codebazan

سایت تفریحی

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آخرین ارسالی های انجمن

  • نویسنده :
  • بازدید : 156 مشاهده
  • دسته بندی :

نماینده مردم مشهد در مجلس در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تمامی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به غیر از آقایان علی مطهری، شجاعی و جعفرپور این نامه را که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است، امضا کرده اند.

وی ادامه داد: سوألاتی که در رابطه با مسئله سینما مطرح شد همگی جزو مهمترین اشکالات در عرصه سینماست که اگر  آقای جنتی  به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنها پاسخ دهند زمینه بسیار خوبی برای رفع ابهامات در رابطه با این هنر مهم و حساس فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام پژمانفر مضمون سوألات مطروحه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را بدین گونه برای خبرنگار سینماپرس توضیح داد:

۱- پازل سازمان سینمایی برای رفع توقیف فیلم های مسئله دار و اکران آن به صورت سریالی در حال تکمیل است و فیلم هایی که توقیفی است و اکران هر کدام از آن ها برای نظام هزینه هایی را ایجاد می کند در دستور کار قرار گرفته است. علت این امر چیست؟

۲- سازمان سینمایی هنوز در سیکل معیوب تصویب و ارائه پروانه ساخت و ارائه مجوز پروانه نمایش باقی مانده است و هیچ فکری برای این سیکل معیوب صورت نمی گیرد. چرا؟

۳- بسیاری از هنرمندان خود را موظف به ارائه فیلمنامه کامل نمی دانند و یا فیلمنامه ای ارائه می دهند و می روند فیلم دیگری می سازند؛ نسبت به این امر چه تدبیری وجود دارد؟

۴- حضور مدیران ارشاد و سازمان سینمایی سر صحنه فیلم هایی که کارگردانان آن ها با ساخت فیلم هایی با موضوع فتنه پیش از این عناد خود را در آثارشان به نظام به وضوح نمایش داده اند چه مفهومی دارد؟

۵- گروه «هنر و تجربه» با هدف کمک به سینمای ایران تأسیس شد اما عملاً می بینیم این گروه شرایط اکران فیلم های مسئله دار را فراهم می کند و از قانون آیین نامه شورای صنفی نمایش هم تبعیتی نمی کند علت چیست؟

۶- اکران فیلم های متعدد خارجی و فیلم هایی با موضوعات حساسیت برانگیز در زیر سوأل بردن دفاع مقدس چه توجیهی دارد؟

۷- ارائه مجوز نمایش به فیلم هایی که با ارائه تصاویر غلط از خانواده های مذهبی و سنتی که پازل غرب را در تخریب جامعه ایرانی و اسلامی تکمیل می کنند به چه علت است؟

۸- چرا کسانی که فیلم هایشان به هر دلیل برای اکران مناسب شناخته نشده با ارائه مجوز ساخت برای فیلم های دیگر مورد تشویق سازمان سینمایی قرار می گیرند؟ چرا پرونده کاری این کارگردانان مورد بررسی قرار نمی گیرد؟

۹- با توجه به اینکه سالانه صدها میلیارد تومان آثار سینمایی کشور به طور قاچاق تکثیر وتوزیع می شود و ضربه بزرگی بر تهیه کنندگان قانونی آثار سینمایی وارد می گردد علت سازمان سینمایی در این خصوص چیست؟

لازم به ذکر است حجت الاسلام والمسلین پژمانفر به عنوان نماینده سوأل کننده و مرتضی آقاتهرانی، محمدرضا آشتیانی فر، احمد سالک، سیدعلی طاهری، بیژن نوباوه وطن، سیدمرتضی حسینی، لاله افتخاری و مفید کیایی نژاد از امضا کنندگان این نامه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

در عین حال یک منبع موثق از وصول این نامه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارجاع و بررسی آن در سازمان سینمایی خبر داد؛ حال باید دید پاسخ به پرسش های متعدد نمایندگان ملت از چه طریقی صورت خواهد گرفت، اینکه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با پاسخ مکتوب یا حضوری وزیر ارشاد در کمیسیون قانع می شوند و یا اینکه موضوع به صحن علنی و یا بکار گیری ابزارهای دیگر همچون استیضاح وزیر کشیده خواهد شد یا خیر از سوالاتی است که افکار عمومی و رسانه های گروهی در انتظار آن خواهند بود.

علی جنتی وزیر ارشاد طی روزهای اخیر دومین کارت زرد خود را در صحن علنی مجلش از نمایندگان گرفت

منبع:سینماپرس

مطالب مرتبط

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش