codebazan

سایت تفریحی

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آخرین ارسالی های انجمن

  • نویسنده :
  • بازدید : 144 مشاهده
  • دسته بندی :

به گزارش مصاف، حملات هواپیماهای سعودی به مردم بی دفاع یمن در نخستین ساعت بیست و یکمین روز تجاوز نیز ادامه یافت.

جنگنده های سعودی، بامداد امروز ساختمان شورای دولتی یمن را در شهر صعده بمباران کردند. هنوز از شمار کشته های این حمله خبری منتشر نشده است . از ابتدای تجاوز عربستان به خاک یمن تاکنون دست کم 2500 غیر نظامی از جمله 400 کودک کشته و بیش از چهار هزار تن دیگر زخمی شده اند.

 شبکه «المسیره» ساعتی پیش در خبری فوری از پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز استان صعده خبر داد.

آمریکا پیش از این بر حمایت لجستیکی از تجاوز عربستان به یمن تاکید کرده بود.

در روز سه شنبه نیز هواپیماهای جنگی عربستان در ادامه هدف قرار دادن زیرساخت های یمن، تاسیسات انتقال نیرو در صنعا و دیگر استان های این کشور را هدف قرار دادند که بر اثر آن، برق در بیشتر شهرهای یمن قطع شد. قطع برق باعث اخلال در کار بیمارستان های یمن شده است.

همزمان با ادامه حملات عربستان سعودی به مردم بی دفاع یمن، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس را تصویب کرد. تحریم تسلیحاتی نیروهای مردمی از جمله جنبش انصارالله از مهم ترین بندهای این قطعنامه است.

جنبش انصارالله یمن نیز قطعنامه شورای امنیت بر ضد این گروه را محکوم و آن را کمک به «حمله» به یمن توصیف کرد.

موارد موجود در قطعنامه و عکس العمل آمریکا

ممنوعیت ارسال سلاح برای جنبش انصارالله و حامیان علی عبدالله صالح رئیس جمهوری مخلوع یمن و لزوم عقب نشینی انصارالله از مناطق مختلف یمن از جمله بندهای این قطعنامه است.

آمریکا بلافاصله ضمن استقبال از تصویب این قطعنامه تاکید کرد که از هراقدام مهار کننده و تحریمی علیه حوثی ها حمایت می کند.

براساس این گزارش براساس این قطعنامه، عبدالملک الحوثی و احمد علی عبدالله صالح فرزند علی عبدالله صالح رئیس جمهوری مخلوع یمن و فرمانده سابق گارد ریاست جمهوری آن کشور در فهرست تحریم های سازمان ملل قرار گرفتند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد قبل از این در قطعنامه ای رسمی علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن و دو نفر از اعضای ارشد حوثی ها (عبدالخالق الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم) را وارد فهرست سیاه کرده و تحت تحریم قرار داده بود.

تحریم این افراد شامل مسدود کردن حساب ها ، توقیف پول و ممنوعیت سفر به خارج از یمن عنوان شده است.

منبع: شبکه خبر/ العالم/مصاف

مطالب مرتبط

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش