codebazan

سایت تفریحی

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آخرین ارسالی های انجمن

  • نویسنده :
  • بازدید : 173 مشاهده
  • دسته بندی :

 بخاری در صحیح خود از عبدالله بن عمر نقل می‌کند که گفت:

روزی پیامبر گرامی اسلام فرمود: خدایا منطقه شام و یمن را بر ما مبارک گردان! صحابه گفتند: منطقه نجد را چطور؟( نجد در اطراف ریاض و محل ظهور فرقه وهابیت است ) حضرت سخن قبل خود را تکرار فرمود و صحابه از نجد پرسیدند ، حضرت در مرحله سوم فرمود: در نجد زلزله‌ها (شاید اشاره به تزلزل عقاید مردم باشد) و فتنه‌ها به وقوع خواهد پیوست و شاخ شیطان از آنجا طلوع خواهد کرد.

ذکر النبی صلی الله علیه و سلم : اللهم بارک لنا فی شامنا ، اللهم بارک لنا فی یمننا. قالوا: و فی نجدنا. قال اللهم بارک لنا فی شامنا ، اللهم بارک لنا فی یمننا. قالوا یا رسول الله و فی نجدنا؟ فاظنه قال فی الثالثه: هناک الزلازل و الفتن، و بها یطلع قرن الشیطان

صحیح البخارى – کتاب الفتن – باب قَوْلِ النَّبِیِّ (ص) الْفِتْنَهُ مِنْ قِبَلِ الْمَشْرِقِ – ح ۶۶۸۱

 

در جای دیگر صحیح بخاری چنین آمده:

افرادی از ناحیه مشرق قیام می‌کنند و قرآن تلاوت می‌کنند و حال آنکه قرآن از گلوگاه آنان تجاوز نمی‌کند ( در قلب آنان تأثیر نمی‌گذارد) و از قرآن بهره نمی‌برند ، این گروه از دین خارج می‌شوند همان‌گونه که تیر از کمان خارج می‌شود و دیگر به طرف دین برنمی‌گردند مانند تیر که به سوی کمان برنمی‌گردد. از پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم) پرسیدندکه: این فرقه چه نشانه ای دارند؟ فرمود: چهره این گروه با سرهای تراشیده مشخص می شود.

یخرج ناس من قبل المشرق و یقرءون القرآن لایجاوز تراقیهم، یمرقون من الدین کما یمرق السهم من الرمیه ، لایعودون فیه حتی یعود السهم الی فوقه . قیل ما سیماهم . قال سیماهم التحلیق.او قال التسبید.

صحیح البخاری – کتاب التوحید – باب قراءه الفاجر والمنافق وأصواتهم و… – ح ۷۱۲۳

 

 

زینی دحلان عالم اهل سنت و مفتی مکه مکرمه ضمن اشاره به این حدیث چنین می نویسد:

در این سخن ، پیامبر اکرم که سر تراشیدن را از نشانه های بارز این طایفه شمرده، بر وهابیت تطبیق دارد زیرا تنها این فرقه هستند که به پیروان خود دستور می دهند سر خود را بتراشند و این صفت در هیچ یک از فرقه های خوارج و بدعت گذار قبل از وهابیت دیده نشده است.

سید عبدالرحمن اهدل ، مفتی منطقه زبید می گفت: در نقد عقاید وهابیت نیازی به تالیف کتاب نیست بلکه برای بطلان عقیده آنان همین حدیث پیامبر که ویژگی های این فرقه را سرتراشیدن معرفی کرده کفایت می کند زیرا غیر از وهابیت هیچ یک از فرقه های بدعت گذار این ویژگی را ندارند.

روزی محمد بن عبدالوهاب به یک زن دستور داد که سرش را بتراشد ، آن زن به وی گفت: تو که می گویی زنان باید سر خود را بتراشند باید دستور دهی مردان هم ریش خود را بتراشند زیرا ریش مرد همانند موی زن ، زینت او محسوب می شود. محمد بن عبدالوهاب در پاسخ این زن عاجز ماند.

 

ففی قوله سیماهم التحلیق تصریح بهذه الطائفه لانهم کانوا یامرون کل من اتبعهم ان یحلق راسه و لم یکن هذا الوصف لاحد من طوائف الخوارج و المبتدعه الذین کانوا قبل زمن هولاء.

و کان السید عبدالرحمن الاهدل مفتی زبید یقول : لا حاجه الی التالیف فی الرد علی الوهابیه بل یکفی فی الرد علیهم قوله صلی الله علیه و سلم سیماهم التحلیق ، فانه لم یفعله احد من المبتدعه غیرهم.

و اتفق مره ان امراه اقامت الحجه علی ابن الوهاب لما اکرهوها علی اتباعهم ففعلت، امرها ابن عبدالوهاب ان تحلق راسها فقالت له حیث انک تامر المراه بحلق راسها ینبغی لک ان تامر الرجل بحلق لحیته لان شعر راس المراه زینتها و شعر لحیه الرجل زینته فلم یجد لها جوابا

 زینی دحلان – فتنه الوهابیه – ص ۱۹

 منبع:http://oweis.ir

مطالب مرتبط

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش