codebazan

سایت تفریحی

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آخرین ارسالی های انجمن

  • نویسنده :
  • بازدید : 320 مشاهده
  • دسته بندی :
خیلی از غذاهای سنتی که ما می شناسیم و سال هاست که آنها را پخته ایم مدل های دیگری هم دارند؛ به عنوان مثال قورمه سبزی را هر جایی از ایران با یک نوع لوبیا می پزند تازه شمالی ها در آن بادمجان هم می ریزند . فسنجان هم یک چنین وضعیتی دارد . این هم یک مدل خورش فسنجان متفاوت است که بپزید از طعم و عطر آن هرگز پشیمان نمی شوید.

مجله سیب سبز: خیلی از غذاهای سنتی  که ما می شناسیم و سال هاست که آنها را پخته ایم مدل های دیگری هم دارند؛ به عنوان مثال قورمه سبزی را هر جایی از ایران با یک نوع لوبیا می پزند تازه شمالی ها در آن بادمجان هم می ریزند . فسنجان هم یک چنین وضعیتی دارد . این هم یک مدل خورش فسنجان متفاوت است که بپزید از طعم و عطر آن هرگز پشیمان نمی شوید.

خورش سبزی فسنجان


مواد لازم برای 6-4 نفر

  • 300 گرم گوشت چرخ‌کرده
  • 2 عدد پیاز
  • 100 گرم گردوی آسیاب شده
  • 1 عدد هویج درشت
  • 1 دسته کوچک تره
  • 1 دسته کوچک جعفری
  • 1 دسته کوچک گشنیز
  • رب انار به مقدار لازم
  • شکر کمی (به دلخواه)
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • روغن مایع مقداری


طرز تهیه:

1. در یک کاسه کوچک، گوشت چرخ‌کرده را بریزید. یکی از پیازها را بعد از پوست کندن و شستن رنده کنید. پیاز را به همراه نمک و فلفل به گوشت بیفزایید و خوب ورز دهید.

2. در یک کاسه کوچک مقداری آب بریزید و کنار دست‌تان بگذارید. از گوشت به اندازه یک فندق بردارید. کف دست را خیس کنید و گوشت را به‌صورت توپ کوچکی گرد کنید.

3. همه گوشت را به این صورت آماده کنید. در یک تابه مقدار مناسبی روغن بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید.

گوشت‌های قلقلی را در روغن تفت دهید. در تابه را بگذارید تا کوفته ریزه‌ها بپزند. بعد از پخت از روی حرارت بردارید و کناری بگذارید.

4.   سبزی‌ها را پاک کنید و بشویید. سپس آنها را ریز خرد کنید. پیاز دوم را پوست بگیرید و خلالی نازک خرد کنید. در قابلمه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. پیازها را در روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند.

5. هویج را رنده کنید. سبز‌ی‌های خرد شده را به همراه گردوی آسیاب شده و هویج رنده شده به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید. وقتی گردو به روغن افتاد، 2 پیمانه آب جوشیده به مواد اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید.

6. حدود نیم ساعت صبر کنید تا مواد روی حرارت ملایم بپزند. بعد از این مدت رب انار را همراه کمی نمک اضافه کنید و هم بزنید. 7 بعد از حدود 2 ساعت که خورش خوب به روغن افتاد، کمی شکر (به دلخواه) به خورش اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن کوفته‌‌های گوشت است که پخته بودید. بعد از اضافه کردن آنها بهتر است خورش نیم ساعت دیگر هم بجوشد تا خوب جا بیفتد.خورش باید روی حرارت کم بجوشد و قل بزند.حرارت زیاد آب خورش را کم می کند. خورش آماده را به همراه پلو سرو کنید.

منبع:برترین ها

  • نویسنده :
  • بازدید : 528 مشاهده
  • دسته بندی :

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

داشتم جدول حل میکردم به بابام میگم: واحد پول بوسنی چیه؟

میگه: نمیدونم

میگم: مخترع کشتی بخار کیه؟

میگه : نمیدونم

از اونور مامانم میگه: بس کن بچه اینقد باباتو اذیت نکن

بابام میگه: ولش کن زن بزار سوال کنه معلوماتش بره بالا

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

ﺭﻓﺘﻢ ﺍﺯ ﺑﺎﻧﮏ ﻭﺍﻡ ﺑﮕﯿﺮﻡ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺭﺍ ﮐﻪ ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ

ﺩﯾﺪﻡ ﺍﺯ ﺷﺮﺍﯾﻄﺶ ﻓﻘﻂ ﮐﺎﺭﺕ ﻣﻠﯽ ﻭ ﮐﭙﯿﺶ ﺭﻭ ﺩﺍﺭﻡ

ﺭﻓﺘﻢ ﯾﻪ ﮐﺎﺭ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﻢ ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ

ﺍﺯ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﻓﻘﻂ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺑﻮﺩﻧﺶ ﺭﻭ ﺩﺍﺭﻡ

ﺍﺯ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻫﻢ ﻓﻘﻂ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎمشو ﺩﺍﺭﻡ

هیچی دیگه

الان نشستم دارم عموپورنگ نگاه میکنم 😐

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

مردی که زنش از سوسک نترسه

خیلی بدبخته

دیگه هیچ جوره به زنش نمیتونه نشون بده

چقدر قویه !

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

وقتی ظرف ته دیگ رو میدن تو سفره

دست به دست کنیم،

اون دو سه نفر اول خیلی بیشورن !

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

شما هم بچه بودید

چند روز بعد از مخلوط کردن خمیربازی هاتون

احساس پشیمونی میکردید ؟

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

ماهی خودش حافظه ش افتضاحه

اونوقت دکترا میگن واسه تقویت حافظه

هفته ای سه بار ماهی بخورین

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

سلامتی هرکی

مارو واسه خودمون خاســـــت

نه واســـه جذابیت بیش از حـــــدمون

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

من تو خونه نقش کارآفرین رو دارم

همه کار میکنن من میگم آفرین

کلا از نقشم خوشم میاد

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

حالا میخوای چه گهی بخوری؟

“اوج همفکری دوتا پسر با هم تو شرایط بحرانی”

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

دسته بیل رو بده به من !

پدر بیل گیتس خطاب به همسرش

هنگام عبور از خیابان دوطرفه

منبع:http://www.bisms.ir

  • نویسنده :
  • بازدید : 279 مشاهده
  • دسته بندی :

| نرم افزار آفلاین موقعیت یاب و جهت یابی

Sygic Gps Navigation and Maps بهترین نرم افزار موقعیت یاب آفلاین اندروید است که شما میتوانید بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید. شما باید جهت یابی ها و نقشه ها را روی حافظه SD نصب کنید و در این صورت در هنگام استفاده از جهت یاب به هیچگونه اتصال اینترنتی نیاز ندارید. نقشه ها و آپدیت های برنامه هر ۳ ماه رایگان ارائه میشوند. برای داشتن بهترین تجربه جهت یابی، برنامه خود را به نسخه حرفه ای ارتقاء دهید و از امکانات بی نظیری مانند نقشه های ۳ بعدی، راهنمای جهت یابی صوتی، راهنمایی خطوط، هشدار محدودیت سرعت و … بهره مند شوید.

امکانات اصلی Sygic Gps Navigation and Maps :
جهت یابی صوتی در زبان های مختلف
نقشه های TomTom با کیفیت بالا بر روی دستگاه
کار کردن با استفاده از سنسور GPS بدون نیاز به اینترنت
میلیون ها POI رایگان از قبل نصب شده
آپدیت رایگان نقشه
نقشه ۳ بعدی شهرها
جهت یابی مناسب برای قدم زنی
گفته شدن نام خیابان ها برای تمرکز کردن روی جاده

تغییرات نسخه جدید :
سرویس های زنده جدید
طراحی جدید برای هشدار ها و اعلان ها
طراحی جدید برای بخش مشاهده کلی مسیر
کلیک کردن روی ماشین برای ذخیره مکان آن
جستجوی سریع تر و بهبود یافته تر
جستجوی بهتر در آمریکا

آموزش نصب :

مرحله ی اول :  فایل دیتای برنامه را دانلود و از حالت فشرده خارج کنید. پوشه ی Sygic را در مسیر sdcard بریزید.

مرحله ی دوم : فایل apk برنامه را دانلود و نصب کنید .

مرحله ی سوم : نرم افزار را اجرا کنید و از تمام امکانات آن لذت ببرید.

تصاوير محيط دانلود نرم افزار جهت یابی Sygic Gps Navigation and Maps 15.4.7

دانلود فايل APK

  • نویسنده :
  • بازدید : 334 مشاهده
  • دسته بندی :

جریان «المستقبل» لبنان با اعلام حمایت از کشتار ملت یمن توسط عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین، از بیانیه اخیر حزب الله در حمایت از ملت یمن، انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: حمایت جریان «المستقبل» لبنان از کشتار ملت یمن

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جریان «المستقبل» لبنان به ریاست «سعد حریری» که اقامت در شهر «جده» عربستان را بر کشورش ترجیح داده است، از کشتار ملت یمن توسط سعودی‌ها حمایت کرد.

    به گزارش وبگاه خبری روزنامه «النهار»، جریان المستقبل امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای آنچه که جانفشانی نیروهای سعودی، اماراتی و بحرینی در جنگ علیه یمن می‌نامد، را ستود.

    این جریان سیاسی در حالی از تداوم کشتار ملت یمن اعلام حمایت کرد که بسیاری از کشورها و محافل بین‌المللی جنگ افروزی عربستان در یمن را محکوم کرده‌اند.

    جریان المستقبل بیانیه‌ اخیر حزب الله در حمایت از ملت یمن را بیانگر عصبانیت ایران از تحولات میدانی جنگ علیه یمن خواند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد.

    حزب الله لبنان سه شنبه شب گذشته با صدور بیانیه‌ای با اشاره به تخریب بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و مراکز خدمت‌رسانی یمن در حملات ائتلاف متجاوزان اعلام کرد: این جنایت‌ها از زمان آغاز تهاجم (به یمن)، تقریبا از شش ماه قبل تا کنون ادامه پیدا کرده و متوقف نشده‌اند ولی طی دو روز گذشته به طرز خطرناکی تشدید پیدا یافته‌اند.

    حزب الله با بیان اینکه نیروهای متجاوز گویی پس از دریافت ضربه در منطقه «الصافر» به دنبال انتقام از یمن هستند، سهل انگاری و چشم پوشی جمعیت‌های حقوق بشری و نهادهای بین‌المللی در قبال این جنایت‌های مستمر را محکوم کرد و علت سکوت مطلق آنها در قبال کشتار شهروندان یمنی و تخریب تمدن و نابودی آینده آنها با موشک‌های مرگباری که تاسیسات مردم یمن را هدف قرار می‌دهند، را جویا شد.

    منبع:خبرگزاری فارس

     

     

    • نویسنده :
    • بازدید : 212 مشاهده
    • دسته بندی :

    امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به برچسب برخی دولتمردان به جوانان حزب‌الهی گفت: برخی می‌خواهند هر غلطی بکنند و کسی با آنان کاری نداشته باشد که پاسخ ملت ایران و جوانان حزب‌الهی این است که این آرزو را به گور مگر ببرید.

    وی با تبریک روز سینما به اهل هنر یادآور شد: مردم انتظار دارند سینمایی داشته باشیم که موجب تعالی و رشد اسلام و انقلاب شود چون برخی فیلم‌های ما پوچ است و برخی فیلم‌ها با واقعیت فاصله دارند و باید در حوزه دفاع مقدس نیز جدی کار کنیم.

    امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سالروز امضای قرارداد سازمان آزادی‌بخش فلسطین یادآور شد: سه دهه قبل کشتار فلسطینیان را شاهد بودیم که ۵ هزار نفر با حمله اسرائیل قتل و ‌عام شدند و همان محل تاخت و تاز ۳۰ سال قبل صهیونیست‌ها امروز در اختیار حزب‌الله است و این حکایت از رشد مقاومت است.

    تابعی با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) تاکید کرد: امام جواد(ع) در عرصه سیاسی و فرهنگی مانند پدر فعالیت کردند و با موضع‌گیری‌های فرقه‌های نیز مواجه بودند و در سن هفت سالگی مقابل جریانات روز ایستادند.

     

    درس‌هایی از ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)

     

    وی گفت: ۲۴ شهریور امسال روز ازدواج نام گرفته و امید می‌رود خانواده‌ها از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) الگو بگیرند.

    امام جمعه موقت بیرجند پیوند این بزرگان دینی را پیوند الهی خواند و با اشاره به درس‌هایی از این ازدواج افزود: همسطح بودن، قناعت، دوری از تجملات، مهریه پایین، شناخت و حجب و حیا از درس‌های زندگی  حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است.

    تابعی به اشاره به فرمایشات رهبری در دو هفته اخیر و به خصوص مسائل آوارگان سوری تاکید کرد: آمریکایی‌ها هر از چند گاهی در یک کشور مردم را کشتار می‌کنند و امروز در سوریه و دیروز در افغانستان بودند به طوری که هیچ افغانی حاظر به برگشت به کشورش نیست.

    وی از فوت عده‌ای از آوارگان سوری در مرزهای مجارستان خبر داد و افزود: عده‌ای نیز در دریا غرق شدند و تعدادی در کامیون‌ها مردند و این نتیجه سیاست‌های استکباری آمریکا است.

     

    مسئولان جوانان انقلابی را گرامی بدارند و برچسب تندروی و افراطی نزنند

     

    امام جمعه موقت بیرجند گفت: رهبری فرمودند نباید گذاشت آمریکا از پنجره وارد شود و باید مسئولان ما این فرمایشات را جدی بگیرند زیرا خود آمریکایی‌ها می‌گویند باید ساختار ایران را تغییر دهیم.

    تابعی اضافه کرد: آمریکا همیشه دشمن شماره یک خواهد بود و ملت ایران به عنوان الگوی کشورهای مسلمان مقابل این کشور ظالم خواهد ایستاد و مسئولان نیز توجه کنند که مذاکره در هر موضوع دیگری با این کشور ممنوع است.

    وی همچنین از اینکه برخی مسئولان جوانان حزب‌الهی را تندرو و افراطی می‌خوانند انتقاد کرد و گفت: مسئولان جوانان انقلابی را گرامی بدارند و برچسب تندروی و افراطی نزنند.

    تابعی هشدار داد که البته برخی می‌خواهند هر غلطی بکنند و کسی با آنان کاری نداشته باشد که پاسخ ملت ایران و جوانان حزب‌الهی این است که این آرزو را به گور مگر ببرید.

     

    هفته دولت گذشت ولی طرح ویژه در استان ندیدیم

     

    امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به هجمه به شورای نگهبان افزود: صلاحیت همه افراد در شورای نگهبان باید احراز شود و خدشه به کار شورا پذیرفته نیست.

    تابعی با اشاره به هفته دولت و اینکه خراسان جنوبی بار محرومیت کشور را به دوش می‌کشد، گفت: هفته دولت گذشت ولی طرح ویژه در استان ندیدیم.

    وی در خطبه نخست نیز با اشاره به ضرورت توبه و حضور در محضر الهی اظهار کرد: انسان باید به لحاظ روحی و روانی خود را مدیریت کند.

     

    از بازرسی درونی خودمان غافل نشویم

     

    امام جمعه موقت بیرجند گفت: هر انسانی باید متوجه آینده خود باشد چون دنیا تجارت‌خانه است و باید از لحظات عمر بهره صحیح برد.

    تابعی با بیان اینکه مرگ فناشدن نیست و بی‌نهایت در آخرت باید از سپرده دنیا بهره ببریم و باید خود انسان نسبت به خودش قضاوت کند، گفت: چطور برای امور دنیا دیوان محاسبات و بازرسی و حسابرسی داریم و اما از بازرسی درونی خودمان غافل می‌شویم و باید اعمال خود را با احکام اسلامی مقایسه کنیم تا اگر خطایی است اصلاح کنیم.

    وی تاکید کرد: باید فرزند خود دفتر ویژه داشته باشیم تا متوجه شویم فرزند چقدر با ارزش‌های دینی آشنا است و عمل می‌کند و اگر خطایی است جلوی آن را بگیریم.

    تابعی یادآور شد: انسان متقی بنا به فرموده پیامبر گرامی اسلام کسی است که نفس خود را محاسبه کند و بگونه‌ای حسابرسی کند که گویا با شریک دنیایی حساب و کتاب می‌کند

    منبع:حبرگزاری فارس

    • نویسنده :
    • بازدید : 685 مشاهده
    • دسته بندی :

    صرفا جهت روشنگری الگو های جوانان این مملکت

    وبسایت توپ تاپ از نشر این تصاویر عذارخواهی می کند اما به دلیل بالا فکر کردیم لازم و ضروری است

    توجه:این وبسایت تنها تصاویر را منتشر کردو وقضاوت را به ببینده خبر سپرده

    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بگوئید

    عکسهای جدید شهرام محمودی و همسرش 

    عکس زیر را محمد موسوی در اینستاگرامش منتشر کرد / عروسی شهرام محمودی

     

    اینم از ماشین عروس

    عکس های دیگری که شهرام محمودی همراه با همسرش منتشر کرده یا منتشر

    شده

    منابع تصاویر:

    http://gizmiz.com

    maedeh-yeganeh.ir

    langardl.rozblog.com

    • نویسنده :
    • بازدید : 393 مشاهده
    • دسته بندی :
    فضای ساخت سریال «معمای شاه» صمیمی بود و نتیجه کار به دل مخاطب می‌نشیند.

     به گزارش سینماخبر، امیریل ارجمند بازیگر سریال «معمای شاه» درخصوص نقش خود در این سریال ؛ عنوان کرد: دراین مجموعه نقش پسر دکتر وزیری را بازی می‌کنم. شخصیت دکتر وزیری را آقای سعید نیکپور و همسر او را خانم گوهرخیراندیش ایفا کرده و آزاده اسماعیل‌خانی و یوسف صیادی در نقش دختر و پسر دکتر وزیری حضور دارند.


    در «معمای شاه» با دل و جان کار کرده‌ایم
    وی افزود: داستان کلی «معمای شاه» از زمان ازدواج محمدرضا پهلوی با فوزیه و ورود آن‌ها به ایران آغاز می‌شود و اتفاقات مختلف تا سال 57 را پوشش می‌دهد. این مجموعه دارای دو قسمت تاریخی و داستانی است که بخش تاریخی آن مربوط به وقایع سیاسی و شاه بوده و بخش داستانی مربوط به خانواده دکتر وزیری است و در واقع قسمت مردمی آن محسوب می‌شود. 

    ارجمند خاطرنشان کرد: به مدت سه سال و اندی است که درگیر کار در این مجموعه هستم یعنی از ابتدای کار. در حال حاضر فصل جدید این مجموعه آماده است اما اینکه نحوه پخش آن به چه صورت باشد، هنوز مشخص نیست.

    وی ادامه داد: سریال «معمای شاه» تاریخ 50 ساله ایران را در برمی‌گیرد با توجه به گریم، بازیگران فراوان، وسایل مورد استفاده و لوکشین‌های متعدد این مجموعه جزو‌ کارهای سنگین و سخت محسوب می‌شود.

    امیریل ارجمند در مورد جذب مخاطبان از طریق این سریال تصریح کرد: اگر ما سعی کنیم موضوعات مطرح شده در مجموعه‌ها درست و دقیق بوده و به طور کامل مطابق با مستندات موجود نمایش داده شوند، ارتباط خوبی را با بیننده برقرار خواهیم کرد. روبط عوامل مجموعه «معمای شاه» در پشت صحنه بسیار صمیمی است. یک راز در هرکاری وجود دارد و آن هم این است که اگر کاری با دل و جان انجام شود، به طور حتم به دل بینندگان هم خواهد نشست و باید بگویم که «معمای شاه» این ویژگی را به همراه دارد.
    براي مشاهده متن كامل خبر اينجا كليك كنيد
    • نویسنده :
    • بازدید : 220 مشاهده
    • دسته بندی :

    با روش درست کردن کلوچه با کره بادام زمینی در خانه آشنا شوید


    مواد لازم برای تهیه کلوچه کره بادام زمینی :

     شکر  نصف فنجان
     شکر قهوه ای  نصف فنجان
    کره  نصف فنجان
     کره بادام زمینی  نصف فنجان
    تخم مرغ ۱ عدد
    آرد همه کاره یک و نیم فنجان
    جوش شیرین سه چهارم قاشق چایخوری
    بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
    نمک یک چهارم قاشق چایخوری

     

    طرز تهیه کلوچه کره بادام زمینی :
    کره را برای دو دقیقه بزنید (تا زمانی که حسابی شل و خامه ای شکل شود). حالا شکر را به آن اضافه کرده و برای دو دقیقه هم بزنید و بعد کره بادام زمینی و تخم مرغ را به آن اضافه کنید. مواد خشک (آرد، جوش شیرین، بکینگ پودر و نمک) را در یک کاسه دیگر مخلوط کرده و بعد این مواد را به مخلوط کره و شکر اضافه کنید.

    خمیر آماده شده را در یک کیسه پلاستیکی ریخته و برای ۳ ساعت در یخچال بگذارید.

    فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. خمیرها را به حالت توپ های یک و نیم اینچی (۳٫۵ سانیتمتری) در بیاورید. حالا این توپ ها را روی یک ورقه مخصوص پخت کلوچه قرار داده و با استفاده از چنگال آن ها را تخت کرده و شکل بدهید. (طبق عکس)

     

    کلوچه کره بادام زمینی,درست کردن کلوچه کره بادام زمینی

    خمیر کلوچه را به حالت توپ های یک و نیم اینچی در بیاورید

     

    طرز تهیه شیرینی های خانگی, پخت کلوچه با کره بادام زمینی

    توپ ها را روی ورقه پخت کلوچه قرار داده و با چنگال آن ها را تخت کرده و مانند تصویر شکل بدهید


    حالا کلوچه ها را داخل فر گذاشته و ۹ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا طلایی رنگ شوند. بعد آن ها را از فر خارج کرده و چند دقیقه صبر کنید. بعد آن را روی میله های فلزی قرار داده تا به طور کامل خنک شوند.

     

    درست کردن کلوچه کره بادام زمینی,تهیه کلوچه کره بادام زمینی خانگی

    کلوچه ها را داخل فر گذاشته و ۹ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا طلایی رنگ شوند

     

    پخت کلوچه با کره بادام زمینی,درست کردن کلوچه کره بادام زمینی

    بعد از خارج کردن از فر چند دقیقه صبر کنید بعد آنها را روی میله های فر قرار داده تا کامل خنک شوند


    برای اینکه کلوچه ها کمتر خشک شوند می توانید آن ها را در دمای ۱۵۰ درجه سانتگراد طبخ کنید.

     

    منبع : novinzi.com/ بیتوته

    • نویسنده :
    • بازدید : 475 مشاهده
    • دسته بندی :

    ین روزها به هر محصول رسانه ای غربی (و بعضاً شرقی!) که نگاه می کنی، اثری از قوم لوط را در آن می بینی! از انیمیشن های کودکان گرفته تا فیلم های سینمایی، سریال ها، بازی های رایانه ای، اخبار رسانه ای، شبکه های اجتماعی و… ظاهراً عمل قبیح همجنسگرایی به معروفی بدل شده که خلاف آن منکر بوده و عدم تمایل به آن نوعی سرشکستگی محسوب می شود! اما جدا از هیاهوهای موجود در این رابطه، با کمی دقت و تأمل می توان سرنخ هایی از جریانی هدفمند را مشاهده کرد که با نیتی مشخص و خاص به آن دامن زده می شود و آن، پدیده شوم گرایش زنان و دختران به یکدیگر است.

    ین جریان از چنان رواج و شتاب سریعی برخوردار است که تقریباً هر روز می توانیم نمودی از آن را در جهان پیرامونمان مشاهده کنیم. تقریباً از هر ۴ فیلم تولیدی هالیوود، یکی به موضوع همجنسگرایی زنان می پردازد یا به صورت گذرا (اما بسیار پر رنگ) به آن اشاره دارد. این قاعده در سریال ها، انیمیشن ها و بازی های رایانه ای هم (به عنوان مثال می توان به انیمیشن Frozen و یا نسخه الحاقی بازی پرطرفدار The Last of Us اشاره کرد که در هر دوی آن ها ردی از همجنسگرایی زنان دیده می شود) به شکل ملموسی وجود دارد.

    این موضوع زمانی بیشتر جلب توجه می کند که برخی از سایت های خبری نظیر یاهو، بی بی سی و رویترز هم وارد میدان شده و مدام با انتشار اخباری از ازدواج همجنسگرایان زن و یا گرایش یک فرد معروف (عمدتاً زنان) به همجنسگرایی به این امر دامن می زنند:

    زنان همجنسگرا بیشتر از مردان همجنسگرا ازدواج می کنند (رویترز)
    اولین همجنسگرایان زن مجوز رسمی دریافت کردند (یاهو)
    برای اولین بار در تایلند دو زن بودایی همجنسگرا رسماً ازدواج کردند (بی بی سی)
    دو زن همجنسگرای هالیوودی رسماً ازدواج کردند (یاهو)
    گرایش قابل توجه زنان هالیوودی به همجنسگرایی (رویترز)

    ساخت یک فیلم ایرانی (در خارج از کشور) با موضوع همجنسگرایی زنان و حمایت یک خواننده لوس آنجلسی از این افراد، از دیگر مصادیق این جریان به شمار می روند و در همین راستا گام برمی دارند. حال سوال این است که چرا غرب و شرق تا این حد روی این مسئله تمرکز کرده اند و در پس این حجمه تبلیغاتی به دنبال چه هدفی هستند؟ برای پاسخ به این سوال، لازم است تا ابتدا سابقه تاریخی همجنسگرایی (به طور عام) را از منظر قرآن کریم بررسی کنیم تا حقیقت موضوع برای ما آشکار شود. در قرآن کریم داستان حضرت لوط (ع) و قوم منحرفی که وی برای هدایت آن ها مبعوث شده بود، شرح داده می شود. علامه طباطبایی در تفسیر المیزان این داستان را بدین شکل بیان می کند که:

    “لوط (ع) از کلدانیان بود که در سرزمین‏ بابل زندگى مى‏ کردند و آن جناب از اولین کسانى بود که در ایمان آوردن به ابراهیم (ع) گوى سبقت را ربوده بود. او به ابراهیم ایمان آورد و گفت: “انى مهاجر الى‏ ربى”. (عنکبوت، آیه ۲۶) در نتیجه خداى تعالى او را با ابراهیم نجات داده به سرزمین فلسطین (ارض مقدس) روانه کرد: “و نجینا و لوطا الى الارض التى بارکنا فیها للعالمین” (انبیاء، آیه ۷۱)

    پس لوط در بعضى از بلاد آن سرزمین (که بنا بر بعضى از روایات و طبق گفته تاریخ و تورات، آن شهر سدوم‏ بوده) منزل کرد. مردم این شهر و آبادی ها و شهرهاى اطراف آن که خداى تعالى آن ها را در سوره توبه آیه ‏۷۰ “مؤتفکات” خوانده، بت مى ‏پرستیدند و عمل فاحشه لواط را مرتکب مى ‏شدند و اولین ‏قوم از نژادهاى بشر بودند که این عمل در بینشان شایع گشت (اعراف، آیه ۸۰) و شیوع آن به حدى رسیده ‏بود که در مجالس عمومی‏شان آن را انجام می دادند (عنکبوت، آیه ۲۹) تا آنکه رفته رفته عمل فاحشه، سنت ‏قومى آنان شد و عام البلوى گردید و همه بدان مبتلا گشته، زنان بکلى متروک شدند و راه تناسل‏ را بستند (عنکبوت، آیه ۲۹). لذا خداى تعالى لوط را به سوى ایشان گسیل داشت. (شعراء، آیه ۱۶۲) و آن جناب ایشان را به ترس از خدا و ترک فحشا و برگشتن به طریق فطرت دعوت کرد و انذار و تهدیدشان نمود، ولى جز بیشتر شدن سرکشى و طغیان آنان ثمری حاصل نگشت و جز این پاسخش ندادند که: “اینقدر ما را تهدید مکن، اگر راست مى‏ گویى عذاب خدا را بیاور” و به این‏ هم اکتفا ننموده تهدیدش کردند که: “لئن لم تنته یا لوط لتکونن من المخرجین (شعراء، آیه ۱۶۷) “اگر اى لوط دست از دعوتت‏ برندارى، تو را از شهرمان خارج خواهیم کرد” و کار را از صرف تهدید گذرانده، به یکدیگر گفتند: “خاندان لوط را از قریه خود خارج کنید که آن ها مردمى هستند که ‏مى‏ خواهند از عمل لواط پاک باشند. (عنکبوت، آیه ۳۲، سوره هود، آیه ۷۶)”

    جریان به همین منوال ادامه یافت، یعنى از جناب لوط (ع) اصرار در دعوت به راه خدا و التزام به سنت فطرت و ترک فحشا و از آن ها اصرار بر انجام خبائث تا جایى که طغیانگرى ملکه آنان شد و کلمه عذاب الهى در حقشان ثابت و محقق‏ گردید. پس خداى عز و جل رسولانى از فرشتگانى بزرگ و محترم براى هلاک کردن آنان مأمور کرد، فرشتگان، اول بر ابراهیم (ع) وارد شدند و آن جناب را از مأموریتى که داشتند (یعنى هلاک کردن قوم لوط) خبر دادند.

    جناب ابراهیم (ع) با فرستادگان الهى ‏بگو-مگوئى کرد تا شاید بتواند عذاب را از آن قوم بردارد و به ملائکه تذکر داد که لوط در میان ‏آن قوم است. فرشتگان جواب دادند که ما بهتر مى ‏دانیم در آنجا چه کسى هست و به موقعیت‏ لوط و اهلش از هر کس دیگر مطلع‏ تریم و اضافه کردند که مسأله عذاب قوم لوط حتمى شده و به‏ هیچ وجه برگشتنى نیست. (عنکبوت، آیه ۳۲، سوره هود، آیه ۷۶) فرشتگان از نزد ابراهیم به سوى لوط روانه شدند و به صورت پسرانى (مردان جوانی) مجسم شده، به عنوان میهمان بر او وارد شدند. لوط از ورود آنان سخت ‏به فکر فرو رفت، چون قوم خود را مى‏ شناخت و مى‏ دانست که به زودى متعرض آنان مى‏ شوند و به هیچ وجه دست از آنان برنمى‏ دارند. چیزى نگذشت که مردم خبردار شدند و به شتاب رو به خانه لوط نهاده و به یکدیگر مژده مى‏ دادند.

    لوط از خانه بیرون آمد و در موعظه و تحریک فتوت و رشد آنان سعى بلیغ نمود تا به جایى که دختران خود را بر آنان عرضه کرد و گفت: “اى مردم! این دختران من در اختیار شمایند و اینها براى شما پاکیزه‏ ترند. پس از خدا بترسید و مرا نزد میهمانانم رسوا مسازید.” آنگاه‏ از در استغاثه و التماس درآمد و گفت: “آیا در میان شما یک نفر مرد رشید نیست؟” مردم درخواست‏ او را رد کرده و گفتند: “ما هیچ علاقه‏ اى به دختران تو نداریم و به هیچ وجه از میهمانان تو دست‏بردار نیستیم.

