codebazan

سایت تفریحی

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آخرین ارسالی های انجمن

  • نویسنده :
  • بازدید : 153 مشاهده
  • دسته بندی :

به گزارش پایگاه خبری حجاب، به نقل از رسا، آیت‌الله علی کریمی جهرمی، کارشناس رسانه ملی، در برنامه شرح غربت که از رادیو معارف پخش شد با بیان این‌که زنان مسلمانان و ایرانی برای حضور پرشور و فعال در مجامع اجتماعی و سیاسی باید از حضرت زهرا(س) الگوبرداری کرده و مانند ایشان در اجتماع در صورت ضرورت حاضر شوند، گفت: حضرت زهرا(س) تا زمانی که شرایط اقتضا نکرد و اسلام و ولایت در خطر محض قرار نگرفت حاضر نشدند خانه خود را ترک کرده و در میان نامحرمان حضور پیدا کنند.

وی افزود: زمانی که حضرت زهرا(س) مشاهده کردند که اصل اسلام و ولایت در خطر است و جان امام زمان ایشان به خطر افتاده با حجاب کامل و رعایت حریم‌ها در میان زنان هاشمی برای ایراد خطبه عازم مسجد شدند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت زهرا(س) زمانی که وارد مسجد شدند زنان هاشمی برای این‌که بدن و حالات راه رفتن ایشان برای مردان نمایان نشود ایشان را در میان گرفتند و به داخل مسجد و قسمت زنان رفتند.

آیت‌الله کریمی جهرمی افزود: از بیم این‌که مبادا خدایی ‌نکرده تعرض و بی‌حرمتی از سوی مردان نامحرم به حضرت صورت گیرد زمانی که ایشان وارد مسجد شدند زنان هاشمی پرده‌ها را انداختند و این بانوی کرامت را در میان خویش گرفتند؛ ایشان در میان زنان بر زمین نشستند و با لحنی کوبنده نه زنانه سخنان خود را با مدح و ستایش خداوند آغاز کردند که گویی هدفی جز معرفی خداوند ندارند.

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: پس ‌از آن حضرت زهرا(س) با استناد به آیات قرآن حق حضرت علی (ع) و ماجرای غدیر را یادآوری کرده و با برهان عقلی و قرآنی به اثبات ولایت حضرت امیر (ع) پرداختند.

آیت‌الله کریمی جهرمی افزود: حضرت به ‌گونه‌ای با مردم سخن گفتند که مردم فکر کردند رسول خدا(ص) برای آن‌ها ایراد سخنرانی می‌کند و حضرت پس از ایراد سخنرانی باز هم با همان شرایط قبلی در میان زنان هاشمی مسجد را ترک کردند.

وی یادآور شد: بر زنان مسلمان و شیعه واجب است در شرایط اضطرار که اصل اسلام در خطر است و مردی برای پشتیبانی از ولایت و امامت باقی نمانده با شرایط حضرت زهرا(س) و با حجاب کامل در اجتماع ظاهر شده و از حق ولایت بدون این‌که عصمت و حریم آن‌ها زیر سؤال برود دفاع کنند.
منبع:http://hijabnews.net/

مطالب مرتبط

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش