایی را که امکان درگیر شدنشان وجود دارد، مشاهده کند. این تصویربرداری ها معمولا بدون درد است و بدون نیاز به بیهوشی یا بی حسی انجام می شود.

آزمایش های مکمل:
پزشک ممکن است به منظور تشخیص میزان گسترش سرطان در بدن بررسی های دیگری را نیز لازم بداند.

هر آنچه لازم است درباره سرطان خون بدانید


روش های درمان سرطان خون

گروه درمانی براساس سلامت کلی بیمار و نوع سرطان درمان های مناسب را برای او شروع می کند. معمولا قبل از شروع درمان، روش های درنظر گرفته شده را با بیمار یا اطرافیان او مطرح می کنند. قبل از شروع درمان، باید از پزشک در مورد تاثیر روش درمان بر قدرت باروری پرسیده شود. برخی از روش های درمانی بر قدرت باروری تاثیر می گذارند.

از دست دادن قدرت باروری در بعضی از روش ها براساس سن و نوع پرتودرمانی تجویزی، موقتی و در برخی دائمی است. پبوند سلول های بنیادی و همچنین برخی از داروهای مورد استفاده از شیمی درمانی نیز ممکن است، اختلالاتی را برای باروری ایجاد کنند. قبل از شروع درمان بهتر است در مورد شرایطی که به کمک آن ها می توان قدرت باروری را حفظ کرد، از پزشک کمک خواست. یکی یا چند روش از گزینه های زیر ممکن است در درمان سرطان خون استفاده شود.:

شیمی درمانی:
این روش براساس مبارزه با سرطان با دارو- به شکل قرص یا تزریق- صورت می گیرد. داروهای شیمی درمانی از گسترش و رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کنند؛ اما به سلول های سالم صدمه نیز می زنند. سلول های سالم با گذشت زمان دوباره احیا می شوند. درضمن، درمان در برخی افراد عوارض جانبی همچون حالت تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها، خستگی و خطر ابتلا به عفونت ها را نیز رخ می دهد.

درمان های مکمل سرطان خون: از جمله درمان های مکمل از ماساژ درمانی یا طب سوزنی می توان نام برد. این درمان ها علاوه بر درمان های استاندارد سرطان خون استفاده می شود و معمولا به آرامش بیماران و کاهش استرس و دیگر عوارض جانبی درمان سرطان کمک می کند. درمانی مکمل به خودی خود در درمان سرطان اثر درمانی ندارند و برای بررسی تاثیر آن ها و شناخت بهتر عملکردشان، نیاز به تحقیقات بیشتر و عمیق تری است.

عوارض، خطرات یا فواید این روش ها هنوز شناخته شده نیست و بکار بردنشان به عنوان تنها روش درمان سرطان ممکن است عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. بیماران قبل از استفاده از این روش های مکمل و موازی، باید در مورد آن ها اطلاعات کافی را بدست آورند و حتما با پزشک معالجشان مشورت کنند. چرا که احتمال دارد نتایج درمان های منظم یا آزمایش های بیمار را تحت تاثیر قرار دهد.

درمان هدفمند: درمان های هدفمند براساس استفاده از داروهایی است که بدون اینکه به سلول های سالم صدمه بزنند، به سلول های سرطانی حمله می کنند. مهارکننده های رشد سلول های سرطانی یکی از این موارد هستند. این مواد بر رشد و تقسیم سلولی، سلول های سرطانی تاثیر می گذارند. داروهایی که در این روش بکار می روند معمولا به شکل قرص یا کپسول عرضه می شوند. احتمال آشکارشدن عوارض جانبی معمولا در ماه های اول درمان وجود دارد و با ادامه درمان، در اغلب موارد این علائم از بین می روند.

جراحی: در برخی موارد خاص و نادر سرطان خون مزمن، پزشک ناچار به خارج کردن طحال از بدن می شود. طحال در سمت چپ بالای شکم، در کنار معده و بالای کلیه چپ قرار گرفته است. گاه سرطان خون مزمن باعث بزرگ شدن طحال می شود که ممکن است با درد و ناراحتی برای بیمار همراه شود. التهاب طحال همچنین می تواند گلبول های قرمز و پلاکت خون را از بین ببرد و خونریزی و کم خونی را در پی داشته باشد.

اگر شیمی درمانی و پرتودرمانی اثری بر کاهش اندازه طحال نداشته باشند، پزشکان معمولا از طریق جراحی و با خارج کردن طحال درد بیمار را التیام می بخشند. به این عمل، عمل برداشتن طحال می گویند و در بیهوشی کامل صورت می گیرد. بعد از جراحی ممکن است بیمار خونریزی و کمی درد را تجربه کند. این عوارض جانبی موقتی هستند و از بین می روند. درآوردن طحال، بیمار را نسبت به عفونت ها آسیب پذیرتر می کند.

پرتودرمانی:
در این روش پزشکان از وسیله بزرگ برای هدایت مسیر پرتوها به سمت سلول های سرطانی استفاده می کنند. این پرتوها تمامی سلول هایی (چه سلول های سرطانی و چه سلول های سالم) را که در مسیرشان قرار بگیرند؛ از بین می برند. عوارض جانبی پرتودرمانی براساس ناحیه ای از بدن که درمان می شود، متفاوت است. بعد از درمان، بیمار ممکن است بیش از حد معمول احساس خستگی کند یا متوجه تغییر ظاهری پوست (قرمزی یا حساس شدن در هنگام لمس) قسمتی از بدن که درمان شده، بشود.
 

هر آنچه لازم است درباره سرطان خون بدانید


پیوند سلول های بنیادی یا پیوند مغز استخوان

گاهی شیمی درمانی به منظور درمان سرطان خون حاد یا اجتناب از عود بیماری با دوز بالا انجام می شود. از آنجایی که درمان شیمی درمان شدید مغز استخوان را همزمان با سلول های سرطانی از بین می برد، لازم است که مغز استخوان به کمک پیوند سلول های بنیادی بازسازی شود.

تمامی سلول های خونی از سلول های بنیادی که در مغز استخوان و خون یافت می شوند، بوجود می آیند. قبل از شروع شیمی درمانی با دوز بالا، پزشک نمونه ای از مغز استخوان فرد بیمار یا دهنده سازگار را بر می دارد. مدت کوتاهی بعد از شیمی درمانی، سلول های بنیادی به داخل خون بیمار تزریق می شوند و بعد از گذشت چند هفته، این سلول ها بنیادی، ساختن سلول های خونی را آغاز می کنند.

پیوند سلول های بنیادی، عملی پیچیده و پرخطر است و باید توسط پزشکان متخصص و مجرب و در مراکز بیمارستانی مجهز انجام شود. عوارض جانبی این عمل می تواند بسیار جدی باشد و حتی به مرگ بیمار منتهی شود. بیماری که پیوند مغز استخوان داشته، باید تحت نظارت پزشکی کامل قرار بگیرد؛ حتی بعد از مرخص شدن از بیمارستان نیز باید این مراقبت ها ادامه بیابد. گاهی چند ماه زمان لازم است تا بتوان به طور کامل از بهبودی بیمار (به کمک پیوند مغز استخوان) اطمینان حاصل کرد. برای برخی بیماران با شرایط خاص همچون افراد دارای بیماری های زمینه ای یا افراد مسن نوع پیوند سلول های بنیادی با دوز پایین تری از شیمی درمانی استفاده می شود

منبع:برترین ها

  • نویسنده :
  • بازدید : 312 مشاهده
  • دسته بندی :

رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ۷ نفر حاجی ایرانی هنوز مفقود هستند، اعلام کرد: علاوه بر یک کشته، هویت ۴ حاجی ایرانی دیگر که در حادثه اخیر مکه کشته شده‌اند، مشخص شد.

خبرگزاری فارس: افزایش کشته‌های ایرانی حادثه مکه به ۵ نفر+اسامی/ ۷ نفر مفقود

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، مسعود مجردی، رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت گفت:‌ با مشخص شدن هویت 4 نفر دیگر از زائران کشته شده ایرانی در حادثه مکه تعداد کشته های زائران ایرانی این حادثه به 5 نفر رسید.

وی با اشاره به هویت کشته شدگان تازه شناسایی شده، گفت:‌ محمد مجلسی از کاروان شماره 17743 از تهران، ولی اسمعیلی از کاروان شماره 39009 از خراسان جنوبی، محمد هاشم زهی از کاروان شماره 23114 از سیستان و بلوچستان و علیرضا عامری از کاروان شماره 22124 از سمنان افرادی هستند که شناسایی شدند.

رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: همچنان 7 نفر از زائران مفقود هستند که تیم‌های مرکز پزشکی و امداد و پیگیری با مراجعه به مراکز درمانی عربستان و مراکزی که اطلاعاتی در مورد زائران دارند در صدد به دست آوردن اطلاعاتی در مورد این افراد هستند.

انتهای پیام/

 

 

  • نویسنده :
  • بازدید : 274 مشاهده
  • دسته بندی :

 

بیشتر مساحت مناطق حیاتی کشور سوریه پس از ۵ سال حملات تروریستی جز بخش‌های مهمی از شهر حلب، در کنترل ارتش سوریه است.

 

 

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛

جمهوری عربی سوریه کشوری در جنوب غرب آسیا و در کنار سواحل شرقی دریای مدیترانه است. این کشور از شمال با ترکیه، از شرق با عراق، از غرب با لبنان و دریای مدیترانه و از جنوب با اردن و فلسطین اشغالی همسایه‌ است. دمشق پایتخت سوریه و حلب بزرگترین شهر آن است.

سوریه کنونی در گذشته همراه با کشورهای اردن، لبنان، فلسطین، بخشی از سرزمین شام محسوب می‌شد.

موقعیت سوریه در غرب آسیا و ساحل شرقی مدیترانه در طول تاریخ جایگاهی استراتژیک به این کشور بخشیده‌است.

تقسیم‌بندی جمعیتی سوریه بر اساس مذهب به شرح زیر است:

  مذهب درصد
مسلمان سنی 74
علوی، شیعی 12 امامی و اسماعیلی 13
مسیحی 10
دروزی 3

 

از نظر قومیتی هم اعراب بیش از 90٪ جمعیت سوریه را تشکیل می‌دهند در حالیکه کردها حدود 9٪ جمعیت هستند. ارامنه، ترک‌ها، چرکس‌ها و یهودیان مجموعاً کمتر از 1٪ جمعیت سوریه را تشکیل می‌دهند.

حافظ اسد پدر بشار اسد سیاستمدار و نظامی اهل سوریه بود که از سال 1971 تا سال 2000 رئیس‌جمهور این کشور بود. پس از مرگ او در سال 2000 پسرش بشار اسد به قدرت رسید.

بحران سوریه  از 26 ژانویه 2011 شروع شد و مخالفان مسلح دولت تحت عنوان‌های «ارتش آزاد» (الجیش الحُر) که در سال 2011 با برنامه کشورهای مخالف سوریه و مشارکت تعدادی از نظامیان جداشده از ارتش سوریه تشکیل شد. جبهه النصره که شاخه رسمی القاعده در سوریه به شمار می‌آید و گروه تروریستی داعش مهم‌ترین گروه‌های مسلح مخالف دولت به شمار می‌آیند.

اینفوگراف مهم‌ترین گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه را     ببینید (کلیک کنید).

 

تحولات میدانی در استان های سوریه

 

 

1. استان الحسکه؛ 85 درصد آزاد

استان الحسکه در شمال شرق سوریه است و از شمال با کشور ترکیه و از شرق با کشور عراق هم مرز است. مناطق مرزی و شمالی استان تحت کنترل نیروهای محلی کُرد است. شهر مرزی «قامشلی» در شمال استان با ترکیه توسط نیروهای محلی کرد و نیروهای ارتش سوریه کنترل می‌شود.

با حملات دو ماه اخیر عناصر تروریستی داعش به شهر الحسکه و بیرون راندن آنان در ماه گذشته توسط نیروهای مردمی کرد و نیروهای نظامی هم اکنون بیش از 85 درصد از مساحت شهر در اختیار نیروهای مردمی کرد می باشد واوضاع شهر را کنترل می‌کنند.

مناطق جنوبی و جنوب غربی و جنوب شرقی استان که بیابانی است در اشغال عناصر تروریستی داعش می‌باشد.

2. استان الرقه؛ تحت کنترل داعش

استان الرقه در غرب استان الحسکه و در شمال شرق سوریه واقع شده و هم مرز با ترکیه است.

مناطق شمالی استان از جمله شهرستان مرزی «تل ابیض» با ترکیه در اختیار نیروهای محلی کرد است. شهر الرقه که در مرکز استان الرقه واقع شده است در اشغال گروه تروریستی داعش است. مناطق جنوبی استان بیابانی است.

3. استان حلب؛ تحت کنترل چند گروه مسلح و دولت

استان حلب در شمال غرب سوریه و در غرب استان الرقه واقع شده است و از شمال و شرق با کشور ترکیه هم مرز می باشد. استان حلب تا قبل از بحران بزرگترین شهر و پایتخت تجاری کشور سوریه محسوب می‌شد. شهر حلب در نقطه سوق‌الجیشی و مهم بازرگانی در نیمه‌راه دریای مدیترانه و رود فرات قرار دارد. مناطق شمال شرقی استان از جمله شهر کوبانی  و شمال غربی از جمله شهر عفرین در اختیار نیروهای محلی کرد می باشد.

 

مناطق شمالی و مرکزی و شرق استان در اشغال گروه تروریستی داعش است (فرودگاه کویرس در مرکز استان در اختیار نیروهای سوری و از همه محورها تحت محاصره داعش است).

طی یک ماه گذشته درگیری‌های شدیدی بین تروریست‌های داعش با تروریست‌های دیگر از جمله جبهه النصره در مناطق حومه شمالی شهر حلب رخ داده است.

بخش‌هایی از شمال و شمال غربی استان و غربی و جنوب استان و بخش‌هایی از شمال و مرکز شهر حلب در اشغال گروه های تروریستی جبهه النصره، ارتش آزاد و سایر گروه‌های مسلح است.

بخشی از جنوب و مرکز و مناطق جنوب شرقی استان و بخش عظیمی از شهر و اطراف شهر حلب (شمال شرق،شرق،جنوب،غرب بجز مرکز  و شمال شهر) در کنترل نیروهای ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی است.

* دو شهرک شیعه‌نشین «نبل و الزهراء» در شمال غرب استان حلب واقع شده است و از همه محورها تحت محاصره گروه های تروریستی (جبهه النصره،ارتش آزاد و ...) و نیروهای محلی کُرد است.

4. استان ادلب؛ 99 درصد آزاد

استان ادلب در جنوب و جنوب غرب استان حلب  و در شمال استان حماه و در شرق استان لاذقیه واقع شده است و از شرق با کشور ترکیه هم مرز است.

بیش از 99 درصد از استان ادلب تحت اشغال گروه‌های تروریستی مانند ائتلاف جیش الفتح (متشکل از جبهه النصره، احرارالشام و تیپ الشام) است.

* دو شهرک شیعه‌نشین «الفوعه و کفریا» که در شمال شرق استان واقع شده‌اند از همه محورها تحت محاصره گروه‌های تروریستی هستند.

هفته گذشته نیز با حملات وسیع تروریست‌های «جیش الفتح» فرودگاه «ابوالظهور» واقع در غرب استان و هم مرز با استان حلب به اشغال گروه‌های تروریستی درآمد.

5.استان لاذقیه؛ 95 درصد آزاد

استان لاذقیه در غرب استان حماه و جنوب غرب استان ادلب و در شمال استان طرطوس واقع شده و از شمال با کشور ترکیه هم مرز و در شرق استان با دریای مدیترانه هم‌جوار است.

بیش از 95 درصد از استان تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی است. بخش های کوچکی از شمال شرقی استان تحت اشغال گروه‌های تروریستی است.

6. استان طرطوس؛ کاملا آزاد

استان ساحلی طرطوس از شرق با استان حماه و استان حمص و از شمال با استان لاذقیه هم جوار است و از سمت شرق با دریای مدیترانه و از جنوب با کشور لبنان هم مرز است. این استان دارای ساحلی طولانی به طول 90 کیلومتر است که از جنوب استان لاذقیه شروع شده و تا مرزهای شمال لبنان ادامه می‌یابد.

در مقابل این استان چند جزیرهٔ کوچک وجود دارد که عبارت‌اند از: جزیرهٔ «ارواد»، جزیرهٔ «العباس»، جزیرهٔ «النمل» و جزیرهٔ «ابو علی» تمام این جزیره‌ها خالی از سکنه ‌است.

تمام استان تحت کنترل نیروهای سوری است و گروه های تروریستی در این استان حضور ندارند.

7. استان حماه؛ 90 درصد  آزاد

استان حماه در جنوب استان های حلب و ادلب  و در غرب استان حمص و در شرق استان های طرطوس و لاذقیه قرار دارد.

نزدیک به 90 درصد از استان حماه تحت کنترل نیروهای سوری است. بخش‌هایی از مناطق شمال و جنوبی استان تحت اشغال گروه های تروریستی می باشد.

بخشی از شرق استان نیز تحت اشغال گروه تروریستی داعش است.

8. استان حمص؛ 90 درصد آزاد

استان حمص در جنوب استان‌های دیرالزور، رقه و حماه و در شرق استان طرطوس و در شمال استان دمشق واقع شده است. همچنین این استان از سمت شرق با کشور عراق و از سمت غرب با کشور لبنان هم مرز است. استان حمص از حیث وسعت بزرگترین استان سوریه محسوب می‌شود.

بیش از 90 درصد از استان تحت کنترل نیروهای سوری است. بخش‌های کوچکی از شمال و بخش‌هایی از جنوب استان تحت اشغال گروه‌های تروریستی است. بخشی از جنوب شرق استان و مرکز استان از جمله شهر تدمر (پالمیرا)، شهر مهم و ارتباطی «القریتین» و گذرگاه مرزی با عراق به نام (ابوالولید) نیز تحت اشغال داعش است.

بخش شرقی استان بیایانی است و تحت اختیار هیچ گروهی نیست.

9. استان دیرالزور؛ فقط مرکز استان آزاد است

استان دیرالزور در جنوب استان حسکه و در شرق استان رقه و در شمال شرق استان حمص قرار دارد و از سمت شرق با شکور عراق هم مرز و در کرانه رود فرات قرار گرفته است. استان دیرالزور از سه شهر «دیرالزور، المیادین، البوکمال» تشکیل شده است.

استان دیرالزور از استان‌های نفتی سوریه محسوب می‌شود و به دلیل اشغال بخش وسیعی از استان توسط داعش، از منابع اصلی درآمد داعش از طریق ارسال نفت خام موجود در استان به کشور ترکیه است.

شهر دیرالزور و فرودگاه دیرالزور تحت کنترل نیروهای سوری است.

مناطق اطراف رودخانه فرات و گذرگاه مرزی با عراق به نام منطقه «البوکمال» در اشغال نیروهای داعش و از مناطق اصلی عبور و مرور داعش به عراق است.

بخش های وسیعی از شرق و جنوب شرق و جنوب استان بیابانی و در این مناطق بیایانی حضور تروریست‌های داعش بسیار کم رنگ است.

10. استان دمشق؛ 95 درصد آزاد

استان دمشق پایتخت کشور سوریه و از شمال با استان حمص و از جنوب با استان‌های سویداء، درعا و قنیطره هم مرز است. استان دمشق از سمت شرق با شکور عراق و از سمت غرب با کشور لبنان هم مرز است.

بخش هایی از شمال شرق و غرب استان دمشق که با کشور لبنان از جمله شهر «زبدانی» هم‌مرز است، تحت اشغال گروه‌های تروریستی است. بخش‌هایی از شرق استان نیز تحت اشغال داعش است.

بیش از 95 درصد از شهر دمشق تحت کنترل نیروهای سوری است و بخش‌هایی از شرق و جنوب شهر از جمله غوطه شرقی تحت اشغال تروریست‌هاست.

11. استان سویداء  

استان سویداء که در جنوب غرب سوریه و در جنوب استان دمشق و در شرق استان درعا واقع شده است از سمت جنوب با کشور اردن هم مرز است. استان سویداء در سوریه تنها استانی است که دروزی‌ها در آن در اکثریت هستند.

بیش از 95 درصد از استان تحت کنترل نیروهای سوری است. بخش‌هایی از مناطق مرزی با استان درعا واقع در غرب استان تحت اشغال گروه‌های تروریستی است. همچنین بخش‌های کوچکی از شمال استان تحت اشغال گروه تروریستی داعش است.

12. استان درعا؛ 50 درصد آزاد  

استان درعا در جنوب کشور سوریه واقع شده و در شرق استان سویداء و در جنوب استان دمشق و در غرب استان قنیطره قرار دارد و از سمت جنوب با کشور اردن هم مرز است. همچنین در جنوب شرق جولان اشغالی واقع شده است.

بیش از 50 درصد از شهر درعا و بخش های شمالی شهر متصل به استان دمشق تحت کنترل نیروهای سوری می باشد.

مناطق شرقی و غربی وشمال غربی و شمال شرقی و جنوب غربی و شرقی استان تحت اشغال تروریست‌هاست. مناطق جنوب غربی استان درعا نیز که با جولان اشغالی هم مرز است تحت اشغال تروریست‌های داعش است.

13. استان قنیطره؛ 80 درصد در اشغال اسرائیل

استان قنیطره در جنوب استان دمشق و در غرب استان درعا و در شرق جولان اشغالی قرار گرفته است و کوچکترین استان سوریه محسوب می شود. این استان در منتهی الیه جنوب غربی سوریه، در بلندی‌های جولان (هضبة الجولان) واقع شده‌است.

بیش از 80 درصد مساحت این استان در اشغال اسرائیل است و تنها یک باریکه بسیار کوچک، تحت کنترل دولت سوریه باقی مانده است. شهرقنیطره مرکز این استان، در همین باریکه بسیار کوچک قرار دارد که البته برخی مواقع به اشغال اسرائیل در آمده و کاملاً ویران شده‌ است.

بخش‌های مرزی استان با جولان اشغالی به دلیل حمایت‌های نامحدود رژیم صهیونیستی تحت اشغال گروه‌های تروریستی است و رژیم صهیونیستی از طریق همین بخش‌های مرزی زخمی‌های تروریست‌ها را به فلسطین اشغالی انتقال می‌دهد و مداوا می‌کند. بخش‌های مرزی استان و جنوب استان تحت اشغال تروریست‌هاستو بخش‌های غربی و مرکز استان تحت کنترل نیروهای سوری می‌باشد.

انتهای پیام/ص

 

 

 

  • نویسنده :
  • بازدید : 378 مشاهده
  • دسته بندی :

نمکستان » عکس های رضا داود نژاد از کودکی تا امروز ، در ادامه این تصویر را مشاهده نمایید

رضا داود نژاد , بیوگرافی رضا داود نژاد , اینستاگرام رضا داود نژاد , همسر رضا داود نژاد , عکس رضا داود نژاد , زندگینامه رضا داود نژاد , زن رضا داود نژاد , فرزند رضا داود نژاد

رضا داود نژاد با انتشار این تصویر نوشت :

زندگى نفس كِش ميخواد.. هر مشكلى طرفت مياد…

تو رو ميكشونه به سمت خودش… پاره نميشى فقط كِِش مياى…

اين عكس بزرگ و با عينك ،

اخرين عكسم هستش و در سلامت كامل به سر ميبرم

منبع:نمکستان

http://namakstan.ir

  • نویسنده :
  • بازدید : 268 مشاهده
  • دسته بندی :

 

مقام محلی استان نینوا در شمال عراق خبر داد گروهک تروریستی داعش در جدیدترین جنایت خود ۲ افسر و یک سرباز عراقی را در موصل اعدام کرده است

 

 

یک مسئول محلی در استان نینوا در شمال عراق به خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد خبر داد که گروهک تروریستی داعش سه افسر بلندپایه و فرزند یکی از آنها و همچنین یک عضو سابق شورای استانی نینوا را که از عشیره خود موسوم به المتیوت یکی از عشایر عرب ساکن روستاهای و نواحی غرب موصل برائت جسته بودند، اعدام کردند.

این مسئول محلی که خواست نامش فاش نشود، گفت: عناصر داعش «فیصل المتیوتی» رئیس پلیس منطقه البعاج ، «درزی المتیوتی» یکی از افسران وزارت کشور در اداره پلیس منطقه سنجار و «فلاح المتیونی» و فرزند وی که سرباز ارتش عراق بود اعدام کردند.

این منبع گفت: «محمد حسن المتیوتی»، عضو سابق شورای استانی نینوا نیز اخیرا توسط عناصر داعش در حضور مردم موصل در میدان باب الطوب این شهر اعدام شد.

وی افزود: داعش این افسران عراقی و عضو سابق شورای شهر موصل را فریب داده بود، در صورتی که از پیشینه خود توبه کرده و تحت لوای داعش در آیند، از مجازات در امان می‌مانند.

منبع مذکور گفت:داعش به بهانه اینکه توبه 2 افسر و سرباز عراقی مشکوک بوده اقدام به اعدام آنها می‌کند.

براساس گزارش نهادهای حقوق بشری، در یک سال گذشته گروه تروریستی تکفیری داعش، هزاران شهروند عراقی را اعدام کرده است.

این درحالی است که داعش طی یک سال گذشته اقدام به انواع جنایات جنگی و ضد حقوق بشری از جمله کشتار جمعی، آواره کردن نزدیک به دو میلیون نفر و تخریب و ویرانی اماکن و بناهای تاریخی و فرهنگی کرده است.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

  • نویسنده :
  • بازدید : 261 مشاهده
  • دسته بندی :

کویت هیچ نیرویی را برای کمک به عربستان، به یمن اعزام نکرده و این اقدام، خشم سعودی‌ها را برانگیخته است.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر، کاربران سعودی در شبکه‌های اجتماعی انتقادات شدیدی متوجه دولت کویت به دلیل عدم اعزام نیرو به یمن کرده‌اند و این انتقادات در توییتر بسیار پرنگ‌تر است.

بیشتر این انتقادات در راستای یادآوری حمایت عربستان به کویت در جریان حمله سال 1990 است و کاربران سعودی، این اقدام دولت کویت را نمک‌نشناسی می‌دانند.

خبرگزاری فارس: منابع کویتی: کویت تحت فشار عربستان در جنگ یمن دخالت نمی‌کند

دو کشور کویت و عمان، کشورهایی هستند که در چارچوب شورای همکاری خلیج فارس، هیچ نیرویی را برای مشارکت در حمله به یمن اعزام نکرده‌اند.

منابع کویتی در این باره به روزنامه رأی الیوم می‌گویند که دولت کویت نمی‌خواهد به نفع هیچ یک از طرفین جنگ، اقدامی کند چرا که در ماجرای حمله صدام به ایران، با فشار عربستان ما از عراق حمایت کردیم اما دستمانمان سوخت و پس از آن هزینه سنگینی دادیم (اشاره به حمله صدام په کویت پس از جنگ تحمیلی).

 

 

  • نویسنده :
  • بازدید : 298 مشاهده
  • دسته بندی :

به نظر می‌رسد در میان عامه مردم جاافتاده است که استرس، نگرانی و افسردگی شانس حامله شدن را کاهش می‌دهند.

نگرانی و افسردگی مانع بارداری می‌شوند

 نگرانی و افسردگی مانع بارداری

  مطالعه ای که اخیراً انجام شده است این تفکر را به شک می‌اندازد، حداقل در مواردی که پای دارو وسط می‌‌آید...

نگرانی و افسردگی شانس باردار شدن را کم نمی‌کنند

 
در نشریۀ British Medical، مطالعه ای منتشر شده است که به تأثیر احساسات بر قدرت باروری می‌پردازد. این مطالعه نشان می‌دهد که نگرانی یا افسردگی  زنان پیش از اقدام دارویی تأثیری بر احتمال بارداری آنها ندارد. مؤلفان این مطالعه اعلام کرده اند که: "نتایج این مطالعه باید زنان و پزشکان را خاطر جمع کند: دلواپسی های حسی متأثر از مشکلات باروری یا دیگر اتفافات زندگی که طی دورۀ درمان رخ می‌دهند، شانس باردار شدن را به خطر نمی‌اندازند."


تأثیر نگرانی و افسردگی  بر باروری: تحقیقی که این امر را تأیید نمی‌کند


محققان دیگر این نتیجه گیری را رد می‌کنند یا آن را بیش از حد قاطع توصیف می‌کنند. در واقع، تا به امروز، مطالعات در این زمینه مسئولیت مشکل در بارداری را بر عهدۀ مسائل عاطفی و حسی می‌دانستند. در واقع محققان از مادران پرسیده اند که آیا در آن لحظه احساس نگرانی یا افسردگی  دارند یا نه. این روشی است برای تخمین وضعیت روحی مادران در روزهای گذشته و روزهای آینده، اما این روش مسلماً معیار چندان دقیقی نیست.

 
با این حال نگرانی و افسردگی با باردار شدن در تضاد اند


باید خاطر نشان کنیم که گرچه بنابر این تحقیق، نگرانی و افسردگی تأثیری بر موفقیت یک سیکل بارداری ندارد، اما بنابر نظر همان محققان همچنان عوامل مهمی برای مادر شدن وجود دارد. مسیری که والدین باید دنبال کنند، ملزم کننده و استرس زاست. اگر آنها هنوز نگران یا افسرده هستند، احتمال عدم موفقیت آنها و نتیجه نگرفتن شان بیشتر است. به همین علت است که کیفیت زندگی و وضعیت روحی کسانی که می‌خواهند بچه دار شوند، مهم است.

منابع:

جام جم

برترین ها

  • نویسنده :
  • بازدید : 315 مشاهده
  • دسته بندی :
توصیه می کنیم اگه قصد سفر به این ۹ کشور را دارید حتما صبور و شکیبا باشید و اگه دیدید برای گرفتن ویزا زیر پاهایتان علف سبز شد اصلا تعجب نکنید!
 

خبرگزاری مهر - مسعود طبرزدی: توصیه می کنیم اگه قصد سفر به این ۹ کشور را دارید حتما صبور و شکیبا باشید و اگه دیدید برای گرفتن ویزا زیر پاهایتان علف سبز شد اصلا تعجب نکنید!

سفر برای گشت و گذار می تواند برای همه ما خوشایند و جالب باشد. سفر به مکان های تفریحی، تاریخی، مخصوصا سفر به خارج کشور. اما سفرهای خارجی به همین آسانی نیست. اولین و مهمترین اقدام گرفتن ویزا است.

 آلبرت پودل جهانگردی است که به ۱۹۶ کشور سفر کرده است! این در حالی است که سازمان ملل ۱۹۳ کشور را به رسمیت می شناسد ولی پودل علاوه بر این کشورها به تایوان، واتیکان و کوزوو هم سفر کرده و حالا کشورهایی که سخت ترین شرایط را برای صدور ویزا در نظر گرفته اند، را لیست کرده است:

عربستان سعودی


عربستان سعودی در راس کشورهایی قرار دارد که خیلی سخت برای گردشگران ویزا صادر می کند. شاید یکی از دلایلش این باشد که عربستان از ذخایر نفتی وسیعی برخوردار است و همین امر باعث شده که این کشور نیازی به دلارهای توریست ها نداشته باشد. البته عربستان سالانه میزبان ۲ میلیون زائر مسلمان است.

کریباتی

این کشور جزیره ای بسیار زیباست که در اقیانوس آرام مرکزی قرار دارد. اما گرفتن ویزا برای سفر به این جزیره خیلی سخت است و باید دردسر زیادی برای گرفتن ویزا تحمل کنید.

جالب است بدانید که این کشور در دو سوی خط بین‌المللی تاریخ قرار گرفته است یعنی در یک سوی این خط، تاریخ یک روز عقب تر از سوی دیگر است. به همین دلیل دولت این کشور در سال ۱۹۹۵ خط را به سمت شرق حرکت داد تا همه کشور در یک روز قرار بگیرند.

 همین کار باعث شد تا روز اول ژانویه سال ۲۰۰۰ کریباتی اولین کشور بخش مسکونی زمین باشد که وارد هزاره سوم میلادی می‌شود.

دشوارترین کشورها برای سفر توریستی


جمهوری چاد

چاد کشوری ۱۲ میلیون نفری است در مرکز قاره آفریقا قرار دارد .برای گرفتن ویزا برای ورود به این منطقه اول باید از یک اسپانسر یا یک هتل در پایتخت این کشور نامه ای بیاورید که از شما دعوت کند و بعد برای گردش به این کشور سفر کنید!

ضمن اینکه در این نامه باید ارتباط دو طرف و هدف از سفر هم ذکر شود. در ضمن فقط چند هتل چنین نامه ای صادر می کنند و برای گرفتن چنین نامه ای باید از قبل اتاق رزرو کنید و پول را واریز کنید.

نائورو

جزیره ای زیبا و خوش آب و هوا در قلب اقیانوس آرام، جمهوری نائورو نام دارد. این جزیره که حاوی منابع وسیع فسفات است، با آب سنگ های مرجانی احاطه شده است که هنگام مد از آب بیرون می زند و زیبایی خاصی در آب های آقیانوس آرام بوجود می آورد.

دشوارترین کشورها برای سفر توریستی


روسیه

روسیه، پهناورترین کشور جهان، کشوری است با جاذبه های گردشگری تاریخی و اکوتوریستی فراوان. برای ورود به این کشور که در رده پنجم سخت ترین کشورهایی ویزا دهنده قرار دارد، باید به لیستی از سوالات جواب بدهید. نام شخص یا سازمانی که خرج سفر را می دهد. نام تمامی کشورهایی که شخص در ده سال گذشته به آنجا سفر کرده اید. مکانی که شخص در حال حاضر در آنجا مشغول به کار است و دو مکان اشتغال قبلی. هر گونه موسسه آموزشی که شخص در آنجا شرکت کرده است.

هر نوع موسسه خیریه ای که شخص در آن عضویت دارد. نام فامیل های شخص در روسیه جزئیات هر نوع آموزشی در زمینه سلاح های انفجاری، هسته ای و ... و جزییات خدمت سربازی شخص. شاید تایید بشوید و به شما ویزا بدهند.

سومالی

این کشور آفریقایی که بدلیل جنگ و تروریسم طی دهه های اخیر تضعیف شده است، به پول توریست ها خیلی نیاز دارد، اما دولت این کشور دوست ندارد تا توریست ها در این کشور ربوده و کشته بشوند. شاید اصلی ترین دلیل باشد که این کشور خیلی سخت به توریست ها ویزا می دهد.

سودان

گفته می شود از آنجایی که این کشور در ماجرای کشته شدن توریست ها در سال ۲۰۰۳ متهم است و بعد از آن رئیس جمهور این کشور مورد اتهام قرار گرفت؛ کشور تمایل زیادی به ورود توریست های دوربین به دست به این کشور را ندارد!

یمن

یمن کشوری در جنوب غربی آسیا و در جنوب شبه جزیره عربستان واقع در خاورمیانه و عرب زبان است که آب و هوای بسیار گرمی هم دارد. به همین دلیل اصولا جای جذابی برای سفر نیست.

ذرت خوشه‌ای کشت اصلی کشور و انبه مهمترین میوه این کشور است. یکی از معضلات کشور کشت گیاه مخدر «قات» است که جویدنش اثر محرک دارد. حدود ۴۰ درصد کل آب حوزه آبخیز صنعا به کشت این گیاه اختصاص پیدا می‌کند که موجب خشک شدن کشتزارها و بالارفتن قیمت مواد غذایی می شود. با این وجود این کشور از نظر آلبرت پودل یکی از سخت ترین کشورها برای صدور ویزا است.

دشوارترین کشورها برای سفر توریستی


آنگولا

سومین اقتصاد آفریقا آنگولا است که خود را در قالب یک کشور نوظهور اقتصادی جهان می‌بیند. نصف جمعیت بزرگسال در بخش کشاورزی و عمدتا به تولید فرآورده‌های غذایی مشغولند. فرآورده عمده صادراتی آن قهوه‌ است. بخش زیادی از جمعیت این کشور، در کار کشت ذرت و قهوه هستند.

آنگولا دارای منابع زیر زمینی بسیار غنی، مثل نفت، الماس، آهن، منگنز، مس و طلاست و بیش از نیمی از درآمد کشور، از فروش نفت بدست می آید.

سیاست سخت ویزا دادن این کشور باعث شده است تا این عقیده بین مردم آنگولا بوجود بیاید که هر گردشگری که می خواهد به آنگولا سفر کند قصد دارد الماس های آنگولا را بدزدد!

منبع:برترین ها

  • نویسنده :
  • بازدید : 429 مشاهده
  • دسته بندی :
مطمئنا پس از خواندن این مطلب نظر شما در مورد انتخاب‌های غذایی‌تان تغییر خواهد كرد!.
 
برترین مجله اینترنتی ایران
مجله سیب سبز - هانیه جباریان: چند درصد  افراد  هنگام خرید مواد غذایی به محتویات، كالری و ارزش غذایی آنها توجه كنند یا چند درصد افراد  به جای مواد غذایی پركالری و بی‌ارزش ، انتخاب‌ مناسب‌تر، آگاهانه‌تر و سالم‌تری داشته باشند؟ بسیاری از تنقلات و مواد غذایی كه در طول روز بدون برنامه و بیش از نیاز مصرف می‌كنیم، مواد غذایی پركالری و باكیفیت غذایی پایین هستند كه صرفا به سبب طعم خوشمزه یا علاقه شدیدمان به خوردن‌شان وارد سبد غذایی‌مان شده‌اند و تنها كاری كه كرده‌اند، چاق كردن ما بوده است.

وارد شدن انواع شیرینی و شكلات، تنقلاتی چون چیپس، پفك یا غذاهای فست‌فودی و فناوری شده به سبد غذایی روزانه‌مان، سبب برهم خوردن سلامت غذایی ما شده و با افزایش وزن و چاقی كه برای‌مان به ارمغان آورده، ما را در معرض ریسك بسیاری از بیماری‌های مزمن چون دیابت، پرفشاری خون، بیماری‌های قلبی- عروقی، كبد چرب و. . . قرار داده است. در ادامه به بررسی چند ماده غذایی پركالری و محبوب پرداخته‌ایم و اینكه مصرف هر كدام از آنها چند كیلوكالری انرژی برای بدن تولید می‌كند و این میزان كالری معادل مصرف چند ماده غذایی سالم و باكیفیت است. با ما همراه باشید.

کدومو انتخاب‌كنم؟!

کیت‌کت یا خرما

در یك بسته كیت‌كت 2 تكه‌ای حدود 100 كیلوكالری (107) انرژی وجود دارد. این میزان كالری معادل کالری 4 عدد خرما است. البته در مبحث مقایسه مواد غذایی، تنها كالری آنها حائز اهمیت نیست! معنی این سخن آن است كه ممكن است كالری یك كیت كت 2 تایی با 4 عدد خرما برابر باشد، اما هرگزكیفیت تغذیه‌ای آنها برابر نخواهد بود. در این مقدار كیت‌کت، مقدار قابل توجهی چربی موجود است؛ آن هم از نوع مضر. در حالی‌كه خرما فاقد چربی و سایر تركیبات افزوده شده است.