    ” لوط (ع) مأیوس شد و گفت: “اى کاش نیرویى در رفع شما مى‏ داشتم و یا رکنى شدید مى‏ بود و به آنجا پناه مى‏ بردم. (هود، آیه ۸۰)” در این هنگام ملائکه گفتند: “اى لوط ما فرستادگان پروردگار تو هستیم، آرام باش که این‏ قوم به تو نخواهند رسید.” آنگاه همه آن مردم را کور کردند تا افتان و خیزان متفرق شدند. (قمر، آیه ۳۷) سپس فرشتگان به لوط (ع) دستور دادند که شبانه اهل خود را برداشته، پشت به مردم نموده، از قریه بیرون روند و احدى از آنان به پشت ‏سر خود نگاه نکند، ولى همسر خود را بیرون نبرد که به او همان عذابی خواهد رسید که به مردم شهر مى‏ رسد و نیز به وى خبر دادند که بزودى مردم شهر در صبح همین شب هلاک مى‏ شوند. (هود، آیه ۸۱، سوره حجر، آیه ۶۶) صبح، هنگام طلوع فجر، صیحه آن قوم را فرا گرفت و خداى عز و جل سنگى از گل نشاندار که نزد پروردگارت براى اسرافگران در گناه آماده شده بر آنان ببارید و شهرهایشان را زیر و رو کرد و هر کس از مؤمنین را که در آن شهرها بود، بیرون نمود.

    البته غیر از یک خانواده هیچ‏ مؤمنى در آن شهرها یافت نشد و آن خانواده لوط بود و آن شهرها را آیت و مایه عبرت نسل‏ هاى‏ آینده کرد تا کسانى که از عذاب الیم الهى بیم دارند با دیدن آثار و خرابه‏ هاى آن شهرها عبرت‏ بگیرند (با استفاده از سوره ذاریات، آیه ۳۷ و سوره‏ هایى دیگر) و در اینکه ایمان و اسلام منحصر در خانواده لوط بوده و عذاب همه شهرهاى آنان راگرفته، دو نکته هست:

    اول اینکه این جریان، دلالت بر این دارد که هیچ یک از آن مردم ایمان ‏نداشتند. دوم اینکه فحشا تنها در بین مردان شایع نبوده، بلکه در بین زنان نیز شیوع داشته، چون ‏اگر غیر از این بود، نباید زن ها هلاک مى‏ شدند و على القاعده باید عده زیادى از زن ها به آن جناب‏ ایمان مى‏ آوردند و از او طرفدارى مى‏ کردند. چون لوط (ع) مردم را دعوت مى‏ کرد به اینکه ‏در امر شهوترانى به طریقه فطرى بازگردند و وصلت مردان و زنان را‏ سنت‏ خود قرار دهند و این به نفع زنان بود و اگر زنان نیز مبتلا به فحشا نبودند، باید دور آن جناب‏ جمع مى‏ شدند و به وى ایمان مى‏ آوردند. ولى هیچ یک از این عکس العمل‏ ها در قرآن کریم درباره زنان قوم لوط ذکر نشده و این خود مؤید و مصدق روایاتى است که در سابق گذشت که مى‏ گفت: “فحشا در بین‏ مردان و زنان شایع شده بود، مردان به مردان اکتفا کرده و با آنان لواط مى‏ کردند و زنان با زنان‏ مساحقه مى‏ نمودند. (تفسیر المیزان- علامه طباطبایی)”

    ابی بصیر هم در حدیثی از امام باقر (ع) علت گرایش قوم لوط به همجنسگرایی را اینگونه روایت کرده که محضر مبارک حضرت ابی جعفر (ع) عرض کردم: “آیا رسول اکرم (ص) از بخل به خدا پناه می برد؟” حضرت فرمودند: “بلی. ای ابا محمد، در هر صبح و شام. ما نیز به خدا پناه می بریم و به زودی تو را از عاقبت بخل با خبر خواهم نمود. قوم لوط اهل قریه ای بودند که بر طعام بخل و حرص می ورزیدند و این خوی ایشان را مبتلا نمود به بیماری در فروجشان که دوایی نداشت.” عرض کردم: “بیماری که به دنبال حرص و بخل ایشان پیدا شد چه بود؟” حضرت فرمودند: “قریه ای که قوم لوط در آن بودند، سر راه عابرین بر شام و مصر بود. لذا مسافران بر این قوم وارد می شدند و ایشان هم آن ها را ضیافت و پذیرایی می کردند و وقتی نفرات میهمانان زیاد گردید، بخل و فرومایگی اهالی این قریه یعنی قوم لوط ایشان را در مضیقه قرار داد. لذا بخل آن ها را وادار کرد به این که وقتی میهمانان بر ایشان نازل می شدند، با ایشان عمل شنیع نموده و رسوایشان کرده بدون این که هیچ شهوتی به ایشان داشته باشند و مقصود آن ها از این فعل قبیح آن بود که واردین از ایشان بیمناک گشته و نزدشان نیایند. باری افعال و اعمال زشت آنان منتشر شد و بدین ترتیب مسافرین و عابرین را بازداشت از این که بر آنان وارد شوند و این بخل آن ها بود که به بلایی مبتلایشان نمود که قادر بر دفع آن از خود نبوده بدون این که شهوتی بر این کار داشته باشند. سپس امام (ع) فرمودند: پس چه دردی دردناک تر از بخل و بد عاقبت تر و زشت تر از آن نزد خدا می تواند باشد. (برگرفته از کتاب علل الشرایع نوشته شیخ صدوق (ره)).”
    اما در داستانی که قرآن کریم در مورد قوم لوط بیان می کند، نکته بسیار مهم و ظریفی وجود دارد که کمتر به آن توجه شده و آن نقش زنان در رواج و گسترش این عمل قبیح است.

    ۱- طبق فرمایش قرآن، همه قوم لوط به عمل لواط (همجنسگرایی مردان) مبتلا شده بودند و هیچکس از این قاعده مستثنی نبود. یعنی این موضوع در حد وسیعی در بین مردان رواج داشته است. سوال این است که آیا آن ها دچار یک بیماری همه گیر شده بودند؟ به طور حتم، نمی توان گرایش به همجنسگرایی را یک بیماری اپیدمی، مانند بیماری های ویروسی دانست و عمل همجنسگرایی را امری خارج از اراده آن ها ذکر کرد. یعنی اینکه فرد همجنسگرا با آگاهی کامل و اراده آزاد اقدام به این عمل می کند، کما اینکه ما در گوشه و کنار شاهد انتشار اخباری مبنی بر گرایش افراد مختلف (حتی افراد متأهل!) به همجنسگرایی هستیم (البته نمی توان علل روانی را در بروز چنین پدیده ای نادیده گرفت، اما در مورد افرادی که به دلایلی از سوی رسانه ها به عنوان تازه همجنسگرا! معرفی می شوند، قضیه کاملاً فرق دارد.)

    حال سوال این است که چرا همه مردان این قوم به عمل لواط گرایش پیدا کرده بودند، در حالیکه زنان همچنان در میان این قوم زندگی می کردند و در حالت عادی باید گرایش اول مردان به زنان باشد؟ آیا در میان این مردان قوم لوط حتی یک نفر هم پیدا نمی شده که به زنان تمایل داشته باشد؟ بر اساس آنچه در احادیث نقل شده و متن صریح قرآن، عمل قوم لوط به هیچ وجه از سر شهوت نبوده و صرفاً به قصد تجاوز انجام می شده است. یعنی آنان در ابتدا هیچ شهوتی به یکدیگر نداشتند و برای حرص و طمع این کار را می کردند و همجنس باز بودند نه همجنس خواه. و به تعبیر امام باقر (ع)، در این قوم افرادی که در چارچوبی نظیر تجاوز وارد ارتباط جنسی می شدند، نه به خاطر شهوت (یا میل به انجام عمل جنسی با آن فرد)، بلکه به خاطر آزار و ترساندن آنان بوده است. اما ظاهراً به مرور زمان، این عمل کم کم به عادت مردان این قوم بدل شد و دیگر از حالت آزار رسانی و ترساندن دور و شهوترانی جایگزین آن شد.

    ۲- در قرآن کریم به عذاب و نابودی همه افراد قوم لوط اشاره می شود. طبق تفسیر علامه طباطبایی، این موضوع نشانگر این واقعیت است که زنان هم از قاعده فساد مردان مستثنی نبوده و آن ها هم مانند مردان به عمل شنیع مساحقه مبادرت می نمودند. حتی این نکته در روایات بیان شده که زنان راه تناسل را بر مردان بسته بودند! (یعنی عملا به مرور زمان نسل آن ها نابود می شده!). سوال این است که چرا زنان به مردان تمایل نداشتند؟ با توجه به نکات یاد شده و شواهد موجود، اینطور حدس زده می شود که عمل همجنسگرایی در میان قوم لوط ابتدا در میان زنان رواج یافته و سپس این مسئله در مردان رایج شده، یا لااقل کناره گیری زنان از مردان (به دلایل نامعلوم) در بروز این امر دخالت داشته است. البته هیچ سند جدی و قابل قبولی برای اثبات این موضوع وجود ندارد، اما از الگوسازی جدید غرب در مورد گسترش و رواج مسئله همجنسگرایی میان زنان، می توان اینطور حدس زد که شروع انحراف مردان قوم لوط هم به همین شکل بوده و زنان در این بین نقشی اساسی را ایفا می کردند. بدین ترتیب که در ابتدا زنان (به دلایلی که بر ما معلوم نیست) از مردان دوری کرده و رابطه با همجنسان را بر رابطه با مردان ترجیح دادند (زنان راه تناسل را بر مردان بسته بودند).

    در ادامه مردان محروم شده و آلوده به عمل لواط (در آن هنگام این عمل به منظور ایجاد ترس و آزار بوده) نیز به ناچار راه زنان را پیش گرفتند و پس از چندی این عمل در آن ها از چنان اعتباری برخوردار شد که دیگر روابط عادی زناشویی فراموش شده و عمل همجنسگرایی در میان آن ها به امری بدیهی بدل گشت! اکنون می توان بر اساس این نظریه، در یک جمع بندی کلی هدف نهایی غرب از رواج همجنسگرایی زنان در سطح وسیع را اینطور تفسیر نمود. لازم به ذکر است که بر خلاف تصور ایجاد شده از جوامعی مانند آمریکا که در فیلم ها نمایش داده می شود، اوضاع داخلی این کشور کاملاً کنترل شده و تا حدی ایزوله شده است! اوضاع در مورداسرائیل بسیار سختگیرانه تر و محتاطانه تر است.

    آن ها به شدت به امور مذهبی بها داده و خاخام ها سعی می کنند تا مردم را ولو با زور و فشار در چهارچوب ارزش های دینی خود نگه دارند!! تا برای همیشه قوم برتر بمانند!!! به همین دلیل به جرأت می توان گفت که ترویج چنین بی بندوباری هایی در واقع نسخه هایی برای کشورهای دیگر، خصوصاً کشورهای اسلامی است. اما در هر حال نمی توانند از آلوده شدن کشورهای خود هم جلوگیری کنند.
    در واقع غرب درصدد است تا با پیاده سازی الگوی رفتاری قوم لوط در میان جوامع دیگر- و نه جامعه خود- چند هدف را محقق سازد:

    ۱- گسترش عمل شنیع همجنسگرایی و نابودی بنیان خانواده.
    ۲- رواج خود ارضایی و شیوع بیماری های روانی.
    ۳- گسترش پدیده زنا و پیدایش فرزندان نامشروع (زمانی که موضوع همجنسگرایی به یک هنجار در جوامع تبدیل شود، به طبع سنت نکاح و رابطه زن و مرد یک ناهنجاری محسوب خواهد شد و این موضوع زمینه ساز روابط پنهانی مردان و زنان و در نتیجه فرزندان نامشروع را در پی خواهد داشت)
    ۴- نابودی نسل بشر.

    که در هر ۴ مورد (البته می توان موارد دیگری هم به این لیست افزود) ایجاد هرج و مرج و در نتیجه دوری از آنچه خداوند برای سعادت بشر در نظر داشته را می توان به وضوح مشاهده کرد. و این دقیقاً مطابق با سوگندی است که شیطان برای گمراهی بشر خورد:
    “قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَیْتَنِی لَأُزَیِّنَنَّ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ وَلَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ”
    گفت: “پروردگارا! چون مرا گمراه ساختی، من (نعمتهای مادّی را) در زمین در نظر آنها زینت می‌دهم، و همگی را گمراه خواهم ساخت.”
    “إِلَّا عِبَادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ” “مگر بندگان مخلصت را. (سوره الحجر-۳۹-۴۰)” “وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَأَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَرَجِلِکَ وَشَارِکْهُمْ فِی الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ وَعِدْهُمْ ۚ وَمَا یَعِدُهُمُ الشَّیْطَانُ إِلَّا غُرُورًا” “
    هر کدام از آن ها را می‌توانی با صدایت تحریک کن! و لشکر سواره و پیاده‌ات را بر آن ها گسیل دار! و در ثروت و فرزندانشان شرکت جوی! و آنان را با وعده‌ها سرگرم کن! ولی شیطان، جز فریب و دروغ، وعده‌ای به آن ها نمی‌دهد (الاسرا -۶۴)” می توان به وضوح دید که در پس چنین ماجرایی نه تنها چند کشور خاص با طرز فکرهای ویژه وجود دارند، بلکه خود شیطان مستقیماً سکان اداره آن را در دست داشته و با هدف نابودی نسل بشر اقدام به این کار نموده است. البته او برای نیل به این هدف به نیروهای انسانی (شَیَاطِینَ الْإِنْسِ) نیاز مبرم دارد و از این رو است که می بینیم شیاطینی در ظاهر انسانی این روزها با مردم سوریه و عراق چه می کنند. کاری که در نتیجه آن باز هم می توان هر چهار هدف یاد شده را مشاهده نمود.

    حکم همجنس‌بازی برای زنان تروریست
    “وَکَذَلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیَاطِینَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا وَلَوْ شَاءَ رَبُّکَ مَا فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَمَا یَفْتَرُونَ” “اینچنین در برابر هر پیامبری، دشمنی از شیاطین انس و جنّ قرار دادیم؛ آن ها بطور سری (و درگوشی) سخنان فریبنده و بی‌اساس (برای اغفال مردم) به یکدیگر می‌گفتند: “و اگر پروردگارت می‌خواست، چنین نمی‌کردند (و می‌توانست جلو آن ها را بگیرد، ولی اجبار سودی ندارد.) بنابر این، آن ها و تهمت هایشان را به حال خود واگذار! (الانعام- ۱۱۲)

    منبع:http://www.09380030844.rzb.ir/

    • نویسنده :
    • بازدید : 181 مشاهده
    • دسته بندی :

    کاپ کیک یا کیک فنجانی یکی از خوشمزه ترین کیک هاست، این بار کاپ کیک شکلاتی فوری درست کنید


    بعضی وقت‌ها پخت بعضی از کیک ها از خرید آن کمتر وقت می برد. البته به شرط اینکه، هم مواد لازم آن را در خانه داشته باشید هم مایکروفر. حالا دیگر جای هیچ نگرانی نیست؛ شما می‌توانید حتی یک ربع قبل از آمدن مهمانان تان کیک بپزید و داغ داغ با یک لیوان چای سرو کنید .


    مواد لازم برای تهیه کاپ کیک شکلاتی فوری :

    آرد 8 قاشق سوپخوری
    شكر  8 قاشق سوپخوری
     پودر كاكائو 4 قاشق سوپخوری
    تخم‌مرغ 2 عدد
    میوه،شکلات خردشده یا مارمالاد به میزان لازم
    بكینگ پودر 1/2 قاشق سوپخوری
    مغز گردوی خرد شده به میزان لازم
    شکلات تلخ 20 گرم
    روغن مایع 8 قاشق سوپخوری
    شیر 6 قاشق سوپخوری

     

    طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی فوری :
    ابتدا آرد ، شكر و بیكینگ پودر را در ظرفی بریزید و پودر كاكائو را به آنها اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید. تخم‌مرغ‌ها را هم درهمان ظرف بشکنید و با دیگر مواد كاملاً مخلوط کنید.
    مغز گردو و شیر را همراه روغن به مواد اضافه كرده، آنها را خوب با هم مخلوط کنید تا یک دست شود. به این راحتی مایه کیک شما آماده است.