دانمارکی یا سبوس‌دار

شاید كمتر كسی باشد كه یك جعبه شیرینی دانماركی تازه و خوشمزه ببیند و نخوردن آن را تاب بیاورد. تازه خیلی هم بعید است كه اولین شیرینی دانماركی را بخورد و تمایل به خوردن شیرینی‌های بعدی نداشته باشد اما در هر شیرینی دانماركی متوسط، حدود 200 كیلوكالری انرژی موجود است و این دقیقا معادل این است كه شما 4 عدد بیسكویت سبوس‌دار ساده خورده باشید.

سیب یا نان خامه‌ای

باز هم نوبت به نان خامه‌ای رسید؛ این غول پركالری و خوشمزه. كمتر كسی شاید باشد كه نان خامه‌ای دوست نداشته باشد یا هوس خوردن آن را نكند. نان خامه‌ای علاوه بر آنكه كالری بسیار بالایی دارد، محتوی چربی بسیار بالایی هم هست و خوردن یك عدد از آن معادل كالری یك وعده غذایی معمولی است. در ساده‌ترین مقایسه یك عدد نان خامه‌ای بزرگ با 400 كیلوكالری انرژی، معادل مصرف 6 عدد سیب متوسط است.

چیپس یا بادام

این روزها چیپس و پفك پای ثابت تمام دورهمی‌ها، گردش‌ها و ‌مهمانی‌ها شده‌است. این تنقلات پر سر و صدا، نه ارزش غذایی دارند و نه حتی به سبب كالری بالایی كه دارند، می‌توانند جای یك وعده غذایی اصلی را بگیرند. در یك بسته متوسط 100 گرمی چیپس یا پفك معادل 500 كیلوكالری انرژی موجود است و این در حالی است كه شما به جای این بسته پركالری بی‌ارزش می‌توانید 80 عدد بادام خوشمزه و مقوی میل كنید و سیر هم بشوید!

هات داگ یا موز

خیلی‌ها شاید اولین انتخاب‌شان در رستوران هات داگ باشد، به این دلیل كه فكر می‌كنند شاید كالری خیلی بالایی نداشته باشد. باید به شما بگویم یك عدد ساندویچ هات‌داگ كه با خلال سیب زمینی تزئین شده و شما هم مقادیر قابل توجهی سس مایونز به آن افزوده‌اید، معادل 600 كیلوكالری انرژی است. تازه اگر شما فقط یك عدد ساندویچ هات داگ بخورید و تمایل به خوردن ساندویچ دیگری نداشته باشید. این 600 كالری انرژی معادل خوردن 6 عدد موز بزرگ است.

همبرگر  یا تخم مرغ آبپز

یك عدد ساندویچ همبرگر همراه با مقادیر قابل توجهی از سس مایونز، سس كچاپ و سیب زمینی سرخ كرده، می‌تواند حدود 700 كیلوكالری انرژی داشته باشد. این میزان انرژی دقیقا معادل آن است كه شما 9 عدد تخم مرغ را آبپز كرده و مصرف كنید.

 بستنی مگنوم یا پسته

تعداد بستنی‌خورها و طرفداران بستنی كم نیست. خصوصا اگر در یك روز گرم و آفتابی به شما تعارف شود، انتخاب بسیار خوشایندی خواهد بود. البته بستنی جزء تنقلاتی است كه در كنار خواص مضر خود، سودمندی‌هایی نیز دارد اما باید در مصرف آن تعادل وجود داشته باشد. به عنوان مثال در یك بستنی مگنوم شكلاتی و مغزدار، حدود 300 كیلوكالری انرژی موجود است و این دقیقا معادل آن است كه شما 40 عدد پسته خوشمزه را میل كنید.

کدومو انتخاب‌كنم؟!

 مرغ سوخاری یا جوجه كباب

یكی از فست‌فودهای پرطرفدار، مرغ سوخاری به همراه سیب‌زمینی سرخ كرده است. سرخ شدن، آن هم در آن حجم روغن، كافیست كه یك غذای سالم را به یك غذای ناسالم و غیر تغذیه‌ای تبدیل كند. در یك پرس مرغ سوخاری 2 تكه به همراه سیب زمینی و سالاد كلم حدود 800 كیلوكالری انرژی موجود است. این انرژی معادل آن است كه شما 4 سیخ جوجه كباب  میل كنید.

 كالری منفی بخورید

بعضی از مواد غذایی به اصطلاح دارای كالری منفی هستند. نه اینكه كالری نداشته باشند اما به دلیل آنكه به سختی در بدن هضم می‌شوند، خیلی دیر آماده جذب شده، انرژی كمتری آزاد می‌كنند؛ یعنی خیلی كمتر از انرژی كه صرف هضم‌شان می‌شود. كرفس یكی از همان گیاهان كالری منفی است. خوردن كرفس خام برای كسانی كه می‌خواهند وزن كم كنند در وعده‌های غذایی بین صبحانه و ناهار و ناهار و شام خیلی مفید است.

 پیتزا یا کباب

نوبت به پیتزا رسید؛ این فست‌فود پرطرفدار و خوشمزه؛ با آن همه مخلفات پر كالری. از سوسیس و كالباس گرفته تا پنیر پیتزا و خمیر آن. در یك مینی پیتزا یا به عبارتی در نصف یك پیتزای بزرگ حدود 900 كیلوكالری انرژی موجود است. این میزان كالری معادل آن است كه شما سه سیخ كباب كوبیده را میل كنید.
منبع:برترین ها