    فنجان‌ها یا قالب های فنجانی مناسب مایكروفررا آماده و یک سوم فنجان را از مایه کیک پر کنید. یک تکه کوچک شکلات تلخ را هم داخل فنجان قرار دهید.
    فنجان ها را در مایکروفر بگذارید و به مدت 3 دقیقه با درجه 1000 وات حرارت دهید تا زمانی‌ كه كیک پف كند.


    كیک آماده را با میوه و شكلات خرد شده یا مارمالاد تزئین کنید، این كیک را می‌توانید به كمک قاشق از فنجان خارج كرده و در ظرفی دیگر گذاشته و با میوه و انواع مغز تزیین کنید یا در همان فنجان تزئین و سرو كنید. البته اگر از فنجان درنیاورید کیک شما زیباتر است.


    منبع : مجله سیب سبز/بیتوته

    • نویسنده :
    • بازدید : 190 مشاهده
    • دسته بندی :
    استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به کارشکنی ها در سال ۸۸ گفت: فتنه ۸۸ به دلیل لجبازی برخی از سیاستمداران بود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه دانشگاه با حضور در بیست و نهمین نشست جنبش عدالت خواه که عصر امروز در حسینیه هنر برگزار شد اظهار داشت: کار دانشجویی از این جهت که خودجوش و برآمده از انگیزه فردی دانشجویان است امری ارزشمند است و بنده از این که می‌توانم ذره ای نسبت به این حرکت خودجوش کمک کنم خوشحالم. حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: امیدوارم هیچ گاه شما از این فضا فاصله نگیرید و کارهای معیشتی شما را از فعالیت‌های خودجوش دانشجویی باز ندارد چرا که این فعالیت ها بخش هایی از وجوه انسانی را در انسان پرورش می دهد. بنده هنوز که هنوز است هیئت راه می اندازم و کارهای نکرده‌ای که هیچ کس توقع راه اندازی آن را ندارد انجام می دهم و از این رو می توانم بگویم روحیه طلبگی دانشجویی جوانی ام را حفظ کرده ام و از شما خواهش می کنم این وضعیت را حفظ کنید. وی در نقد عملکرد فرهنگی دولت تصریح کرد: نقد عملکرد فرهنگی دولت گاهی به انتقادهایی که در این فضا معطوف است باز می گردد که بنده وارد این گفتگوها نمی شوم هم چون برگزاری فلان پرسش و .... که البته این ها نقدهای مریدی است که شاید همه این نقدها وارد باشد و البته لازم است که در جامعه گروه های زنده و بیدار این نقدها را وارد کنند اما بنده به آن وارد نمی شوم. استاد حوزه دانشگاه افزود: طی سال های گذشته باید ببینیم در حوزه های علمیه در دفتر تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و وزارت ارشاد چه شرایطی پیش آمده است آیا از جایگاه آن ها امروز راضی هستیم به طور قطع یک عدم رضایت نسبت به نهادهای مسئول باید وجود داشته باشد در غیر این صورت اگر نهادها به خوبی کارشان را انجام دهند هیچ جای اشتباه و نارضایتی از آن ها وجود نخواهد داشت. حجت الاسلام پناهیان اظهار داشت: به طور کلی می توان گفت کار خوب اجازه ورود به کار بد در بحث فرهنگی نمی دهد اصلا کار بد در صورت اقدامات خوب نهادهای فرهنگی مصرف نخواهد داشت کار بد در جایی مصرف دارد که کار خوب به اندازه کافی ارائه نشود این در حالی است که ما به اندازه کافی فرصت برای انجام کار خوب داشته و داریم. وی تاکید کرد: باید ببینیم بسیج، مساجد و حوزه های علمیه چه نقشی در ایفای فعالیت های خوب فرهنگی در جامعه می توانند داشته باشند برخی نهادهای منتسب به دولت گاها فعالیت هایی را انجام می دهند که باید رونالدو را ول می کنیم و غضنفر را بگیریم که گل نزند. استاد حوزه دانشگاه تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دولت قبل نسبت به جریان های فرهنگی آن منتقد و متذکر بودند امروز نیز همان افراد دارند فعالیت می کنند از این رو نباید انتظار معجزه داشته باشیم شما جنبش های دانشجویی همواره باید نسبت به این نهادهای فرهنگی مطالبه گری کنید مطمئن باشید این مطالبه گری ها به نفع نظام است. حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: برخی به من می گفتند چرا از صدا و سیما انتقاد می کنی و من در پاسخ به آن ها می گفتم من انتقاد می کنم تا مردم نگویند که طالب حفظ وضع موجود هستند و ما را محافظه کار بدانند. باید انتقاد کرد اما این نقد از جنبه تخریبی برخوردار نباشد بلکه باید برای رشد جامعه انتقاد داشت. وی با بیان اینکه باید انتقادها را در عرصه فرهنگی به سمت آموزش های عالی برد تاکید کرد: آیا دانشگاه هایی که مسئول تربیت عناصر فرهنگی کشور هستند امروز به قدر کافی حضور و وجود دارند امروز سرفصل کتاب های دانشگاهی چیست باید دید امروز چه چیزهایی در مدارس و دانشگاه ها تدریس می شود. استاد حوزه دانشگاه تصریح کرد: جنبش های دانشجویی در حالی به سراغ اعتراض به نتیجه ها رفتنه اند که اعتراض به سرچشمه ها را نادیده گرفته اند ما نباید کاری کنیم که عقلای عالم به ما لبخند بزنند. حجت الاسلام پناهیان با تاکید براینکه بخشی از اتفاقات نامطلوبی که در جامعه شاهد هستیم ناشی از سو مدیریت است تصریح کرد: امروز باید از حوزه های علمیه مطالبه گری شود که چه اقداماتی برای کار فرهنگی در کشور انجام داده اند این مطالبه گری به صورت منطقی و دلسوزانه و مشفقانه در کشور مورد توجه قرار گیرد جنبش های دانشجویی بخش بسیار حساس جامعه هستند که از حقوق حقیقی مردم دفاع می کنند؛ باید به مردم خدمت شود مردم به صورت ناخواسته این نمایندگی را به جنبش ها و تشکل های دانشگاهی داده اند. وی تصریح کرد: امروز باید ببینیم که نهادهای انقلابی ما در تولید محصولات فرهنگی چه نقشی ایفا کرده اند از سپاه باید بخواهیم که پاسخ دهد درباره محصولات فرهنگی انقلابی چه اقداماتی انجام داده است بعضی اوقات آنها منتظرند که شما از آن ها مطالبه گری کنید از سوی دیگر قوه قضاییه دارای ظرفیت بالایی برای حرکت های فرهنگی در کشور است قوانینی برای قوه قضاییه پیرامون کارهای فرهنگی در کشور تصویب می شود این قوانین بنیاد فرهنگی کشور را عموما درست می کنند. استاد حوزه دانشگاه با طرح این سوال که چه نسبتی میان نظام سرمایه داری و با بی حجابی وجود دارد تصریح کرد: اگر این نسبت را کسانی که از برطرف فقر در کشور دفاع می کنند امروز درک نکنند شاهد خواهیم بود در آنجایی که باید دفاع کنند معضلات فرهنگی کشور باقی خواهد ماند. حجت الاسلام پناهیان افزود: نظام سرمایه داری در ایران به دنبال گسترش موج تربیت گرایی است که پس از این مسئله لذت جویی و از بین رفتن خانواده شکل می گیرد.یکی از عناصر کلیدی این فرهنگ بی بندو باری است برای غرب به شدت اهمیت دارد که ایران به سمت تربیت گرایی پیش رود وی تصریح کرد: جنبش های دانشجویی باید پژواکی برای دانشمندانی که در دانشگاه ها هستند باشد؛ شما باورتان می شود هنوز هیچ جنبش اجتماعی در سطح جامعه علمی کشور نسبت به این حرف مقام معظم رهبری که ما به نهضت نرم افزاری احتیاج داریم و باید علیه سلطه دانش تجربه ای اقدام نکرده است شما باید در جامعه پالش فکری ایجاد کنید و سپس آخرین نقدتان این باشد که براساس فکر غربی محصولات فرهنگی در حال رواج پیدا کردن است. استاد حوزه دانشگاه تاکید کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید تهاجم فرهنگی از ریشه بررسی شود بخشی از عوامل فرهنگی مرتبط با عوامل سیاسی کشور است حتی اگر هیچ فیلم مخربی ساخته نشود و به هیچ کتاب بدی مجوز انتشار داده نشود اما سیاسیون ما رفتار خلاف عقلانیت و ادب و تقوا داشته باشند باز هم شاهد معضلات فرهنگی در کشور خواهیم بود چرا که رفتار مدیران جامعه طبق گفته حضرت علی(ع) بیشتر از رفتار پدر و مادر برای فرزندان تاثیرگذار است. حجت الاسلام پناهیان با اشاره به کارشکنی ها در فتنه 88 اظهار داشت: فتنه 88 به دلیل لجبازی برخی از سیاستمداران رقم خورد. امروز برخی از نیروهای حزب اللهی از بداخلاقی بعضی حزب اللهی های دیگر چشم پوشی می کنند چرا؟ این ها همگی عوامل تاثیرگذار بر فرهنگ کشور هستند از جمله رفتار سیاسیون مملکت،دانشگاه ها، سرفصل درس ها و.... وی تاکید کرد: ما انتظاری بالایی از وزارت فرهنگ و ارشاد نداریم چرا که هیچ وقت این انتظارات برآورده نشده و هیچ برنامه ای برای برطرف کردن این انتظارات در نظر گرفته نشده است. استاد حوزه دانشگاه با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر انقلاب اظهار داشت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری شبکه bbc به دنبال القا کردن جناحی بودن فرمایشات ایشان پرداخت این در حالی است که همواره در تمامی دولت ها شاهد برخورد دلسوزانه رهبر انقلاب بوده ایم در حالی که bbc با خباثت علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام می کند برخی در داخل پژواک خباثت bbc می شوند. حجت الاسلام پناهیان با اشاره به نقش برنامه خندوانه تصریح کرد: برنامه خندوانه امروز مورد استقبال جامعه قرار گرفته است که یک جاذبه ای را برای بیننده ایجاد کرده است؛ در یک جلسه ای پیرامون راه اندازی شبکه نسیم بنده بر این باور بودم یک شبکه ای برای خنده و نشاط مردم ایجاد شود که البته در آن جلسه برخی نیز به بنده خرده گرفتند از این رو می توانم بگویم اصل حرکت برنامه خندوانه را درست می دانم اما این برنامه را به طور کامل ندیده ام اما حالا که این برنامه مخاطب خودش را به دست آورده معلوم می شود که بدون عوارض منفی در حال ادامه دادن فعالیت خودش است. وی افزود: امروز باید به دنبال برنامه ای باشیم که در آخر شب ها مردم را نه فقط با خندیدن بلکه با معرفت و حکمت نشاط ایجاد کند این مسئله تخطئه خندوانه نیست بلکه به معنای نگاه کردن به قله هاست باید شب ها یک برنامه ای را برای نشاط مردم که صرفا محتوای آن خندادن مردم نباشد ایجاد کنیم. استاد حوزه دانشگاه تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب به خاطر داشتن عموم مردم خواص خوبان را به عقب کشیدیم در نظر گرفتن عموم مردم نباید ما را از به حساب آوردن خواص در جامعه دور کند این که عوام گرا و عوام زده شویم کار شایسته ای نیست. نهادهای انقلابی برای عموم جامعه کار می کنند اما خواص را در نظر نمی گیرند باید برای این ها هم فکر شود. حجت الاسلام پناهیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد تصریح کرد: در حالی که بنده در ماه مبارک رمضان به دنبال فرمایشات رهبر انقلاب پیرامون این که فرهنگ تولید ثروت را در کشور ترویج کنیم بحث می کردم با برخی ناملایمتی ها و برخوردهای بد از سوی سایت های ضد انقلاب و حتی حزب اللهی مواجه شدم. وی تاکید کرد: فرهنگ و اقتصاد باید هر دو کنار هم قرار بگیرند. استاد حوزه دانشگاه با بیان اینکه مبارزه با فساد در مسائلی مثل آموزش و پرورش برایمان مهم است تاکید کرد: بنده خود را به نوعی عضو جنبش عدالت خواه می دانم چرا که اصل عدالت تقوا است آموزش و پرورش باید بچه های ما را متقی بار بیاورد. حجت الاسلام پناهیان پیرامون پیامک هایی که از زبان وی در شبکه های اجتماعی گفته می شود اظهار داشت: در شبکه های اجتماعی پیامک هایی از زبان بنده درباره مسائل مختلفی هم چون مسئله ساپورت پوشان مطرح می شود که اصلا حقیقت ندارد امروز حرف من این است که چرا افرادی که فیلم می سازند به ساخت فیلم های بهتر اقدام نمی کنند وی پیرامون دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا تصریح کرد: این که می گویند چرا در انتخابات اصولگرایان به یک وحدت نرسیده اند و یا حرف هایی پیرامون جناحی کردن دو طیف در کشور است برای من از خندوانه هم خنده دارتر است استاد حوزه دانشگاه تصریح کرد: بنده به جناح هیچ اعتقادی ندارم از زمان انتخابات 76 شروع شد در آن زمان اعلام کردند ما یک جناحیم و شما یک جناح دیگر و شروع به اهانت نسبت به اصولگراها با الفاظی همچون خشک مغزها و بنیادگراها پرداختند یک گروه اسم خود را گذاشتند اصلاح طلب و بقیه جامعه از نظرشان شدند اصولگرا آن ها همواره بر این اعتقادند که دولت خاتمی توانست به ترویج آزادی در کشور کمک کند اما خاتمی آزادی را علیه هاشمی در کشور آورد نه علیه اصولگراها اجازه ندهید یک قشر هوشمند جامعه را گول بزنند. حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: کلمه ارزش را غربی ها در کشورمان به راه انداختند و منظور آن ها از این کلمه این بود که ما واقعی هستیم و ایرانی ها واقع بین نیستند وی با بیان این که کلمه جناح از ریشه موهوم است تاکید کرد: استاد حوزه دانشگاه تاکید کرد: حماقت است اگر بخواهیم جناح در کشور ایجاد کنیم. بازی خوردن در عرصه سیاسی غلط است بنده به طور کلی اصلا نمی فهمم جناح یعنی چه مگر حجاریان و نبوی مگر دلسوز کشورند که به جناح بندی در عرصه سیاسی کشور اقدام کرده اند این مسئله را در کدام اتاق فکر تصمیم گیری کرده اند بنده جناح را قبول ندارم اما مواضعم را به طور کامل مشخص کرده ام جریانات سیاسی باید با یکدیگر رقابت کنند بنده انصار الی الله هستم یک سری حرف ها را شما دانشجویان باید بزنید چرا که از شما می پذیرند اگر ما بزنیم به ما برچسب می زنند. حجت الاسلام پناهیان در پایان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید فعالیت هایش را به درستی انجام دهد اگر این گونه باشد عروسک باربی هیچ کارکردی نخواهد داشت امروز این سوال مطرح می شود که اشکال آموزش و پرورش در چیست که بچه ها را این گونه بار می آورد ما داریم راحت طلبی را در بچه ها نهادینه می کنیم. وی در پایان خاطر نشان کرد: بنده اخیرا در حوزه علمیه با جمع کوچکی از علما رشته فرهنگ جهاد را تصویب کردیم و به بیان دیگر یک رشته علمی که فرهنگ جهان را تبلیغ کند به وجود آورده ایم.